خانه ترفندهای موبایل چگونه گوشی آیفون خود را ریست‌فکتوری کنیم

چگونه گوشی آیفون خود را ریست‌فکتوری کنیم

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
17 اردیهشت 1402 | 10:20
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تمام گوشی‌های هوشمند، از جمله ایفون انجام ریست فکتوری راهگشای مشکلات زیادی است. برای مثال باگ‌های نرم‌افزاری در اکثر مواقع با انجام ریست فکتوری رفع می‌شوند. همچنین در شرایطی که قصد فروش گوشی خود را دارید، پاک کردن اطلاعات شخصی به تنهایی کافی نیست؛ زیرا به راحتی می‌توان آن‌ها را بازیابی کرد. در این شرایط انجام ریست فکتوری برای از بین بردن اطلاعات بهترین کار است.

در اصل ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی را پاک می‌کند و گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه باز می‌گرداند. بنابراین دیگر به اطلاعات دسترسی نخواهید داشت، مگر اینکه قبلاً از آن‌ها بکاپ تهیه کرده باشید. ما در این مقاله روش‌های مختلف ریست فکتوری آیفون را برایتان توضیح می‌دهیم. ولی بهتر است قبل از آموزش ریست فکتوری آیفون، با نحوه بکاپ گرفتن از آیفون آشنا شوید.

بکاپ گرفتن از داده‌های آیفون

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم پس از انجام ریست فکتوری، تمام اطلاعات شما به طور کامل حذف می‌شوند و گوشی به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد. درنهایت روی آیفون شما فقط iOS و برنامه‌های پیش‌فرض نصب هستند. بنابراین توصیه ما این است که قبل از انجام ریست فکتوری، از اطلاعاتتان فایل پشتیبان تهیه کنید.
با تهیه فایل پشتیبان، پس از بازگرداندن آیفونتان به تنظیمات کارخانه، می‌توانید داده‌هایتان را دوباره به دست آورید. بکاپ گرفتن از داده‌ها، از سه روش آیتونز، فایندر و آی‌کلود قابل انجام است که در ادامه آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

تهیه بکاپ با آیتونز

برای بکاپ‌ گرفتن با آیتونز، کافیست گوشی‌تان را با کامپیوتر همگام‌سازی کنید؛ سپس روی صفحه آیفون در آیتونز، گزینه Back up را انتخاب کنید.

تهیه بکاپ با فایندر

برای گرفتن بکاپ با مک مجهز به مک او‌اس کاتالینا (10.15) و نسخه‌های جدیدتر، ابتدا آیفون را به کامپیوتر وصل کنید، سپس پنجره فایندر را باز کنید. پس از آن در منوی دستگاه‌ها، آیفون را انتخاب کنید و روی گزینه Back Up ‌کلیک کنید.

تهیه بکاپ با آی‌کلود

در بکاپ گیری با استفاده از آی‌کلود، وارد بخش تنظیمات شوید، سپس گزینه اپل آیدی را انتخاب کنید. سپس گزینه آی‌کلود بکاپ را انتخاب کنید تا فرایند بکاپ‌گیری شروع شود.

آموزش ریست فکتوری آیفون

پس از تهیه بکاپ از اطلاعات آیفون، اکنون نوبت به انجام ریست فکتوری رسیده است. در ادامه با چند روش ریست فکتوری آیفون آشنا می‌شویم.

1) ریست فکتوری از طریق منوی تنظیمات

اگر با گوشی قصد انجام ریست فکتوری آیفون را دارید، کار ساده‌ای پیس رو دارد؛ کافیست مراحل زیر را انجام دهید:
- به بخش تنظیمات بروید.
- سپس گزینه General را انتخاب کنید.
- در صفحه جدید گزینه Reset را انتخاب کنید.
- سپس روی گزینه‌Erase All Content and Settings ضربه بزنید.
- در این مرحله باید پسورد دستگاه را وارد کنید.
- اکنون هشداری به شما نمایش داده می‌شود که همه‌ی اطلاعاتتان حذف می‌شوند. در صورت تمایل، گزینه Erase را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید پس از ریست فکتوری آیفونتان را در اختیار فرد دیگری قرار دهید لازم است قابلیت امنیتی‌«Activation Lock» را هم غیرفعال کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:
- وارد بخش تنظیمات شوید.
- روی نام خود ضربه بزنید.
- گزینه Find My iPhone را انتخاب کنید.
- اکنون اسلایدر Find My iPhone را غیرفعال کنید.
- گزینه Find My را انتخاب کنید تا به صفحه قبلی بازگردید. اکنون گزینه Apple ID در بالای صفحه را بزنید تا دوباره به یک صفحه عقب‌تر بروید.
- اکنون گزینه Sign Out را بزنید تا از حساب اپل آیدی خود خارج شوید.

2) ریست فکتوری از طریق برنامه آیتیونز

در روش ریست فکتوری با برنامه آیتیونز لازم است جدیدترین نسخه برنامه آیتیونز را روی کامپیوتر ویندوزی یا مک بوک خود نصب کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:
- آیفون خود را به وسیله کابل رابط به کامپیوتری که آیتیونز در آن نصب است متصل کنید.
- آیتیونز را اجرا کنید.
- گزینه Restore iPhone را انتخاب کنید.
- در پنجره باز شده روی گزینه Agree کلیک کنید.

انجام‌ Factory Reset چند دقیقه زمان می‌برد؛ پس از اتمام عملیات ریست فکتوری، گوشی ریستارت می‌شود و صفحه راه اندازی اولیه به نمایش گذاشته می‌شود. اکنون می‌توانید گزینه‌ Set Up as a New iPhone را انتخاب کنید و گوشی را به عنوان یک آیفون جدید راه اندازی کنید. و یا اینکه با انتخاب گزینه‌های‌Restore from iCloud Backup یا Restore from iTunes Backup بکاپ حاوی اطلاعاتتان را از طریق آیکلود یا آیتیونز ریستور کنید.

3) ریست فکتوری از طریق برنامه آی‌کلود

حتی اگر رمز گوشی خود را هم فراموش کرده باشید، باز هم از طریق iCloud می‌توانید آیفون خود را ریست کنید. البته در این روش هم به Apple ID و پسورد خود نیاز دارید. برای انجام ریست فکتوری از طریق آی‌کلود مراحل زیر را انجام دهید:
- در مرورگر آدرس سایت آیکلود(icloud.com) را جست و جو کنید.
- برای وارد شدن به‌ iCloud اپل آیدی و رمز عبور خود را بزنید.
- وارد Find iPhone شوید و دستگاه خود را انتخاب کنید.
- در این مرحله گزینه Erase iPhone را انتخاب کنید تا ریست فکتوری آغاز شود.

کلام آخر

زمان فروش گوشی، یکی از دغدغه‌های اصلی همه، پاک کردن کامل اطلاعات و انجام ریست فکتوری است. همان طور که در بالا بارها اشاره کردیم فراموش نکنید که قبل از ریست کردن گوشی، حتما از اطلاعات و دیتاهایتان بک‌آپ بگیرید. در این مقاله به سوال چگونه گوشی آیفون خود را ریست فکتوری کنیم، به طور کامل پاسخ دادیم. در صورتی که از هر کدام از مراحل سوالی داشتید با ما در میان بگذارید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا