خانه تازه های جهان موبایل قابلیت‌Digital Wellbeing در گوشی‌های سامسونگ چه کاربردی دارد؟

قابلیت‌Digital Wellbeing در گوشی‌های سامسونگ چه کاربردی دارد؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
31 خرداد 1402 | 12:00
زمان مطالعه: 3 دقیقه

Digital Wellbeing یا سلامت دیجیتال، یک ویژگی‌ بسیار کاربردی است، که توسط گوگل به اندروید اضافه شده است. سلامت دیجیتال، به شما در کاهش مدت زمان استفاده از دستگاه‌های هوشمند کمک می‌کند. بنابراین می‌توانید روی جنبه‌های مختلف زندگی خود کنترل بیشتری داشته باشید.

شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است این ویژگی را در محصولات سری گلکسی خود به کار ببرد. این قابلیت امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه به سوال قابلیت‌Digital Wellbeing در گوشی‌های سامسونگ چه کاربردی دارد؟ پاسخ می‌دهیم.

قابلیت سلامت دیجیتال (‌Digital Wellbeing‌) چیست؟

ویژگی سلامت دیجیتال با هدف جلوگیری از حواس‌پرتی و استفاده درست از دستگاه‌های هوشمند در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، تعبیه شده است. قابلیت سلامت دیجیتال از اندروید ۹ به بعد، تمام دستگاه‌های اندرویدی را همراهی می‌کند. ولی سامسونگ با افزودن امکانات بیشتر به این قابلیت، سعی دارد بهبودهایی را برای کاربران خود به وجود آورد.

مدهای متعدد و ویجت اختصاصی از جمله تغییرات به وجود آمده از طرف سامسونگ هستند؛ که امکان دسترسی آسان‌تر به موارد گوناگون را برای شما فراهم می‌کند.
از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که سبب کاهش مدت زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌شود، می‌توان به نمایش میزان زمان صرف شده در هر برنامه و امکان تنظیم محدودیت برای هر برنامه اشاره کرد

استفاده از قابلیت سلامت دیجیتال در گوشی‌های سامسونگ

چندین راه برای استفاده از امکانات قابلیت سلامت دیجیتال در محصولات سامسونگ وجود دارد. آسان‌ترین راه، رفتن به بخش تنظیمات (Settings) گوشی و انتخاب گزینه‌Digital Wellbeing است. علاوه‌ براین از طریق منوی تنظیمات سریع، با انتخاب گزینه Focus Mode ‌هم می‌توانید به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.

گزینه Goals را انتخاب کنید تا به دو ویژگی نمایش مدت‌زمان استفاده از گوشی و تنظیم زمان مشخص برای کار با هر برنامه دسترسی پیدا کنید. با انتخاب گزینه Screen Time می‌توانید زمان استفاده از برنامه، در روز فعلی یا هفته پیش‌رو را انتخاب کنید.

گزینه App Timers محدودیت زمانی برای استفاده از هر برنامه را مشخص می‌کند. برای انجام این کار، آیکون ساعت مقابل برنامه مورد‌نظرتان را لمس کنید و سپس زمان دلخواهتان را وارد نمایید؛ در نهایت برای ذخیره اطلاعات گزینه Done را انتخاب کنید.

اگر مدت زمان استفاده از یک برنامه، به مقدار تعیین شده برسد، آیکون برنامه خاکستری می‌شود؛ و یک علامت هم کنار اسم آن ظاهر می‌شود. اگر روی آیکون برنامه کلیک کنید، پیامی با موضوع وقت استفاده از این برنامه در روز فعلی به اتمام رسیده برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. با انتخاب گزینه‌ Change timer، می‌توانید زمان جدیدی را انتخاب کنید؛ تا دوباره بتوانید از برنامه استفاده کنید.

استفاده از مدها برای افزایش بهره‌وری

سامسونگ به رابط کاربری OneUI به منظور کاربردی‌تر‌شدن قابلیت سلامت دیجیتال، مدهای گوناگونی افزوده است. برای مثال مد تمرکز‌(Focus Mode) این امکان را به وجود می‌آورد که بدون حواس‌پرتی از گوشی خود استفاده کنید. می‌توان گفت این ویژگی ورژن بهبود‌یافته مد Do Not Disturb است؛ که این شرکت در گذشته برای محصولات خود استفاده می‌کرد.

با فعال کردن مد تمرکز تمام برنامه‌ها (به‌جز برنامه‌های انتخاب‌شده) از دسترس خارج می‌شوند؛ و دیگر قادر به استفاده از آن‌ها نیستید. تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها هم در حالت بی‌صدا قرار می‌گیرند.
برای استفاده از این قابلیت، لازم است در زیر عنوان Focus mode یکی از گزینه‌های Work time یا Me time را انتخاب کنید. و پس از آن اقدام به شخصی‌سازی آن‌ها کنید. همچنین با انتخاب گزینه Add می‌توانید چندین پروفایل، برای شرایط مختلف انتخاب کنید.

گزینه دیگری که می‌توانید به کمک آن نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال کنید حالت خواب است. در این حالت صفحه نمایشگر سیاه‌سفید می‌شود تا روی چشم‌ها تأثیر کمتری بگذارد؛ و شما را برای خواب آماده کند. می‌توانید زمان فعال و غیرفعال شدن Bedtime mode را قابل شخصی‌سازی کنید و روزهای هفته را در آن تغییر دهید.

شما می‌توانند ویجت اختصاصی Digital Wellbeing ‍را به صفحه قفل دستگاه خود بیفزایید؛ تا اطلاعات مربوط به آن را دائماً مشاهده کنند. برای انجام این کار کافیست به بخش تنظیمات برید و وارد قسمت صفحه قفل شوید. سپس در بخش Widgets گزینه ویجت سلامت دیجیتال را انتخاب کنید.

کلام آخر

ما نباید به گوشی‌های خود بیش‌ازحد وابسته شویم. اعتیاد ناسالم به گوشی، فضای مجازی و بازی‌ها ما را از زندگی روزمره باز می‌دارد. مانند هر نوع اعتیاد دیگری، نمی‌توان هیچ‌کس را در مورد اعتیاد به گوشی کمک کرد؛ مگر اینکه خودش بخواهد. با توجه به این موضوع گوگل راه‌ حل‌ها و ایده‌هایی بسیار خوبی برای ترک وابستگی به گوشی ارائه کرده است. که با بهره‌مندی از آن‌ها می‌توانید سبک زندگی خود را بهبود ببخشید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا