خانه تازه های جهان موبایل حالت ذخیره باتری در گوشی چیست؟

حالت ذخیره باتری در گوشی چیست؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
17 اردیهشت 1403 | 15:41
زمان مطالعه: 3 دقیقه

حالت ذخیره باتری (Battery Saver) از نسخه 5.0 اندروید به گوشی‌های هوشمند اضافه شد. این قابلیت در مواقعی که به شارژر دسترسی ندارید، با کاهش مصرف، باعث افزایش عمر باتری می‌شود. اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده است که حالت ذخیره باتری در گوشی چیست؟ و آیا همیشه استفاده کردن از حالت ذخیره باتری برای گوشی ضرر دارد یا خیر؟ در ادامه با دارا کالا همراه باشید.

حالت ذخیره باتری

پس از فعال کردن حالت ذخیره باتری، گوشی از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شروع به کاهش مصرف باتری می‌کند. در این شرایط عملکرد و سرعت دستگاه جهت مصرف انرژی کمتر، کاهش می‌یابد؛ بنابراین گوشی مدت زمان بیشتری روشن خواهد ماند. در حالت ذخیره نیرو، موقعیت مکانی دستگاه (‌GPS‌) خاموش شده و ویبره گوشی کمتر می‌شود.
همچنین عملکرد پردازنده یا همان CPU گوشی محدود می‌شود؛ در این حالت هسته‌هایی که عملکردهای سنگین را برعهده دارند، غیرفعال می‌شوند و هسته‌های فرعی وظیفه پردازش گوشی را برعهده می‌گیرند. علاوه بر این‌ها، مصرف‌ انرژی در پس زمینه گوشی هم محدود می‌شود؛ بنابراین تا وقتی که برنامه‌های ایمیل، شبکه‌‌های اجتماعی و غیره را اجرا نکنید، محتوا به‌روزرسانی نمی‌شود که باعث کاهش مصرف دیتا هم می‌شود.

مزایای حالت ذخیره باتری

بزرگترین مزیت استفاده از حالت ذخیره باتری، روشن ماندن دستگاهتان در یک بازه زمانی بلندتر است. با استفاده از حالت ذخیره باتری، کمتر به شارژ مجدد دستگاه احتیاج پیدا می‌کنید؛ بنابراین زمان‌هایی که بیرون از منزل هستید یا کار اداری دارید، کمتر دغدغه‌ی پیدا کردن جایگاه شارژ خواهید داشت.
مزیت بعدی بهینه‌سازی عمر مفید باتری است؛ زیرا کمتر شارژ کردن دستگاه‌ها در بهینه‌سازی باتری تاثیر زیادی دارد. باتری‌ها با گذر زمان به طور طبیعی تخریب می‌شوند، با رعایت کردن عادت‌های صحیح برای شارژ، می‌توان سرعت این اتفاق را کندتر کرد.
از دیگر مزیت‌‌های استفاده از حالت ذخیره باتری، می‌توان به کاهش مصرف دیتای گوشی اشاره کرد. به دلیل اینکه در حالت ذخیره باتری، فعالیت‌های پس‌زمینه‌ و تطبیق‌پذیری اطلاعات محدود می‌شوند، به مرور زمان دیتای اینترنت کمتری مصرف می‌شود.

معایب حالت ذخیره باتری

در زمان‌هایی که از حالت ذخیره باتری استفاده می‌کنید، نمایشگر گوشی شما تاریک‌تر از حالت معمولی می‌شود و رابط کاربری گوشی عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت. همچنین برنامه‌ها و قابلیت‌هایی همچون GPS به خوبی کار نمی‌کنند. در نتیجه‌‌‌ی به‌روز رسانی نشدن اطلاعات نرم‌افزارهای پس‌زمینه، ممکن است اطلاعاتی همچون تماس‌ها، پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های نرم‌افزارهای مختلف را دریافت نکنید.

چه زمان‌هایی حالت ذخیره باتری را فعال کنیم

با توجه به فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهید می‌توانید تصمیم بگیرید از حالت ذخیره‌ی باتری استفاده کنید با خیر. همچنین در موارد زیر توصیه می‌شود گوشی خود را روی حالت ذخیره باتری قرار دهید: 
- زمان‌هایی که میزان شارژ باتری حدود ۱۵ الی ۳۰ درصد باشد، بهتر است حالت ذخیره‌ی باتری را فعال کنید؛ تا مدت زمان بیشتری بتوانید با گوشی خود کار کنید.
- روزهایی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و امکان دسترسی به شارژر و پریز برق وجود ندارد، توصیه می‌شود در همان ابتدای روز، حالت ذخیره‌ی باتری را فعال کنید. تا در طول روز استرسی بابت خاموش شدن دستگاهتان نداشته باشید. همچنین در سفرهای روزانه و کوهنوری هم این قابلیت کمک زیادی به شما می‌کند.

روش فعال کردن حالت ذخیره باتری

جهت فعالسازی حالت ذخیره باتری در اندروید، ابتدا وارد قسمت Settings شده به بخش Battery بروید؛ سپس علامت سه نقطه را لمس کرده و گزینه Battery Saver را انتخاب کنید.

روش فعال کردن خودکار حالت ذخیره باتری

با روشن کردن خودکار حالت ذخیره باتری، در زمان‌هایی که شارژ باتری به حد خاصی برسد، این قابلیت به طور خودکار روشن می‌شود و نیازی به فعال‌سازی دستی نیست. جهت فعال‌سازی خودکار ذخیره باتری، وارد بخش Settings شده و سپس در قسمت Battery وارد Battery Saver شده و گزینه Turn on automatically را فعال کنید. شما می‌توانید از بین 5 درصد باتری و 15 درصد باتری، یک گزینه را انتخاب کنید که وقتی باتری به آن میزان رسید، حالت خودکار ذخیره باتری فعال شود.

جمع بندی

حالت ذخیره‌ی باتری به شما کمک می‌کند مدت زمان بیشتری از درصد کم باتری گوشی خود استفاده کنید. ولی بهتر است همیشه از این قابلیت استفاده نکنید زیرا حالت ذخیره‌ی مصرف باتری به صورت موقتی عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. همچنین در مقاله چند ترفند ساده برای افزایش سرعت شارژ گوشی به شما آموزش می‌دهیم چطور در مواقعی که شارژ گوشیتان رو به اتمام است، گوشی خود را به سرعت شارژ کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا