خانه ترفندهای موبایل دلایل اصلی روشن نشدن گوشی‌های اندرویدی(سامسونگ، شیائومی و ...)

دلایل اصلی روشن نشدن گوشی‌های اندرویدی(سامسونگ، شیائومی و ...)

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
5 شهریور 1402 | 15:54
زمان مطالعه: 4 دقیقه

امروزه همه‌ ما در طول روز ساعت‌های زیادی مشغول کار با گوشی هوشمند خود هستیم؛ و به نوعی گوشی همراه، جزء جدایی ناپذیر زندگی ما شده است. قیمت‌های بالای گوشی همراه باعث شده است بیش‌تر مراقب آن‌ها باشیم. ولی باز هم این احتمال وجود دارد که یک محصول الکترونیکی بدون دلیل خاصی دیگر روشن نشود.
خاموش شدن بی دلیل گوشی می‌تواند دلایل مختلفی همچون مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد؛ که بعضی از آن‌ها را به راحتی می‌توان در خانه برطرف کرد. در این مقاله با دارا کالا همراه باشید؛ دلایل اصلی روشن نشدن گوشی‌های اندرویدی(سامسونگ، شیائومی و ...) را مورد بررسی قرار دهیم.

بی شک زمانی که تلاش‌های شما برای روشن کردن گوشی بی فایده باشد، احساس می‌کنید مشکل بزرگی برای گوشی همراهتان پیش آمده است. در این شرایط زیاد نگران نباشید، زیرا در اکثر مواقع با بررسی چند نکته ساده می‌توانید مشکل را در خانه برطرف کنید. بی شک یکی از بررسی‌های زیر می‌تواند دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی شما باشد.

آسیب‌های فیزیکی احتمالی را بررسی کنید

آسیب‌های فیزیکی وارد بر گوشی در بیشتر مواقع باعث روشن نشدن گوشی می‌شود. در قدم اول فکر کنید که آیا به تازگی ضربه‌ای به گوشی شما وارد شده است یا خیر. سپس در گوشی به دنبال اثرات ضربه خوردگی بگردید؛ لبه‌های اطراف و قاب جلویی را بررسی کنید. در صورت یافتن اثرات ضربه، احتمالاً قطعه‌ای دچار آسیب جدی شده است؛ و بهتر است گوشی را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید.

- در صورت مشاهده شکستگی صفحه نمایش، طبیعی است که شما نتوانید روشن شدن گوشی را ببینید. برای اطمینان از اینکه آیا مشکل از صفحه نمایش است یا خیر، دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی خاموش شود، و پس از روشن شدن مجدد در صورت احساس ویبره‌ی اول کار مطمئن شوید که فقط نمایشگر گوشی آسیب دیده است. در غیر این صورت به جز نمایشگر، در حین ضربه بخش‌های دیگر هم آسیب دیده‌اند. همچنین می‌توانید برای اطمینان از آسیب دیدن نمایشگر، دستیارهای صوتی سیری یا گوگل اسیستنت را فرابخوانید؛ و با گفتن ‘’Hey Siri’’ و ‘’Hey Google’’ منتظر پاسخ آن‌ها باشید. 

- آسیب فیزیکی به گوشی در اثر نفوذ آب به داخل آن هم می‌تواند اتفاق بیفتد؛ بنابراین باید ببینید که آیا گوشی شما در تماس با آب بوده است یا خیر. بعضی از گوشی های جدید مجهز به گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب شده‌اند؛ ولی این ویژگی به معنی صد درصد ضد آب بودن گوشی نیست؛ همچنین در بیشتر مواقع این قابلیت با گذشت زمان از بین می‌رود. گاهی اوقات حتی یک قطره آب هم می‌تواند با ورود مستقیم به داخل گوشی مشکلات زیادی به وجود آورد.

- همچنین روشن نشدن گوشی می‌تواند در اثر خرابی کلید پاور هم باشد. در صورت خراب شدن کلید پاور، شما نمی‌توانید گوشی خود را روشن کنید؛ و فکر می‌کنید اتفاق بدی برای گوشیتان افتاده است. پس بهتر است از سالم بودن دکمه پاور گوشی هم اطمینان حاصل کنید. در صورت خراب شدن دکمه پاور می‌توانید موقتاً از یک جسم نوک تیز، مانند پنس برای روشن کردن گوشی خود استفاده کنید.

عملکرد شارژ شدن را چک کنید

اگر ظاهر گوشی دچار هیچ گونه آسیبی نشده بود، احتمالاً مشکل درونی است. برای پی بردن به این مشکل گوشی خود را به شارژ متصل کنید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. زیرا گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی شارژ باتری در یک لحظه خالی شود؛ و گوشی به دلیل نداشتن شارژ خاموش شود. پس از گذشت این مدت اگر گوشی روشن نشد، آداپتور و سیم شارژر را عوض کنید؛ زیرا ممکن است آسیب از آداپتور یا سیم رابط باشد.

همچنین لازم است درگاه شارژ گوشی را بررسی کنید تا جسمی خارجی آن را مسدود نکرده باشد. اگر پس از طی کردن این مراحل همچنان گوشی روشن نشد، به احتمال زیاد باتری گوشی دلیل روشن نشدن نیست. همچنین ممکن است درگاه شارژ دچار آسیب شده باشد؛ که نیاز به تعمیرکار گوشی دارد.

هارد ریسیت انجام دهید

در صورتی که با نگه داشتن دکمه پاور گوشی شما روشن نمی‌شود؛ بهتر است به سراغ هارد ریست بروید. روش انجام هارد ریست در گوشی‌های اندروید و آیفون با یکدیگر متفاوت است. در اکثر مواقع با روش‌های زیر می‌توانید این کار را انجام دهید:
- در گوشی‌های اندرویدی دکمه‌ی ولوم بالا و پایین و پاور را همزمان نگه دارید؛ تا لوگو اندروید ظاهر شده و نمایشگر روشن شود. 
- درگوشی‌های آیفون ۸ به بعد، ابتدا دکمه‌ی افزایش ولوم را فشار دهید، پس از آن دکمه‌ی کاهش ولوم را فشار دهید، و در آخر چند ثانیه دکمه‌ی پاور را نگه دارید تا نمایشگر روشن شود. در آیفون ۷ دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی کاهش ولوم را فشار داده و کمی نگه دارید، تا نمایشگر روشن شود. در آیفون‌های قدیمی‌تر، دکمه‌ی هوم و پاور را همزمان نگه دارید تا نمایشگر روشن شود.
 اگر با این انجام این کارها هم موفق به روشن کردن نمایشگر نشدید، مدل گوشی خود را در گوگل سرچ کرده و طبق آن آموزش هارد ریست را انجام دهید. در گوشی‌هایی که باتری آن‌ها قابلیت جدا شدن دارد، می‌توانید باتری را خارج کرده و مجددا جایگذاری کنید. البته گوشی‌های جدید به باتری غیرقابل تعویض مجهز شده‌اند.

ریسیت فکتوری انجام دهید

آخرین مرحله برای روشن شدن گوشی بازگشت به تنظیمات کارخانه است. در گوشی‌های آیفون، باید گوشی را به وسیله کابل به لپ تاپ متصل کنید، سپس iTunes گوشی شناسایی شده و در بالا سمت چپ نمایش داده می‌شود. روی آن کلیک کنید و سپس Restore iPhone To Wipe it Clean را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توایند گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید؛ با توجه به اینکه تمام اطلاعات شما حذف خواهد شد.
در گوشی‌های اندرویدی برای انجام ریسیت فکتوری لازم است وارد منوی ریکاوری شوید. فرمول یکسانی برای وارد شدن به این بخش در تمام گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد؛ برای این کار اسم گوشی خود به همراه عبارت Recovery Mode در گوگل سرچ کنید؛ و تنظیمات گوشی خود را بیابید. برای مثال در گوشی گلکسی A51 ابتدا دکمه‌ی ولوم پایین و پاور را نگه دارید، تا گوشی خاموش شود. سپس دکمه‌های ولوم بالا و پاور را نگه دارید، پس از نمایش لوگو، به منوی ریکاوری منتقل می‌شوید. از کلیدهای ولوم برای جابجایی بین منو و از کلید پاور برای انتخاب گزینه موردنظر استفاده کنید.

جمع بندی

درصورتی که تمام کارهای بالا را انجام دادید ولی همچنان موفق به روشن شدن گوشی خود نشدید، قدم بعدی مراجعه به تعمیرکار است؛ ممکن است این مشکل به دلیل آسیب وارد شده به قطعه‌ی ساده‌ای مانند پورت شارژ یا قطع شدن یک اتصال ساده باشد؛ که با تعمیر درست خواهد شد. ولی در صورتی جدی بودن آسیب وارد شده چاره‌ای جز خرید گوشی جدید ندارید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا