خانه تازه های جهان موبایل ویژگی‌هایی که انتظار داریم در گلکسی S25 اولترا ببینیم

ویژگی‌هایی که انتظار داریم در گلکسی S25 اولترا ببینیم

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
15 فروردین 1403 | 12:00
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در همین مدت زمان کوتاهی که از عرضه‌ی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا می‌گذرد، این گوشی توانسته است به یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار تبدیل شود. و دور از ذهن نیست که لقب پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 را کسب کند. این گوشی به قابلیت‌های بسیار فوق العاده‌ای همچون دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳، قلم S Pen و ... مجهز شده است؛ بنابراین پکیجی کامل و چشمگیر ارائه می‌دهد. فقط چند نقطه ضعف کوچک در این گوشی وجود دارد، که می‌توانند در نسخه بعدی برطرف شوند.

 گلکسی S25 اولترا سامسونگ، سال آینده معرفی خواهد شد؛ درحال حاضر گمانه زنی‌ها درباره این گوشی آغاز شده است. در این مقاله ویژگی‌هایی که انتظار داریم در گلکسی S25 اولترا سامسونگ ببینیم را بررسی می‌کنیم.
 

- طراحی جدید در گلکسی S25 اولترا

طراحی به کار رفته در گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ، همان طراحی گلکسی S23 اولترا سال گذشته است؛ که قبلاً هم این طراحی را در گلکسی S22 اولترا دیده بودیم. این طراحی بسیار زیبا و خوش دست است؛ و یکی از محبوب‌ترین طراحی‌ها در میان پرچمداران اندرویدی محسوب می‌شود. هیچ گونه ایرادی در این طراحی وجود ندارد، ولی به تدریج طی سال‌های گذشته خسته‌کننده شده است. علاوه بر سامسونگ، شرکت‌های دیگری همچون اپل، گوگل و وان‌پلاس هم درگیر همین طراحی یکنواخت هستند.

هر چند سامسونگ این طراحی را از نظر ارگونومی بهبود بخشیده و به خانواده گلکسی S24 فریم تیتانیومی اضافه کرده است؛ ولی درکل نمای ظاهری این پرچمداران در طی چند سال اخیر تقریباً یکسان باقی مانده است. امیدواریم سامسونگ طراحی متفاوتی برای گلکسی S25 اولترا در نظر بگیرد.

- بهبود دوربین‌ پریسکوپی

سامسونگ به طرز عجیبی تصمیم گرفت در طراحی S24 Ultra بزرگنمایی نوری فوق‌العاده 10 برابری را با بزرگنمایی نوری 5 برابری جایگزین کند.

گلکسی S23 اولترا به دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۱۰ برابری مجهز شده است، در حالی که سامسونگ برای گلکسی S24 اولترا، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری در نظر گرفته است. این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، زوم دیجیتال ۱۰ برابری باکیفیتی ارائه می‌دهد.
زوم اپتیکال ۱۰ برابری، یکی از بزرگترین ابزارهای تبلیغاتی سامسونگ در گلکسی اس ۲۳ اولترا محسوب می‌شد؛ که در اس 24 اولترا آن را از دست داده و به یک لنز با زوم 5 برابری اکتفا کرده است. انتظار داریم گلکسی S25 اولترا با بزرگنمایی 10 برابری در قالب حسگری جدید، با مگاپیکسل بالاتر به بازار عرضه شود.

- افزایش ظرفیت رم

سامسونگ در تمام زمینه‌های طراحی گوشی‌های موبایل، دائماً در حال پیشرفت است؛ به جز بخش ظرفیت رم، که در سال‌های اخیر به‌جای حرکت رو به جلو، به سمت عقب حرکت کرده است. دو گوشی اس ۲۰ اولترا و اس ۲۱ اولترا با ۱۶ گیگابایت رم برای کاربران علاقه‌مند طراحی شده بودند. سپس، از گلکسی اس ۲۲ اولترا تاکنون، ظرفیت ۱۶ گیگابایتی از این خانواده حذف شده است.
تقریباً می‌توان گفت درحال حاضر فرآیندی در دنیای موبایل وجود ندارد، که به ۱۶ گیگابایت رم نیاز داشته باشد. ولی داشتن یک گوشی، با این میزان رم خیال کاربران را تا حدودی از آینده راحت می‌کند. با توجه به قیمت بالای نسخه اولترا و پشتیبانی پنج ساله از آپدیت‌های اندرویدی، رم 16 گیگابایتی یک امتیاز برای افزایش جذابیت این گوشی محسوب می‌شود.

- پشتیبانی از کارت حافظه

در سال‌های گذشته، قابلیت افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه‌ی microSD در گوشی‌های اندویدی نسبت به گوشی‌های آیفون یک امتیاز مثبت به حساب می‌آمد. ولی درحال حاضر تعداد کمی از گوشی‌های اندرویدی، از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؛ احتمالاً بیشتر گوشی‌های میان‌رده یا پایین‌رده به کارت حافظه مجهز شده‌اند.
این موضوع که درگاه کارت حافظه به گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ بازگردد، تقریباً غیرممکن است؛ ولی این قابلیت برای کابران بسیار جذاب و کاربری است. درحال حاضر نسخه ۱ ترابایتی گلکسی S24 اولترا با قیمتی بالاتر نسبت به مدل پایه در بازار به فروش می‌رسد.

- افزایش سرعت شارژ

بزرگ‌ترین مزیت گوشی‌های اندرویدی، نسبت به آیفون‌ها، سرعت شارژ بالای آن‌ها است؛ مثلاً در حال حاضر برندهایی همچون وان پلاس، اوپو و موتورولا، از تکنولوژی شارژ سیمی با توان 80 وات یا 100 وات پشتیبانی می‌کنند؛ که شارژ 100 درصدی باتری را در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه انجام می‌دهند.
با این وجود جدیدترین پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا، همچنان از سرعت شارژ سریع سیمی 45 وات استفاده می‌کند. که نسبت به سرعت ۲۵ واتی در نسخه استاندارد، پیشرفت بزرگی کرده است؛ ولی همچنان نسبت به 80 وات کندتر است. امیدواریم سامسونگ در گلکسی S25 اولترا، اقدام به افزایش سرعت شارژ باتری کند.

زمان عرضه گلکسی S25 اولترا سامسونگ

با توجه به اینکه فقط دو ماه از عرضه سری گلکسی اس ۲۴ به بازار می‌گذرد، نمی‌توان درباره‌ی زمان رونمایی خانواده گلکسی S25 سامسونگ نظر داد. تنها چیزی که می‌توان گفت این است که احتمالاً این گوشی در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

جمع بندی

درحال حاضر به طور دقیق نمی‌دانیم چه ویژگی‌هایی در گلکسی اس 25 اولترا در انتظارمان است؛ ولی خیالمان راحت است که سامسونگ به‌طور دقیق، برای این گوشی پرچمدار برنامه ریزی کرده است. بنابراین امیدواریم سامسونگ، مشخصات جذابی برای این گوشی قدرتمند در نظر بگیرد، تا بیش‌تر از سال‌های قبل با استقبال کاربران مواجه شود.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا