خانه راهنمای خرید گوشی گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟ هند یا ویتنام؟

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟ هند یا ویتنام؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
13 دی 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 4 دقیقه

شرکت سامسونگ، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در بازار جهان است. این شرکت در سال 1938 توسط لی بونگ چول در کره جنوبی تاسیس شد. در حال حاضر این برند با داشتن چند کارخانه در کشورهای مختلف، به یکی از پرفروش‌ترین برندها در زمینه گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی تبدیل شده است.
در بازار ایران هم برند سامسونگ جایگاه ویژه‌ای دارد و سهم فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. احتمالاً شما هم هنگام خرید گوشی سامسونگ، با دو راهی پک ویتنام یا هند مواجه شده‌اید. و برایتان این سوال پیش آمده که گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟ هند یا ویتنام؟ در ادامه با داراکالا همراه باشید تا یکبار برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم.

تفاوت گوشی ویتنام با هند

برند کره‌ای سامسونگ، چندین شعبه‌ در کشورهای مختلفی همچون هند، ویتنام، اندونزی، برزیل و چین دارد. اکثر برندهای معروف جهانی، به خاطر اینکه پاسخ گوی تقاضای کاربران باشند و همچنین بتوانند هزینه تولید محصولات خود را پایین آورند، در کشورهای مختلف شعبه دارند. گوشی‌های ساخت سامسونگ، در دو نسخه متفاوت یعنی گوشی سامسونگ ساخت ویتنام‌(Vietnam) و گوشی سامسونگ ساخت هند‌(India) در بازار ایران یافت می‌شوند. بنابراین کاربران هنگام خرید گوشی جدید دچار سردرگمی می‌شوند. لازم به ذکر است که برخی مدل‌های گلکسی سامسونگ، همچون سری M فقط در کشور هند ساخته می‌شوند؛ و تنها در یک نسخه ارائه می‌شوند.

گوشی سامسونگ ساخت ویتنام بهتر است یا ساخت هند؟

هنگام مراجعه به فروشگاه، برای خرید گوشی سامسونگ، ممکن است فروشنده به این موضوع اشاره کند که کیفیت محصولات پک ویتنام بالاتر است و برای خرید آن‌ها باید هزینه بیشری پرداخت کنید. و همچنین گوشی‌های خط تولید هند را بی‌کیفیت معرفی می‌کنند. آیا این موضوع واقعیت دارد؟
بیاید برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم. در اصل شرکت سامسونگ برای تمام خط‌های تولیدش استانداردهای یکسانی دارد و کیفیت همه قطعات مصرفی یکسان است. توجه کنید که قطعات به کار رفته در ساخت گوشی‌ها در کشورهای مختلف، همگی از یک تأمین کننده‌ مشترک تهیه می‌شود. و در کشورهای نام برده فقط کار مونتاژ انجام می‌شود. بنابراین مهم نیست یک گوشی در هند تولید شده باشد یا در ویتنام. زیرا کیفیت نهایی تمام محصولات یکسان است. با این تفاسیر مطرح کردن این سوال که گوشی سامسونگ ساخت ویتنام بهتر است یا هند اشتباه است.

چرا گوشی‌های سامسونگ ساخت هند قیمت پایین‌تری دارند؟

در بازار ایران گوشی‌های گلکسی سامسونگ ساخت کشور هند به دو دلیل قیمت پایین‌تری نسبت به گوشی‌های ساخت ویتنام دارند. دلیل اول اختلاف ارزش پول در این دو کشور است؛ همچنین دستمزد کارگران در کشور هند پایین‌تر می‌باشد. بنابراین در این کشور هزینه تولید و قیمت نهایی کم‌تر می‌شود؛ در نتیجه سامسونگ می‌تواند قیمت عرضه را کمی پایین‌تر آورد.
دلیل دوم شایعاتی است که فروشندگان در بین مردم پراکنده کرده‌اند؛ و گوشی‌های هندی را بی‌کیفیت جلوه داده‌اند. بنابراین گوشی‌های ساخت ویتنام در بین مردم طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند و با قیمت گران‌تری نسبت به محصولات ساخت هند به فروش می‌رسند.

از کجا بفهمیم گوشی سامسونگ ساخت چه کشوری است؟

به طور معمول نام کشور سازنده پشت جعبه گوشی نوشته شده است. ولی برای اطمینان بیشتر می‌توانید از کد IMEI استفاده کنید. به سه روش می‌توان به این کد دست یافت؛ این کد روی جعبه دستگاه نوشته شده است. یا می‌توانید در بخش تنظیمات وارد گزینه About شوید و شناسه IMEI را مشاهده کنید. همچنین می توانید با گوشی خود کد دستوری #06#* را شماره‌گیری کنید.

پس از یافتن شناسه IMEI به رقم هفتم و هشتم آن دقت کنید؛ تا متوجه شوید گوشی شما منتاژ کدام کشور است.
- عدد ۰۰ نشان دهنده این است که کشور سازنده کارخانه اصلی سامسونگ می‌باشد.
- ارقام ۰۲ و ۲۰ یعنی گوشی مونتاژ کشورهای امارات متحده عربی یا هند است.
- ارقام ۰۳، ۳۰، ۰۴ یا ۴۰ یعنی گوشی مونتاژ چین است. همچنین ارقام ۰۶ و ۶۰ هم یعنی گوشی ساخت کشور چین یا مکزیک می باشد.
- عدد ۰۹ یعنی گوشی سامسونگ ساخت کشور هند می‌باشد.
- از ارقام ۰۷ و ۷۰ اطلاعات دقیقی نداریم، ولی به نظر می‌رسد که گوشی با مونتاژ ویتنام را نشان دهد.

گوشی‌های ODM چیست؟ حساب آن‌ها از بقیه جداست

شرکت سامسونگ علاوه بر گوشی‌های ساخت خودش، گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی دیگری را توسط کمپانی‌های چینیHaquin، Wingtech، Longcheer وغیره می سازد که به آن‌ها ODM می‌گویند. دو گوشی Galaxy A10s و Galaxy A10 جزو این محصولات هستند و ساخت کمپانی Wingtech می‌باشند.
این گوشی‌ها به سفارش سامسونگ، توسط سازنده‌های چینی طراحی و تولید می‌شوند. هدف سامسونگ از تولید گوشی‌های ODM کاهش هزینه تمام شده و رقابت با گوشی‌های ارزان قیمت چینی است. نباید این گوشی‌ها را با پک ویتنام و هند سامسونگ اشتباه گرفت. هرچند سامسونگ کیفیت گوشی‌های ODM را تأیید کرده است، ولی از نظر صفحه نمایش، دوربین و پردازنده اصلاً قابل رقابت با گوشی‌های ساخت خود سامسونگ نیستند.
لازم به ذکر است که این گوشی ها با قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به سایر محصولات سامسونگ عرضه می‌شوند. بنابراین نمی‌توان شکایتی از کیفیت پایین‌تر آن‌ها داشت. گفتنی است سایر برندهای چینی معروف همچون شیائومی و هوآوی از کیفیت ساخت و سخت‌افزار بسیار قوی‌تری نسبت به گوشی‌های ODM سامسونگ برخوردار شده‌اند.

جمع بندی

تا این قسمت مقاله به این نتیجه رسیدیم که گوشی‌های ساخت ویتنام وهند، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در نتیجه مطرح کردن این سوال که گوشی ساخت کدام کشور بهتر است؟ کلاً اشتباه است. زیرا پک ویتنام و هند دو گوشی از نظر صفحه نمایش، باتری، پردازنده و استانداردهای زمان مونتاژ کاملاً مشابه یکدیگر هستند.
مطرح کردن این سوال فقط از طرف فروشندگان سودجو است که باعث ذهنیت غلطی در مردم شده‌اند. تاکنون هیچ گونه شکایاتی نبوده که بتواند ثابت کند گوشی‌های سامسونگ ساخت کدام کشور کیفیت بهتری دارند. در نتیجه می‌توانید پک ویتنام یا هند گوشی‌های سامسونگ را با خیال راحت خریداری کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا