خانه علم و تکنولوژی آشنایی با مهمترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه MWC 2024

آشنایی با مهمترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه MWC 2024

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
14 اسفند 1402 | 15:26
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کنگره جهانی موبایل (‌MWC)، نمایشگاهی است که در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود؛ و در آن شرکت‌های مختلف دستاوردهای جدیدشان را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند. در MWC 2024 که چندی پیش برگزار شد، از گوشی‌های موبایل مجهز به هوش مصنوعی، نمایشگرهای حیرت‌انگیز، گجت‌های پوشیدنی و غیره رونمایی شده است. در این مقاله همراه دارا کالا باشید تا با مهمترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه MWC 2024 آشنا شویم.

لپ‌تاپ لنوو تینک‌بوک ترنسپرنت دیسپلی

یکی از محصولات بسیار هیجان‌انگیزی که در نمایشگاه MWC 2024 رونمایی شد، لپ‌تاپ شفاف لنوو تینک‌بوک ترنسپرنت دیسپلی است؛ که احساس تخیلی بودن به کاربران ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ به نمایشگری ۱۷.۳ اینچی از نوع microLED مجهز شده است. کار کردن با این لپ تاپ شفاف بسیار هیجان انگیز است؛ زیرا هنگام کار کردن با آن می‌توانید پشت لپ‌تاپ خود را هم ببینید. همچنین کیبورد این لپ تاپ هم زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید به حالت شفاف درمی‌آید. درحال حاضر مشخص نیست لنوو چه زمانی قصد دارد این لپ‌تاپ مفهومی را به بازار عرضه کند.

گوشی موتورولا با نمایشگر انعطاف‌پذیر

گوشی هوشمند مفهومی خم شونده موتورولا، در رویداد MWC 2024 توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرد. بی شک خلق گوشی‌های تاشو، تحولی شگفت‌‌انگیز در تاریخچه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. صفحه نمایشی ۶.۹ اینچی از نوع pOLED برپایه پلاستیک، برای این گوشی درنظر گرفته شده است؛ که به لطف داشتن چندین لولا، به شکل‌های مختلف خم می‌شود. این دستگاه بدنه‌ی انعطاف‌پذیری دارد؛ پنل پشتی آن از چندین بخش با روکش پارچه‌ای بافته شده ساخته شده است. شما می‌توانید گوشی موتورولا را دور مچ دست خود قرار داده و به شکل یک ساعت مچی در‌آورید. موتورولا اطلاعات بیشتری از این گوشی مفهومی ارائه نکرده است.

گوشی تاشوی نوبیا فلیپ

ZTE در نمایشگاه MWC 2024 از اولین گوشی هوشمند تاشوی خود با نام نوبیا فلیپ رونمایی کرد. به این گوشی لقب ارزان‌قیمت‌ترین گوشی تاشوی جهان را داده‌اند؛ ولی با وجود این موضوع، ZTE ویژگی‌های جذابی برای این دستگاه در نظر گرفته است. این گوشی تاشو به صفحه نمایشی ۶.۹ اینچی OLED مجهز شده است؛ که رزولوشن ۱۱۸۸ در ۲۷۹۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد. همچنین در پنل بیرونی آن یک نمایشگر دایره‌ای شکل ۱.۴۳ اینچی با رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های گوشی Nubia Flip می‌توان به دوربین پشتی دوتایی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون ۷ نسل ۱، باتری ۴۳۱۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۳۳ واتی اشاره کرد.

گلکسی رینگ سامسونگ

سامسونگ در مراسم آنپکد ۲۰۲۴ پس از معرفی گلکسی S24 اولین حلقه‌ی هوشمند خود با نام گلکسی رینگ (Galaxy Ring) را با تیزر کوتاهی به نمایش گذاشت و پس از آن در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ (MWC 2024) به‌طور عمومی از این گجت رونمایی کرد و جزئیات جدیدی درباره‌ی آن منتشر کرد. گلکسی رینگ، بسیار سبک است و در سه رنگ نقره‌ای پلاتینیومی، مشکی سرامیکی و طلایی طراحی شده است. این حلقه هوشمند قادر است به صورت روزانه وضعیت سلامت شما را بررسی کند و در این زمینه نمره‌ای به شما بدهد.

گجت پوشیدنی Humane AI Pin

یکی از محصولات خاص و هیجان انگیزی که در نمایشگاه MWC 2024 ‌معرفی شد، گجت پوشیدنی Humane AI Pin است؛ که به‌ صورت مغناطیسی به لباس شما می‌چسبد. این گجت مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و هر اطلاعاتی که بخواهید را در دسترستان قرار می‌دهد. یک پروژکتور درون این دستگاه تعبیه شده است؛ که اطلاعات به دست آمده را کف دست شما به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید با Humane AI Pin صحبت کنید و اطلاعاتی که می‌خواهید از او بپرسید. این گجت از پس انجام کارهایی همچون ضبط ویدیو، برقراری تماس و عکاسی هم برمی‌آید. شرکت Humane به زودی این گجت هیجان انگیز را با برچسب قیمتی ۷۰۰ دلاری به بازار عرضه می‌کند.

تکنولوژی EYE TRACKING آنر مجیک ۶ پرو

گوشی آنر مجیک ۶ پرو هم در رویداد MWC 2024معرفی شد؛ پشتیبانی از قابلیت ردیابی چشم یا‌Eye Tracking این گوشی را از گوشی‌های دیگر متمایز می‌کند. این فناوری نوعی تکنولوژی ردیابی حرکت چشم بر پایه‌ بر هوش مصنوعی است؛ که کاربر را قادر می‌سازد با حرکات چشم با گوشی خود کار کند. فقط کافیست به هر دکمه‌ به مدت دو تا سه ثانیه نگاه کنید و سپس با حرکت چشمان خود وظایف مربوط به آن را انجام دهید. درکل این فناوری، کنترل و بررسی اعلان‌ها با استفاده از چشم و بدون لمس گوشی را امکانپذیر کرده است. این گوشی قدرتمند از صفحه نمایش LPTO OLED، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳، باتری ۵۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۸۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

فناوری E-Color

اینفینیکس در کنگره جهانی موبایل امسال، از فناوری E-Color Shift در پنل‌ پشتی گوشی‌های‌ خود رونمایی کرد. از جوهر الکترونیکی Prism 3 جهت تغییر الگوهای رنگی در پنل پشتی استفاده شده است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن مربوطه، رنگ‌های هر قسمت را به‌صورت مجزا کنترل کنید. این فناوری فقط رنگ پنل پشتی را تغییر نمی‌دهد؛ بلکه می‌توانید با انیمیشن‌های مختلف، آن را شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات را به‌صورت‌ روزانه یا حتی ساعتی قرار دهید؛ تا رنگ‌ها به صورت خودکار تغییر کنند.

گوشی انرجایزر Hard Case P28K

یکی دیگر از محصولاتی که در نمایشگاه امسال معرفی شد، گوشی‌ هوشمند باتری محور انرجایزر‌Hard Case P28K است. این گوشی به یک باتری غول‌پیکر ۲۸ هزار میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است؛ که آن را از گوشی‌های همراه دیگر متمایز می‌کند. گوشی انرجایزر شبیه به یک پاوربانک است؛ و فقط با یک‌بار شاٰرژ، تا ۱ هفته شما را همراهی می‌کند. بی شک این گوشی نظر طبیعت‌گردان را به خود جلب خواهد کرد. ویژگی‌های جذاب دیگری همچون نمایشگر ۶.۷۸ اینچی از نوع ‌FHD+، پردازنده‌ی Helio G99 4G، دوربین دوگانه‌ی ۶۴ مگاپیکسل و ۲۰ مگاپیکسلی هم برای این گوشی قدرتمند در نظر گرفته شده است.

عینک هوشمند اوپو Air Glass 3

اوپو در نمایشگاه MWC 2024 نسل سوم عینک‌های واقعیت افزوده Air Glass خود را معرفی کرد. برخلاف شرکت اپل که عینک‌های سنگین و بزرگ طراحی می‌کند؛ اوپو محصولی با وزن سبک و اندازه مناسب، شبیه به عینک معمولی تولید کرده است. این عینک با قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی، اطلاعات مختلفی را در میدان دید شما قرار می‌دهد.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا