خانه ترفندهای موبایل روش‌های تشخیص سلامت باتری گوشی‌ شیائومی

روش‌های تشخیص سلامت باتری گوشی‌ شیائومی

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
10 اردیهشت 1402 | 10:04
زمان مطالعه: 3 دقیقه

برند شیائومی، طی چند سال گذشته با طراحی و تولید گوشی‌های باکیفیت و مقرون به صرفه، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید گوشی‌های هوشمند، مدت زمان شارژدهی باتری است. خوشبختانه شیائومی با توجه به این موضوع، باتری‌های قدرتمندی در محصولات خود به کار برده است. ولی بازهم در تمام محصولات الکترونیکی با گذشت زمان، عمر باتری کاهش می‌یابد. 
متاسفانه، برخلاف آیفون‌، برند شیائومی از هیچ روش استانداردی جهت بررسی سلامت باتری در گوشی‌های خود استفاده نکرده است. ولی به لطف ویژگی‌های داخلی MIUI ‌می‌توانید سلامت باتری گوشی‌های شیائومی را هنگام بروز مشکل یا خرید موبایل‌های کارکرده بررسی کنید. در این مقاله به بررسی میزان سلامت باتری گوشی‌های شیائومی می‌پردازیم.
 

علت کاهش عمر باتری گوشی چیست؟

کم شدن مدت زمان شارژدهی باتری گوشی، امری کاملاً طبیعی است. ما با انجام یک سری کارها فقط می‌توانیم سرعت این اتفاق راکاهش دهیم. در اصل باتری‌های لیتیومی، با هر بار شارژ شدن و خالی شدن، کمی از عمرشان کاهش می‌یابد، و پس از گذشت سالها تغییر محسوسی در آنها مشاهده می‌شود. عمر این باتری‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون گرمای زیاد کاهش می‌یابد؛ در نتیجه با مشکلات کاهش ظرفیت نگهداری شارژ و افزایش مدت زمان لازم جهت شارژ مجدد مواجه می‌شوند.

تست سلامت باتری گوشی شیائومی

بررسی سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی از طریق برنامه‌های اختصاصی و کدهای دستوری قابل انجام است. در حال حاضر برنامه‌های توسعه یافته‌ای، با رابط گرافیکی قوی، جهت بررسی میزان سلامت باتری طراحی شده‌اند. ولی استفاده از کدهای دستوری آسان‌تر است و زمان کمتری خواهد برد.

کد دستوری سلامت باتری گوشی شیائومی

محصولات اندرویدی به روش رایج و استانداردی برای دانستن وضعیت سلامت باتری مجهز نشده‌اند. بنابراین سازندگان، به منظور دسترسی به منوی بررسی وضعیت باتری، کدهای خاصی در نظر گرفته‌اند. برای استفاده از منوی تشخیص سلامت باتری گوشی شیائومی مراحل زیر را انجام دهید:

- وارد برنامه تماس گوشی شوید.
- سپس کد دستوری‌*#*#6485#*#* (ستاره مربع ستاره مربع ۶۴۸۵ مربع ستاره مربع ستاره) را شماره‌گیری کنید.
- اکنون پنجره‌ای جدید باز می‌شود؛ که اطلاعات مربوط به باتری در آن به نمایش گذاشته می‌شوند.

کدهای گوناگونی در صفحه battery info مشاهده می‌کنید، که در نگاه اول گیج‌کننده به نظر می‌رسند. ولی اگر مفهوم هر کد را بدانید، می‌توانید به راحتی از میزان سلامت باتری دستگاه خود مطلع شوید. در ادامه مفهوم مهم‌ترین کد‌ها را بررسی می‌کنیم.

00 MB: ظرفیت باتری فعلی
MB 01: وضعیت شارژ نمودن کنونی باتری
MB 02: سرعت شارژ دستگاه
MB 03: ولتاژ باتری (به عنوان مثال، 4085574 نشان دهنده 4.08 ولت است)
MB 04: شدت جریان باتری
MB 05: دمای باتری (مثلاً 365 نشان دهنده 36.5 درجه سانتیگراد است)
MB 06: وضعیت سلامت باتری (به عنوان مثال عالی، خوب و…)
MU 00: مدل شارژر استفاده شده
MU 01: شارژ سریع فعلی
MU 02: جهت شارژ (۰: شارژ نمی‌شود / ۱: در حال شارژ / ۲: شارژ معکوس)
MU 03: حداکثر ولتاژ ورودی از طریق USB
MU 04: جریان ورودی از طریق USB
MF_00: مقاومت باتری
MF 01: مقدار واقعی درصد شارژ باتری (اگر این مقدار با MB_00 برابر نباشد، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. این مشکل اکثر مواقع با فکتوری ریست کردن گوشی برطرف می‌شود)
MF 02: تعداد چرخه شارژ باتری (نشان دهنده تعداد شارژ باتری از 0 تا 100است)
MF 03: مقاومت باتری در مادربرد تلفن
MF 05: ظرفیت واقعی باتری
MF_06: ظرفیت اولیه باتری که توسط سازنده اعلام می‌شود
MM_00: یافته‌های (‌AICL) محدودیت جریان ورودی تطبیقی
MM_01: جریان ورودی USB
MM 02: حداکثر ولتاژ شارژ شارژر اولیه
MM 03: حداکثر جریان شارژ کامل باتری

ممکن است با توجه به مدل گوشی، بعضی از کدهای بالا نمایش داده نشوند. در بین کدهای بالا، MF_02 و MB_06 اهمیت بیشتری دارند؛ زیرا نشان‌دهنده تعداد چرخه‌های شارژ و وضعیت سلامت باتری هستند. معمولاً یک باتری خوب تقریباً ۵۰۰ الی ۶۰۰ چرخه شارژ را طی می‌کند؛ و پس از آن با افت عملکرد همراه می‌شود.
به طور خلاصه هم می‌توانید وضعیت سلامت باتری گوشی‌های شیائومی را بررسی کنید. برای این کار وارد قسمت تنظیمات شوید و گزینه‌Battery & Performance را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه Battery Health Status می‌توانید به اطلاعات باتری دسترسی پیدا کنید.

برنامه‌های بررسی وضعیت باتری

به منظور بررسی سلامت باتری، در گوشی‌های اندرویدی، برنامه‌های زیادی عرضه شده‌اند. برنامه Battery Guru یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها در این زمینه است. این برنامه کاربردهای زیادی از جمله نمایش اطلاعات باتری، ارائه نکاتی برای افزایش عمر مفید باتری، هشدارهایی برای میزان شارژ و دمای باتری را به شما ارائه می‌دهد.
از دیگر اپلیکیشن‌های محبوب در زمینه بررسی سلامت باتری می‌توان به برنامه AccuBattery اشاره کرد. این برنامه میزان باتری که هر برنامه مصرف می‌کند را بررسی می‌کند؛ همچنین مدت زمان شارژ باقی‌مانده را با توجه به ظرفیت باتری تخمین می‌زند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی روش‌های تشخیص سلامت باتری گوشی‌های شیائومی پرداختیم. کد دستوری ذکر شده در بالا مخصوص گوشی‌های شیائومی است؛ ولی برنامه‌های معرفی شده را در گوشی‌های اندرویدی دیگر هم می‌توانید استفاده کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا