خانه ترفندهای موبایل چند ترفند ساده برای افزایش سرعت شارژ گوشی‌های اندرویدی

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت شارژ گوشی‌های اندرویدی

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
26 دی 1401 | 21:45
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در گوشی‌های مختلف، مدت زمان‌های متفاوتی برای شارژ شدن باتری نیاز است. امروزه قابلیت شارژ سریع در گوشی‌های جدید مشاهده می‌شود؛ که در مدت زمان کمتری شارژ باتری را انجام می‌دهد. ولی این قابلیت در تمام گوشی‌ها یافت نمی‌شود. بی شک برای اکثر شما این اتفاق افتاده است که هنگام ترک منزل متوجه شده‌اید که شارژ تلفن همراهتان رو به اتمام است و فرصت کافی برای شارژ مجدد باتری آن ندارید. و یا اینکه مدت زمان زیادی در روز را با گوشی هوشمندتان کار می‌کنید، بنابراین در طول روز چندین بار با مشکل کمبود شارژ مواجه می‌شوید.
دیگر نگران نباشید زیرا در این مقاله قصد داریم چند ترفند ساده برای افزایش سرعت شارژ گوشی‌های اندرویدی را به شما آموزش دهیم؛ تا مدت زمان شارژ شدن باتری گوشی خود را به حداقل برسانید.

بهترین میزان شارژ گوشی چقدر است؟

درصد شارژ باتری در باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری که در حال حاضر در بازار موجود می‌باشد، بهتر است بین ۲۰ تا ۸۰ درصد باشد. نرمال‌ترین حالت برای یک باتری همین محدوده است؛ که باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود. اگر میزان شارژ گوشی شما به کمتر از ۲۰ درصد و یا بیشتر از ۸۰ درصد برسد به باتری فشار وارد می‌شود؛ بنابراین عمر باتری شما کاهش می‌یابد.

ترفند‌های افزایش سرعت شارژ در گوشی‌های اندروید

- کابل و شارژر باکیفیت تهیه کنید

استفاده کردن از شارژر و آداپتور با کیفیت و اورجینال یکی از مهم‌ترین راهکارهای موثر در افزایش سرعت شارژ باتری گوشی می‌باشد. استفاده از شارژرهای بی‌کیفیت، سرعت شارژ شدن باتری گوشی را کاهش می‌دهد. به این نکته توجه کنید که پشتیبانی یک گوشی از قابلیت شارژ سریع همیشه به این معنی نسیت که شارژر درون جعبه گوشی حضور دارد. در بعضی از محصولات لازم است شارژر مجهز به شارژ سریع به صورت جداگانه تهیه شود. خواندن مقاله تفاوت‌های کابل شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ، به شما در خریدِ شارژر اصل کمک زیادی می‌کند.

- گوشی را خاموش کنید

خاموش کردن گوشی در هنگام شارژ شدن، یک روش بسیار ساده است؛ که در افزایش سرعت شارژ باتری تاثیر زیادی می‌گذارد. زیرا هنگامی که گوشی روشن است، برنامه‌ها و نرم افزارهای زیادی در حالت آماده باش قرار دارند؛ که از شارژ باتری استفاده می‌کنند. با خاموش کردن گوشی مصرف باتری توسط این برنامه‌ها کاملاً قطع می‌شود و هیچ گونه اتلاف انرژی صورت نمی‌گیرد. طبق آمار به دست آمده، در زمان خاموش بودن گوشی، مدت زمان شارژ گوشی حدود یک سوم کاهش پیدا می‌کند .

- حالت پرواز را فعال کنید

گوشی همراه دائماً در حال یافتن بهترین سیگنال برای آنتن دهی است؛ که با مصرف شارژ باتری همراه است. توصیه می‌شود هنگامی که قصد شارژ سریع گوشی خود را دارید، اگر منتظر تماس ضروری نیستید، گوشیتان را روی حالت هواپیما ( پرواز‌) قرار دهید. مزیت این روش نسبت به خاموش کردن کامل گوشی این است که امکان دسترسی به اطلاعات گوشی را دارید.

- از شارژرهای بی سیم استفاده نکنید

در چند سال گذشته شارژرهای بی سیمی وارد بازار شدند؛ که عملکرد آن‌ها همه‌ی کاربران را شگفت زده کرد. این شارژرها بدون هیچ اتصالی گوشی را شارژ می‌کنند. اما استفاده از این تکنولوژی جذاب به دلیل عدم سرعت بالا، عملکرد چندان مناسبی ارائه نمی‌دهد. در نتیجه زمانی که نیاز به شارژ سریع دارید این روش شارژ کردن توصیه نمی‌شود.

- زمان اتصال گوشی به شارژر از آن استفاده نکنید

عدم استفاده از گوشی در زمان شارژ شدن تاثیر زیادی در افزایش سرعت شارژ گوشی دارد. زمان اتصال گوشی به شارژر، گرمایی درون باتری ایجاد می‌شود؛ همچنین در زمان استفاده از گوشی هم به دلیل درگیر بودن بخش‌های گوناگون گرما تولید می‌شود؛ هر دوی این کارهای منجر به داغ شدن گوشی می‌شوند. در این شرایط قابلیت ذخیره سازی نیرو به حداقل می‌رسد.

- گارد گوشی را جدا کنید

همانطور که در مورد قبلی اشاره کردیم، داغ شدن گوشی در میزان شارژ گوشی تاثیر منفی می‌گذارد؛ استفاده از گارد در زمان شارژ هم این عامل را تشدید می‌کند. زمان اتصال گوشی به شارژر، گرمای باتری افزایش می‌یابد؛ وجود کاور روی گوشی این گرما را چندین برابر می‌کند؛ در نتیجه از سرعت شارژ گوشی می‌کاهد.

- گوشی را در حالت ذخیره باتری قرار دهید

در تمام گوشی‌های اندرویدی، حالت ذخیره باتری (battery saving) وجود دارد؛ با فعال کردن این قابلیت، در زمانی که صرف شارژ شدن باتری گوشی می‌شود، صرفه جویی خواهید کرد.

- پاور بانک تهیه کنید

گزینه آخر، سرعت شارژ گوشی شما را افزایش نمی‌دهد؛ ولی قادر است مشکل نداشتن شارژ کافی در شرایط خاص را برطرف کند. پاوربانک‌ها به دلیل ابعاد کوچک و وزن کم قابل حمل هستند؛ و با ذخیره سازی شارژ در خود در هر مکانی شارژ گوشی شما را تامین می‌کنند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم چند روش راحت و کاربردی جهت افزایش سرعت شارژ باتری گوشی را به شما آموزش دهیم. همچنین با خواندن مقاله بررسی 10 راهکار برای جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی می‌توانید از هدر رفتن شارژ باتری گوشیتان جلوگیری کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا