خانه ترفندهای موبایل روش‌های تشخیص سلامت باتری گوشی‌ سامسونگ

روش‌های تشخیص سلامت باتری گوشی‌ سامسونگ

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
10 اردیهشت 1402 | 12:57
زمان مطالعه: 3 دقیقه

همان طور که می‌دانید باتری یکی از مهم‌ترین اجزای گجت‌های هوشمند محسوب می‌شود؛ بنابراین سلامت آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. با گذشت زمان باتری تمام گجت‌ها دچار افت عملکرد می‌شوند و همچون روزهای اول، عملکرد بالایی ارائه نمی‌دهند؛ که امری طبیعی است.

 برخلاف محصولات اپل، محصولات اندرویدی به روشی رایج و استاندارد برای دانستن وضعیت سلامت باتری مجهز نشده‌اند. این موضوع باعث می‌شود کاربران از سلامت باتری دستگاه خود بی‌اطلاع باشند؛ و زمان مناسب برای تعویض باتری را ندانند. برای رفع این مشکل ابزارهای زیادی، توسط شرکت‌های مختلف در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. به کمک همین ابزارها می‌توانیم به میزان سلامت باتری گوشی‌های شیائومی و گوشی‌های سامسونگ پی ببریم. در ادامه با روش‌های مختلف انجام این کار آشنا خواهیم شد.

تامین انرژی در لوازم الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند، برعهده باتری‌های لیتیومی است؛ این باتری‌ها در طول زمان استفاده، شارژدهی مفید خود را از دست می‌دهند. عمر این باتری‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون گرمای زیاد کاهش می‌یابد؛ در نتیجه با مشکلات کاهش ظرفیت نگهداری شارژ و افزایش مدت زمان لازم جهت شارژ مجدد مواجه می‌شوند. در دستگاه‌های اندرویدی، به کمک ابزارهای داخلی و برنامه‌ها، می‌توانید وضعیت باتری را تشخیص دهید؛ و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

بررسی سلامت باتری گوشی‌های سامسونگ

متأسفانه در سیستم‌عامل اندروید، امکان بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی وجود ندارد. ولی در قسمت تنظیمات، می‌توانید اطلاعات اصلی باتری را مشاهده کنید. برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و در قسمت باتری ‌(Battery)، گزینه Battery Usage را انتخاب کنید. در این قسمت میزان مصرف باتری و لیستی از برنامه‌هایی که بیشترین استفاده از باتری را دارند، مشاهده می‌کنید. در ادامه به بررسی روش‌های تشخیص سلامت باتری گوشی‌های سامسونگ می‌پردازیم.

1) برنامه Samsung Members

اپلیکیشن Samsung Members به طور اختصاصی توسط شرکت سامسونگ تولید شده است؛ و برای نظارت کاربر روی جنبه‌های مختلف دستگاه کاربرد دارد. با نصب این برنامه، می‌توانید با سایر کاربران سامسونگ ارتباط برقرار کنید. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به تشخیص میزان سلامت باتری اشاره کرد. این برنامه به صورت پیش‌فرض روی اکثر گوشی‌های سامسونگ نصب شده است؛ در غیر این صورت می‌توانید آن را از طریق گوگل پلی دانلود کنید. برای تشخیص میزان سلامت باتری از طریق این اپلیکیشن مراحل زیر را انجام دهید:

- وارد برنامه شوید و تب Get Help در پایین صفحه را انتخاب کنید.
- در صفحه جدید، گزینه Interactive checks را انتخاب کنید.

- اکنون وارد بخش Battery شوید.
- در این قسمت اطلاعات مربوط به عمر باتری، قدرت باتری و ظرفیت باتری را مشاهده می‌کنید؛ وضعیت سلامت باتری در سه سطح خوب (Good)، معمولی‌(Normal) و ضعیف‌(Weak) برای به شما نمایش گذاشته می‌شود.

2) برنامه AccuBattery

یکی از برنامه‌های محبوب و پرطرفدار برای تشخیص میزان سلامت باتری، اپلیکیشن‌ AccuBattery است؛ که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. اساس کار این برنامه چرخه‌ی شارژ محدود باتری گوشی است. هر بار که شارژ باتری از ۱۰۰ درصد به صفر برسد، یک چرخه کامل باتری گویند. لازم به ذکر است که بلافاصله بعد از نصب این برنامه نمی‌توانید از وضعیت سلامت باتری خود مطلع شوید. زیرا برنامه پس از نصب، داده‌های مربوط به باتری گوشی شما را ضبط می‌کند؛ بنابراین مشاهده درصد سلامت باتری، پس از چند مرحله شارژ کردن گوشی امکان پذیر است.
سازندگان برنامه AccuBattery، به کاربران توصیه می‌کنند به‌جای شارژ ۱۰۰ درصدی، باتری گوشی را تا ۸۰ درصد شارژ کنند؛ تا عمر آن را افزایش دهند. این برنامه همچنین قابلیت زنگ هشدار برای شارژ شدن گوشی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد؛ برای مثال می‌تواند زمان رسیدن شارژ گوشی به 80 درصد، را به شما اطلاع می‌دهد.

پس از نصب این برنامه، چهار تب مجزا ( ‌Charging، Discharging، Health و History ) برای نمایش داده‌های باتری را مشاهده می‌کنید. در تب Charging با اطلاعاتی راجع به چرخه شارژ آشنا می‌شوید. تب Battery Health اطلاعاتی تخمینی راجع به وضعیت سلامت باتری دستگاه، ظرفیت محاسبه شده باتری در کنار ظرفیت اسمی را در اختیارتان قرار می‌دهد. تب Discharging، اطلاعات مربوط به تخلیه باتری را به نمایش می‌گذارد. تب History هم وضعیت شارژ و جزئیات آن را به شما نشان می‌دهد.

3) کد دستوری

یکی از رایج‌ترین روش‌های بررسی باتری گوشی، از طریق کدهای دستوری است؛ کد‌های دستوری اطلاعات پنهان شده از کاربر را به نمایش می‌گذارند. هر شرکت‌ تولیدکننده‌، برای دستگاه‌های خود، کدهایی را در نظر گرفته‌ است؛ که به کمک آن‌ها می‌توان به اطلاعات مختلفی دست یافت. برای بهره‌گیری از این روش در گوشی‌های سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید:

- به اپلیکیشن تماس دستگاه خود وارد شوید و کد دستوری #0228#* را وارد کنید.
- پس از آن به طور خودکار پنجره‌ای جدید، برای شما باز می‌شود.
- در این قسمت جزئیاتی درباره باتری دستگاه شما همچون ولتاژ، وضعیت شارژ و نوع آن را مشاهده می‌کنید.

دقت کنید که کد گفته شده در بالا، در گلکسی S4 و دستگاه‌های پس از آن کاربرد دارد. در محصولات قدیمی‌تر سامسونگ، می‌توانید از کد جایگزین *#*#4636#*#* استفاده کنید.

کلام آخر

در انتها باید بگویم نیازی نیست دائماً نگران سلامت باتری گوشی خود باشید، ولی هر چند وقت یکبار به دست آوردن اطلاعات راجع به میزان سلامت باتری می‌تواند برای شما مفید باشد. زیرا در صورت ضعیف بودن باتری، می‌توانید آن را تعویض کنید. در این مقاله به آموزش روش‌های تشخیص سلامت باتری گوشی‌های سامسونگ پرداختیم، تا دیگر نگرانی بابت سلامت باتری گوشی خود نداشته باشید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا