خانه تازه های جهان موبایل اپل در رویداد Scary Fast از چه محصولاتی رونمایی کرد

اپل در رویداد Scary Fast از چه محصولاتی رونمایی کرد

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
10 آبان 1402 | 17:19
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اپل در رویداد کوتاه و غیرمعمول ”Scary Fast” در تاریخ 9 مرداد 1402 ساعت ۳:۳۰ نیمه‌شب به وقت ایران، از مک‌بوک پرو و آی‌مک با چیپ M3 رونمایی کرد.

رویداد Scary Fast به مدت 30 دقیقه و با تم هالووین برگزار شد. تفاوت اصلی این رویداد با دیگر رویدادهای اپل این است که تمام این رویداد با آیفون 15 Pro Max فیلم‌برداری شده است.
برخلاف انتظار در این رویداد خبری از رونمایی نسل جدید آیفون SE نبود؛ زیرا تمرکز این رویداد روی قابلیت‌های جدید مک بوک پرو و آی مک با نسل جدید پردازنده‌های خانواده M3 بود. در ادامه، با دارا کالا همراه باشید تا بدانیم اپل در رویداد Scary Fast از چه محصولاتی رونمایی کرد؟

تراشه‌ M3

تراشه‌های‌ M3‌ گل سرسبد رویداد Scary Fast اپل هستند؛ و رقیب جدی تراشه کوالکام محسوب می‌شوند. این پردازنده‌های جدید، شامل چیپ‌های‌M3 ،‌M3 Pro و M3 Max می‌شوند. طبق گفته اپل تراشه‌ M3 اولین پردازنده کامپیوتر شخصی با فرآیند 3 نانومتری است. لازم به ذکر است که چیپست A17 پرو به کار رفته در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ هم برپایه همین فناوری ساخت شده‌ است. این بهبود لیتوگرافی، باعث سرعت بالاتر و مصرف انرژی کمتر سری M3 نسبت به سری M2 شده است.

تراشه ‌M3، از ۲۵ میلیارد ترانزیستور ساخته شده که نسبت به نسل قبل، افزیش یافته است. در تراشه‌های M3 Pro و M3 Max به ترتیب ۳۷ و ۹۲ میلیارد ترانزیستور وجود دارد. در تراشه  M3 Max، افزایش تقریباً ۲ برابری نسبت به تراشه M1 وجود دارد.
اپل تراشه‌های‌M3 ، M3 Pro و M3 Max را به ترتیب به حداکثر حافظه رم ۲۴، ۳۶ و ۱۲۸ گیگابایت مجهز کرده است. همچنین تراشه M3 از گرافیک ۱۰ هسته‌ای، تراشه‌M3 Pro  از گرافیک 18 هسته ای و تراشه M3 Max  از گرافیک ۴۰ هسته‌ای برخوردار شده است. درکل خانواده M3 ‌نسبت به تراشه‌های M1 و  M2 در بخش پردازش CPU و‌GPU  بهبود عملکرد قابل توجهی داشته‌اند. در مقاله تراشه‌های 3 نانومتری سری M3 اپل می‌توانید به طور دقیق با ویژگی‌های هر یک از اعضای این خانواده سه نفره آشنا شوید.
 

مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

اپل در رویداد Scary Fast از دو مدل مک بوک پرو جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی، مجهز به تراشه M3 رونمایی کرد. علاوه بر تراشه‌های بی نظیر به کار رفته در این دو محصول، رنگِ جدید آن‌ها هم توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. رنگ جدید مشکی، رنگیست که واقعاً جای خالی آن در مک‌بوک‌ها احساس می‌شد؛ این رنگ جدید و زیبا جذب اثر انگشت و چربی کمتری دارد. ناگفته نماند که رنگ مشکی قبلاً در مک بوک ایر ۲۰۲۲، به کار رفته بود؛ ولی در مک بوک‌های دیگر مورد استفاده قرار نگرفته بود.

طبق گفته اپل، مک بوک پرو ۱۴ اینچی با هر سه تراشه M3 و M3 Pro و M3 Max عرضه خواهد شد. ولی در نسخه ۱۶ اینچی آن فقط دو تراشه M3 Pro و M3 Max به کار رفته‌اند. ظاهر این دو مک بوک جدید، در مقایسه با نسل قبلی مجهز به تراشه‌های M2 زیاد تغییر نکرده است. چشمگیرترین تغییر، تبدیل رنگ خاکستری نسخه قبل به رنگ مشکی است.

این دو مک بوک پرو اپل، به لطف پشتیبانی از تراشه‌های ۳ نانومتری‌ M3 می‌توانند به رقبای اصلی لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به تراشه‌های اینتل، AMD ‌و تراشه جدید کوالکام تبدیل شوند. همچنین انتظار می‌رود به دلیل عملکرد بسیارعالی این تراشه‌ها در بخش پردازش گرافیکی، این مک‌بوک‌ها بتوانند در بخش گیمینگ هم قدرت نمایی کنند.

آی مک جدید اپل

محصول دیگری که در رویداد Scary Fast معرفی شد، آی مک ۲۴ اینچیِ رنگارنگ اپل است. این کامپیوتر هم مانند دو مک‌بوک پرو جدید، به تراشه M3 مجهز شده است. تراشه M3 عملکردی ۴ برابر سریع‌تر از نسل قبلی را برای این آل این وان به ارمغان آورده است. همچنین نسبت به کامپیوترهایی که به تراشه‌های اینتل مجهز شده‌اند هم سرعت ۲/۵ برابری دارد.

از ویژگی‌های آی مک جدید اپل می‌توان به صفحه نمایش Retina با وضوح 4.5K و روشنایی ۵۰۰ نیت، ۶ اسپیکر مجهز به استانداردهای Dolby Atmos و Spatial Audio و دوربین FaceTime با وضوح 1080P اشاره کرد. اپل، آی مک جدید خود را در رنگ های زرد، نارنجی، سبز، یاسی، صورتی، نقره‌ای و آبی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا