خانه ترفندهای موبایل آموزش فعالسازی شارژ اضطراری همراه اول

آموزش فعالسازی شارژ اضطراری همراه اول

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
15 تیر 1402 | 15:29
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سیم کارت‌ها به دو دسته اعتباری و دائمی تقسیم می‌شوند. سیم کارت دائمی مشکلات خرید شارژ و تمام شدن شارژ در مواقع حساس را ندارد. ولی روی سیم کارت اعتباری زیاد نمی‌شود حساب باز کرد؛ زیرا ممکن است اعتبار حساب شما در بدترین شرایط زمانی به اتمام برسد و شما دسترسی به خرید شارژ نداشته باشید. در این شرایط چه کار باید کرد؟ خوشبختانه همراه اول برای حل این مشکل، قابلیت کد شارژ اضطراری و چتر اضطراری را در نظر گرفته است؛ که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

شارژ اضطراری همراه اول چیست؟

اگر از سیم کارت اعتباری استفاده می‌کنید، تا زمانی که اعتبار حساب شما به پایان نرسیده باشد می‌توانید تماس برقرار کنید و یا پیامک ارسال کنید. زمانی که اعتبار شما به پایان برسد، تا وقتی اعتبار جدید خریداری نکنید نمی‌توانید به این امکانات دسترسی داشته باشید.
برای رهایی از مشکل اتمام شارژ در مواقع اضطراری، به کمک قابلیت شارژ اضطراری همراه اول می‌توانید بدون افزایش اعتبار حساب، به میزان مشخصی مکالمه کنید و هزینه آن را مدتی بعد پرداخت کنید. اگر شما هم از سیم کارت اعتباری همراه اول استفاده می‌کنید، کد دستوری شارژ اضطراری را به خاطر بسپارید؛ تا در شرایط خاص بتوانید از آن استفاده کنید.

کد شارژ اضطراری همراه اول

دریافت شارژ اضطراری برای مشترکین اعتباری همراه اول بسیار آسان است. اگر حداقل 90 روز از فعالسازی خط شما گذشته است، کد شارژ اضطراری همراه اول یعنی #25*10* در شرایط خاص به شما کمک می‌کند.
در مواقعی که اعتبار شما برای مکالمه و بسته اینترنت کافی نیست، می‌توانید با شماره‌گیری کد #25*10* شارژ یا بسته اینترنت اضطراری دریافت کنید. 

ابتدا کد شارژ را در برنامه تماس شماره گیری کنید؛ در مرحله بعد باید تعیین کنید که مشترک اعتباری یا انارستان همراه اول هستید. سپس شارژ اضطراری 1000، 1500 و 2000 تومانی، با مهلت مصرف 30 روزه به شما پیشنهاد می‌شود. اگر به بسته اینترنت احتیاج دارید، عدد 4 را وارد کنید. سپس می‌توانید از بین بسته‌های یک ساعته، یک روزه یا هفت روزه یکی را انتخاب کنید.
 

همراه اول برای بسته اینترنت یک ساعته یا یک روزه، 100 یا 200 مگابایت حجم اضطراری برای شما درنظر گرفته است. همچنین می‌توانید برای بسته هفت روزه از 250 یا 350 مگابایت حجم اینترنت، برخوردار شوید. در آخرین مرحله به شما گفته می‌شود( درخواست شما بررسی و نتیجه از طریق پیامک اطلاع داده خواهد شد). اگر شرایط دریافت را داشته باشید، درخواستتان اجرا می‌شود.

به این نکته توجه کنید که اعتبار و بسته اینترنت اضطراری همراه اول دارای 16 درصد مالیات و کارمزد است. پس از اولین افزایش اعتبار، مبلغ شارژ اضطراری از حساب شما برداشته می‌شود. شما می‌‌توانید در هر ماه حداکثر دو بار و پس از تسویه حساب قبلی از این سرویس استفاده کنید.

سرویس چتر اضطراری همراه اول

چتر اضطراری از دیگر سرویس‌های همراه در شرایط بحرانی است. برای استفاده از این قابلیت وارد اپلیکیشن یا نسخه وب (همراه من) شوید و سپس در بخش (شارژ من) گزینه (چتر اضطراری) را انتخاب کنید.
در این بخش می‌توانید با انتخاب گزینه (درخواست تماس یا درخواست شارژ) از دیگر مشترکین همراه اول، درخواست تماس یا شارژ کنید.

 پس از انتخاب گزینه درخواست تماس، درخواست شما برای شماره تلفن مقصد ارسال می‌شود.همچنین اگر گزینه درخواست شارژ را انتخاب کنید، پس از تأیید مشترک انتقال دهنده شارژ، مبلغ هزار تومان از حساب او کم شده و پس از کسر 40 تومان به عنوان کارمزد، مبلغ 960 تومان به اعتبار شما افزوده خواهد شود.
لازم به ذکر است در صورتی که اعتبار شما بیشتر از 20 تومان باشد، نمی‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

چگونه از وضعیت شارژ اضطراری باخبر شویم؟

اگر وضعیت استفاده از شارژ اضطراری سیم کارت خود را نمی‌دانید، می‌توانید شماره (#250*10*) یا (#170*1*) را شماره‌گیری کنید؛ تا از طریق پیامک از وضعیت خود مطلع شوید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا