خانه علم و تکنولوژی بررسی اپل ویژن پرو؛ جدیدترین شاهکار اپل

بررسی اپل ویژن پرو؛ جدیدترین شاهکار اپل

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
28 بهمن 1402 | 14:58
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هدست اپل ویژن پرو، پر سروصداترین گجت اپل است؛ که در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی زیاد به آن اشاره شده است. ویژن پرو به تازگی وارد بازار جهانی شده است؛ تا طرفداران واقعیت مجازی در کل دنیا را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه همراه دارا کالا باشید تا قابلیت‌های Apple Vision Pro را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژن پرو اپل چیست؟

اپل ویژن پرو یک هدست واقعیت ترکیبی است؛ که محتوای دیجیتالی را وارد دنیای فیزیکی کرده است. ویژن پرو توانسته است دنیای واقعی را با دنیای مجازی ترکیب کند و تجربه‌ی منحصر به فردی در اختیار کاربران علاقه‌مند قرار دهد. شما می‌توانید از طریق صدا، حرکت چشم‌ها و دست‌ها با این دستگاه کار کنید. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت هنگام استفاده از این هدست، احساس می‌کنید در یک مکان خیالی حضور دارید.

آنباکس اپل ویژن پرو

برخلاف جعبه گوشی‌های آیفون، درون جعبه ویژن پرو وسایل ضروری زیادی قرار دارد، همچون:
-  هدست اپل ویژن پرو
- بالشتک برای پوشاندن شیشه جلویی
- بالشتک اضافی برای صورت (مخصوص کاربرانی که از لنزها طبی استفاده می‌کنند)
- دو بند سر Dual Loop و Solo Knit Band (بند دوگانه برای برای قرارگیری در پشت و بالای سر و بند کشی برای برای قرارگیری در پشت سر)
- باتری و کابل
- آداپتور Type-C ۳۰ وات
- پارچه مخصوص برای تمیز کردن ویژن پرو
- دفترچه راهنما
 

طراحی و کیفیت ساخت ویژن پرو اپل

ویژن پرو اولین نسل از هدست واقعیت ترکیبی اپل است؛ که با طرح ابتدایی و اولیه تولید شده است؛ ولی، با گذشت زمان شرکت سازنده عیب‌های طراحی آن را برطرف می‌سازد تا به محصول کامل‌تری تبدیل شود.
در ساخت بدنه این دستگاه از ترکیب پلاستیک، آلومینیوم، فیبر کربن و شیشه استفاده شده است. بدنه کلی از جنس آلومینیوم است؛ و قسمت جلویی از شیشه‌ی منحنی ساخته شده است؛ که حالت ماژولاری دارد. به این معنی که شما با توجه به حالت خود، آن را شخصی‌سازی می‌کنید. با قرار دادن شیشه روی حالت Eye sight شیشه شفاف شده و افراد دیگر می‌توانند با شما ارتباط چشمی داشته باشند. دلیل استفاده از این قابلیت، قطع نکردن ارتباط شما با دنیای واقعی است. این قابلیت در حال حاضر چشم‌ها را به خوبی به نمایش نمی‌گذارد، و تصویر چشمان شما مات و با جزئیات کم است.

بالشتک‌هایی در بخش جلویی این هدست وجود دارد؛ که از ورود نور به چشم‌ها جلوگیری می‌کنند. امتیاز مثبت این بخش این است که اگر شما از عینک استفاده می‌کنید، می‌توانید شیشه مناسب چشم‌های خود را سفارش داده و خریداری کنید. این شیشه روی نمایشگر اصلی قرار می‌گیرد؛ بنابراین محتوا را با وضوح بهتری مشاهده خواهید کرد.

لوازم اپل Vision Pro درون جعبه قرار دارند و خودتان باید آن‌ها را به هم متصل کنید؛ که کار سختی نیست. به دو روش می‌توانید از این هدست استفاده کنید؛ روش اول استفاده از بند Solo Knit Band (بند کشی) و روش دوم استفاده از بند Dual Loop (بند دوگانه) است.

بند کشی ظاهر زیبایی دارد و هنگام برداشتن و گذاشتن دستگاه بسیار راحت است. ولی نکته منفی استفاده از این بند این است که کل وزن محصول روی صورت و زیر چشم شما قرار می‌گیرد؛ که پس از ۳۰ یا ۴۰ دقیقه بسیار خسته کننده است.

استفاده از بند Dual Loop کمی سخت‌تر است؛ زیرا مانند بند کشی به وسیله دایره چرخان کناری قابل تنظیم نیست. هنگام استفاده از این بند، وزن و فشار ویژن پرو روی سر تقسیم شده و فشاری به صورت وارد نمی‌شود. بنابراین توصیه می‌شود برای استفاده کوتاه بند کشی را متصل کنید و در استفاده‌های طولانی‌تر از بند دوتایی استفاده کنید. اپل ویژن پرو بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ گرم وزن دارد؛ این اختلاف وزن به دلیل اندازه و وزن بالشتک‌های مسدودکننده نور است.

یک کلید دیجیتالی در سمت راست اپل ویژن پرو قرار دارد، که به عنوان دکمه هوم عمل می‌کند. همچنین به کمک بالا و پایین کردن این دکمه، می‌توانید صدا را کنترل کنید. در سمت چپ هم کلیدی وجود دارد که وظیفه ثبت تصاویر، ضبط ویدیوهای فضایی و تأیید فرایند خرید را برعهده دارد.

اگر نگاهی به گذشته بیندازیم می‌بینیم که دنیای فناوری به مرور در حال پیشرفت است؛ هر نسخه اولیه‌ای دارای نقطه ضعف‌هایی است که شرکت سازنده در ادامه این مشکلات را برطرف می‌سازد. اپل ویژن پرو هم از این قائده مستثنی نسیت؛ اگرچه در حال حاضر یک هدست خوش ساخت و باکیفیت است؛ ولی بی شک در آینده به محصولی کامل‌تر و کاربردی‌تر توسعه پیدا خواهد کرد.

نمایشگر اپل Vision Pro

صفحه‌نمایشی با رزولوشن 4K و 23 میلیون پیکسل از نوع‌ Micro OLED برای این شاهکار اپل در نظر گرفته شده است؛ که جزئیات را با وضوح بسیار بالا به نمایش می‌گذارد. به دلیل رزولوشن بسیار عالی این نمایشگر، ویژن پرو بهترین کیفیت در بین تمام مدل‌های موجود در بازار را دارد. به محض استفاده از ویژن پرو، کیفیت عالی این نمایشگر توجه شما را به خود جلب می‌کند؛ زیرا اپل از سیستم بینایی انسان و پردازش مغز در ساخت این دستگاه استفاده کرده است. این هدست در صدم ثانیه نقطه‌ای که چشم در حال تماشای آن است را تشخیص می‌دهد؛ و محتوا را با بالاترین رزولوشن پردازش می‌کند.

هنگام استفاده از این هدست همچنان به دنیای واقعی دسترسی دارید و نیازی نیست برای ارتباط با افراد، هدست را از روی چشمان خود بردارید. زیرا دوربین‌های این محصول، محیط واقعی را با رزولوشن بالا و تاخیر بسیار کم به شما نشان می‌دهند. این نمایشگر فیلم‌های سینمایی یا هر نوع محتوای دیگری را با کیفیت بسیار بالا و به‌صورت بزرگ برای شما به نمایش می‌گذارد. همچنین شما می‌توانید اندازه محتوای در حال پخش را تنظیم کنید و آن را نزدیک یا دورتر ببرید.
علاوه براین بعضی از فیلم‌ها به صورت 3D ‌برای ویژن پرو در نظر گرفته شده‌اند؛ که تجربه بسیار جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهند. درکل نمایشگر اپل ویژن پرو، اصلی‌ترین نقطه قوت این هدست است؛ که استفاده از این محصول را بسیار هیجان انگیز کرده است.

دوربین شاهکار مهندسی اپل

در ساخت ویژن پرو از دوربین های زیادی استفاده شده است؛ که همه‌ی آن‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری نیستند. بلکه این دستگاه به کمک دوربین‌ها محیط اطراف را با وضوح بالا برای شما به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این شرکت سازنده، این محصول را به قابلیت ثبت عکس و ضبط ویدئو با کیفیت بسیار خوب هم مجهز کرده است. شما با استفاده از ویژن پرو می‌توانید به صورت سه بعدی ویدئو ضبط کنید همچنین به صورت سه بعدی آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سخت افزار و نرم افزار شاهکار اپل

دو تراشه M2 و R1 در اپل ویژن پرو ایفای نقش می‌کنند. تراشه M2 پردازش‌های کلی را برعهده دارد و تراشه R1 با کمترین تأخیر، دیتای دریافتی از 12 دوربین، 5 سنسور و 6 میکروفون را پردازش می‌کند. سیستم عامل اختصاصی اپل ویژن پرو با نام VisionOS هم این محصول را همراهی می‌کند.
هنگام استفاده از اپل ویژن پرو، صفحه اصلی به عنوان هوم اسکرین مقابل شما قرار می‌گیرد و علاوه بر آن فضای محیط را هم می‌توانید مشاهده کنید. کار کردن با این دستگاه بسیار هیجان انگیز است زیرا به کمک چشم‌های خود می‌توانید برنامه‌ها و گزینه‌های مختلف را انتخاب کنید و یا با استفاده از ژست‌های حرکتی، با دست بین برنامه‌ها جابجا شوید.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های ویژن پرو، برقراری ارتباط عالی با ایفون، ایپد، مک بوک و دیگر محصولات اپل است. برای مثال شما می‌توانید با نگاه کردن به لپ تاپتان، محتوای آن را در فضا شناور کنید و کار خود را به جای لپ تاپ 16 اینچی در حالتی 50 اینچی یا حتی بزرگ‌تر انجام دهید. جالب‌تر از آن اینکه هرکاری در این صفحه انجام دهید، در لحظه ‌روی لپ تاپ شما اعمال می‌شود.
قابلیت جدید دیگری به نام Persona هم قرار است شما را سوپرایز کند؛ اپل ویژن پرو به کمک این قابلیت چهره شما را اسکن می‌کند و تصویر سه بعدی شما را می‌سازد. زمانی که در فیس تایم تصویری هستید، چهره سه بعدی شما نمایش داده می‌شود و تغییرات صورت شما مثل دهن، ابرو و چشم به طور دقیق منتقل می‌شوند.

اپل ویژن پرو در حال حاضر از 600 برنامه که به طور کامل با این هدست سازگار هستند، پشتیبانی می‌کند. شاید به نظر شما 600 برنامه زیاد باشد؛ ولی تعداد کم برنامه‌ها نقطه ضعف ویژن پرو محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد اپل در آینده برنامه‌های پرکاربرد دیگری همچون یوتیوب و تیک‌تاک را به این محصول اضافه کند. در اصل توسعه‌دهندگان با تولید برنامه‌های جدید می‌توانند امکان بهره‌وری از ویژن پرو را افزایش دهند.

باتری Vision Pro

باتری در نظر گرفته شده برای ویژن پرو مانند یک پاوربانک به وسیله‌ی کابل به دستگاه متصل می‌شود. زیرا با توجه به طراحی و وزن نسبتاً سنگینِ این محصول، اپل نتوانسته باتری را درون آن قرار دهد. بنابراین هنگام استفاده از هدست، لازم است که باتری را به همراه داشته باشید. این باتری آلومینیومی به وسیله درگاه خاصی به ویژن پرو متصل می‌شود و شارژ باتری هم از طریق آداپتور درون جعبه صورت می‌گیرد.

طبق ادعای شرکت سازنده ویژن پرو در شرایط استفاده معمولی تا 2 ساعت و در هنگام تماشای محتوا تا 2.5 ساعت شما را همراهی می‌کند. بنابراین برای 6ساعت استفاده در روز، باید 3 بار دستگاه را شارژ کنید. مشکل دیگر این است که هنگامی که یک کار پر‌تحرک انجام می‌دهید، ممکن است باتری به زمین بیفند. باتری تقریباً ۳۰۰ گرم وزن دارد؛ بنابراین وزن کل پکیج ویژن پرو حدود ۱ کیلوگرم است.

جمع بندی

اپل ویژن پرو هم مانند تمام گجت‌های دنیای فناوری از روز اول کامل نبوده است؛ ولی قطعاً در نسل‌های بعدی تمام نقاط ضعف خود را جبران خواهد کرد. اپل ویژن پرو آینده را به وضوح برای شما به نمایش می‌گذارد؛ بنابراین اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید، با خرید ویژن پرو آینده را رصد کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا