خانه تازه های جهان موبایل بررسی گوشی ناتینگ فون 2a؛ خاص‌ترین گوشی میان رده بازار

بررسی گوشی ناتینگ فون 2a؛ خاص‌ترین گوشی میان رده بازار

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
30 فروردین 1403 | 12:29
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوشی ناتینگ فون 2a سومین و جدیدترین محصول شرکت بریتانیایی ناتینگ است؛ که تجربه کاربری مشابه گوشی ناتینگ فون 2 را با قیمتی پایین‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد. طبق گفته شرکت سازنده، این گوشی تجربه کاربری خاص Nothing OS را به کاربران ارائه می‌دهد. در ادامه همراه دارا کالا باشید تا به بررسی گوشی  Nothing Phone 2a بپردازیم.

طراحی و کیفیت بدنه گوشی Nothing Phone 2a

شرکت ناتینگ، طبیعتاً در ساخت این گوشیِ جدید، از همان طراحی جذاب و متفاوت سایر گوشی‌های خود استفاده کرده است؛ با این تفاوت که نسبت به نسخه‌‎های پرچم‌دار، جزئیات ظاهری کمتری دارد. این گوشی بدنه‌ای شفاف دارد و در دو رنگ سفید و مشکی طراحی شده است.

چراغ‌های به کار رفته در پنل پشتی نسخه جدید، نسبت به ناتینگ فون ۲ کمتر شده و چیدمان دوربین‌ها هم تغییر کرده است. در مرکز بخش بالایی پنل پشتی، دو سنسور دوربین با چیدمان the eyes یا همان چشم‌ها قرار گرفته است؛ دلیل این نامگذاری این است که دو سنسور دوربین شبیه به چشم‌های انسان هستند. سه نوار LED با قابلیت شخصی‌سازی، اطراف سنسورهای دوربین مشاهده می‌شوند؛ که برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گوشی برخلاف نسخه‌های پیشین، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین در قسمت پنل پشتی، قسمت مخصوص شارژ بی‌سیم مشاهده نمی‌شود.

گوشی ناتینگ فون 2a دارای صفحه نمایشی ۶٫۷۸ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۲۴۱۲ در ۱۰۸۴ پیکسل است. این نمایشگر 87.6 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. نمایشگر Nothing Phone 2a از نرخ تازه سازی متغییر 30 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. و با داشتن ماکسیمم روشنایی 1300 نیتی، زیر نور مستقیم خورشید هیچی مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر می‌توان به نمایشگر همیشه روشن یا Always On و نمایش 1 میلیارد رنگ اشاره کرد.

عملکرد دوربین‌ گوشی Nothing Phone 2a

مجموعه دوربین‌های در نظر گرفته شده برای گوشی Nothing Phone 2a شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی از سنسور ISOCELL S5KGN9 استفاده می‌کند و به لطف پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال می‌تواند عکس و ویدئوهای باکیفیتی ثبت کند. لنز فوق عریض از سنسور ISOCELL JN1 ساخته شده است؛ و زاویه دید 114 درجه دارد. با این گوشی می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 4K ‌و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

نرم افزار و سخت افزار گوشی Nothing Phone 2a

پردازنده دایمنسیتی ۷۲۰۰ پرو که حاصل همکاری ناتینگ و مدیاتک است، در گوشی ناتینگ فون 2a ایفای نقش می‌کند. این تراشه با معماری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و سرعت پردازش آن به ۲.۸ گیگاهرتز می‌رسد. تراشه جدید بسیار کوچیک است و مصرف انرژی کمی دارد؛ بنابراین شارژ گوشی دیرتر تخلیه می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC4 هم در این گوشی حضور دارد. نسخه پایه این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شده است؛ همچنین شما می‌توانید نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی آن را هم تهیه کنید.
رابط کاربری Nothing OS 2.5 بر پایه اندروید 14 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. طبق قول شرکت سازنده، این گوشی از چهار سال آپدیت نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند؛ یعنی تا اندروید ۱۷ را هم دریافت خواهد کرد.

باتری

یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تامین انرژی ناتینگ فون 2a را برعهده دارد. این باتری از شارژ سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند؛ که قادر است در عرض 30 دقیقه 70 درصد باتری را شارژ کند و شارژ 100 درصدی باتری در مدت زمان یک ساعت انجام می‌شود. این گوشی هم مانند سایر گوشی‌های بازار از پورت شارژ USB-C پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

گوشی‌های برند ناتیگ طراحی بسیار خاص و متفاوتی دارند، بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی کاملاً متفاوت دارید، که نظر همه را به خود جلب کند گوشی ناتینگ فون 2a را به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر ظاهر جذاب، ویژگی‌های دیگری هم در این گوشی حضور دارند که ارزش خرید آن را بالا برده‌اند؛ از جملهه این ویژگی‌ها می‌توان به دو دوربین 50 مگاپیکسلی، صفحه نمایش باکیفیت، شارژر 45 واتی و سخت‌افزار قوی اشاره کرد. به نظر شما گوشی Nothing Phone 2a نسبت به نسخه‌های قبلی یعنی Nothing Phone 2 و Nothing Phone 1 ارزش خرید دارد؟


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا