خانه نقد و بررسی موبایل نقد و بررسی مشخصات گوشی گلکسی S23 Ultra

نقد و بررسی مشخصات گوشی گلکسی S23 Ultra

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
7 اسفند 1401 | 13:08
زمان مطالعه: 5 دقیقه

شرکت سامسونگ در تاریخ 1 فوریه 2023 (12 بهمن 1401) در شهر سان‌فرانسیسکوی ایالات متحده، سالن‌Masonic Auditorium پرچمداران جدید گلکسی S خود را معرفی کرد. در این همایش سه گوشی‌Galaxy S23 ،Galaxy S23+   ‌و‌ Galaxy S23 Ultra  عرضه شدند؛ که نسبت به نسل‌های قبلیشان تغییرات نچندان گسترده‌ای در آن‌ها مشاهده می‌شود.

در این خانواده سه نفره، پیشرفته‌ترین عضو گلکسی  S23 Ultra است؛ که از لحاظ ظاهر و مشخصات فنی به پرچمدار سال قبل یعنی S22 Ultra  شباهت زیادی دارد. تفاوت‌های S23 Ultra نسبت به نسل قبل در دوربین اصلی، پردازنده 4 نانومتری جدید کوالکام و رنگ‌های جدید خلاصه می‌شود. شاید این گوشی در نگاه اول نسبت به نسل قبل تغییر زیادی نکرده باشد؛ ولی با کوله‌باری از تجربه توانست است مشکلات هرچند اندک نسل گذشته را برطرف سازد. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مشخصات فنی گوشی گلکسی S23 Ultra خواهیم داشت؛ با دارا کالا همراه باشید.

طراحی گوشی گلکسی S23 Ultra

برند سامسونگ، سال گذشته با تولید نسخه گلکسیS22 Ultra ، سری محبوب نوت را دوباره زنده کرد. این طراحی جدید که تلفیقی از سری اس و نوت است، سال گذشته غوغا به پا کرد و طرفداران زیادی به دست آورد. بنابراین غول تکنولوژی کره‌، این طراحی خاص را در پرچمدار جدید خود هم به کار برده است. در بخش مشخصات ظاهری S23 Ultra تفاوت محسوسی با نسخه قبل دیده نمی‌شود. ساختار کلی و لبه‌های مربعی شکل، در این گوشی و نسل قبلی یکسان است. در کل می‌توان گفت این گوشی تا حدی مشابه نسل قبلی خود است؛ و تشخیص آن دو از هم کار مشکلی است. زیرا تفاوت ابعاد این دو محصول حتی به یک میلی‌متر هم نمی‌رسد.
از تفاوت‌های ظاهری این دو نسل می‌توان به تخت‌تر شدن لبه‌های کناری و بزرگ‌تر شدن لنزهای دوربین اشاره کرد.‌ پنل پشت و جلوی این گوشی پرچمدار از گوریلاگلس ویکتس 2 ساخته شده‌اند. یک فریم آلومینیومی، اطراف گوشی مشاهده می‌شود؛ که در مقابل ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
گلکسی S23 Ultra در ابعادی برابر 8.9×78.1×163.4 میلی‌متر طراحی و تولید شده است؛ که تنها دو دهم میلی‌متر نسبت به نسل قبل افزایش یافته؛ که قابل چشم پوشی است. این محصول وزنی برابر 234 گرم دارد؛ در نتیجه فقط چند گرم سنگین‌تر از S22 Ultra است. در پنل جلویی این گوشی، صفحه نمایشی تخت قرار گرفته است؛ که به لطف حاشیه‌های بسیار کم توانسته است ۸۹.۹ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد.

در پنل پشتی هم مانند نسل قبل، ماژول مستطیل شکل و برآمده‌ی دوربین به چشم نمی‌خورد؛ بلکه چهار سنسور دوربین به همراه یک فلش LED در پنج حفره‌ی انفرادی قرار گرفته‌اند. با این تفاوت که رینگ‌های در نظر گرفته شده برای سنسور‌های دوربین، کمی بزرگ‌تر شده‌اند؛ تا بتوانند قدرت بالای سنسور‌های دوربین را نشان دهند.
فریم آلومینیومی اطراف گوشی، در سمت راست خود میزبان دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور شده است. در سمت چپ فریم، هیچ دکمه‌ و درگاهی مشاهده نمی‌شود. در لبه‌ بالایی فریم، میکروفون دوم به تنهایی جا خوش کرده است. درلبه‌ پایینی فریم، جایگاه سیم‌کارت، درگاه شارژ تایپ C، اسپیکر، میکروفون اول و جایگاه قلم به چشم می‌خورند. این محصول هم مانند سایر پرچمداران، از جک 3.5 میلی متری صدا پشتیبانی نمی‌کند.
همان طور که انتظار داشتیم، این پرچمدار جدید هم به گواهی IP68 مجهز شده است؛ در نتیجه فشار آب در عمق ۱٫۵ متری را به‌مدت ۳۰ دقیقه تحمل می‌کند. سامسونگ، گوشی اس ۲۳ اولترا را در چهار رنگ مشکی، یاسی، سبز و کرمی در اختیار کاربران قرار داده است.

صفحه نمایش گلکسی S23 Ultra

مشخصات صفحه نمایش Galaxy S23 Ultra دقیقاً مشابه نسل قبلی است. زیرا پنل به کار رفته در پرچمدار قبلی، چنان بی نقص بود که نیازی به بهبود نداشت. این کهکشانی به صفحه نمایشی 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 3088 در 1440(QHD‌) مجهز شده است. این نمایشگر قادر است، در هر اینچ 500 پیکسل را به نمایش بگذارد؛ همچنین از نرخ تازه سازی 120 هرتزی و محتوای HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.
از قابلیت‌های این نمایشگر بی‌نظیر می‎توان به رنگ‌های زنده و عمیق، تفکیک رنگ فوق‌العاده و وضوح تصویر عالی اشاره کرد. حداکثر روشنایی بسیار عالی ۱۷۵۰ نیتی، همچون نسل قبل در شرایط نوری مختلف و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم شما را همراهی میکند. این نمایشگر همچنین میزبان حسگر اثر انگشت اولتراسونیک هم شده است.

اسپیکر گوشی گلکسی S23 Ultra

همان طور که انتظار می‌رفت، در بخش صدا شاهد حضور اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG هستیم. بلندی صدای این اسپیکرها نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. بنابراین صدایی با کیفیت بسیار عالی و وضوح فوق العاده خواهید داشت؛ که فضای بیشتری را دربرمی‌گیرد.

سخت افزار گوشی گلکسی S23 Ultra

سامسونگ در سال گذشته نسخه اولترا پرچمدار خود را در دو نسخه تراشته اگزینوس و کوالکام به بازار عرضه کرد. این کمپانی کره‌ای، امسال تصمیم گرفته است، گلکسی اس 23 اولترا را فقط در یک نسخه در اختیار کاربران قرار دهد. این تازه وارد، به یک تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده است؛ که قوی‌ترین نسخه موجود در دنیای اندرویدی محسوب می‌شود.
هشت هسته‌ی این پردازنده قدرتمند از یک هسته 3.36 گیگاهرتزی Cortex-X3 در بالاترین سطح، دو هسته A715 و دو هسته A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز در سطح میانی و سه هسته 2 گیگاهرتزی A510 در پایین‌ترین سطح تشکیل شده است. پردازنده Adreno 740 هم در این محصول وظیفه پردازش امور گرافیکی را برعهده دارد. 
سامسونگ در محصول جدید خود از حافظه داخلی 128 گیگابایتی صرفه نظر کرده است؛ و این گوشی را با حافظه‌های داخلی 256 و 512 گیگابایتی و حافظه رم‌های 8 و 12 گیگابایتی به بازار عرضه کرده است. همچنین نسخه 1 ترابایتی همراه با رم 12 گیگابایتی، همچون نسخه قبل هم، برای این محصول در نظر گرفته شده است. همان طور که انتظار می رفت این گوشی هم مانند دیگر پرچمداران، از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

نرم افزار گوشی گلکسی S23 Ultra

گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا با رابط کاربری One UI 5.1 بر پایه اندروید 13 وارد بازار شده است. سامسونگ تمام گوشی‌های خود را حداقل تا 4 سال از نظر به روزرسانی سیستم‌عامل و 5 سال از نظر آپدیت‌های امنیتی پشتیبانی می‌کند؛ گلکسی اس ۲۳ اولترا هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین با خرید این گوشی، تا چند سال آینده، استرسی بابت قدیمی شدن نرم‌افزار گوشی خود نخواهید داشت.

باتری گوشی گلکسی S23 Ultra

در میزان ظرفیت باتری این گوشی، نسبت به نسل قبل تغییری مشاهده نمی‌شود. سامسونگ از یک باتری با همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در ساخت این تازه وارد استفاده کرده است. ولی با توجه به مصرف پایین تر پردازنده انتظار می‌رود باتری دوام بیشتری داشته باشد. همچنین توان شارژ سیمی باتری هم تغییری نکرده است؛ و از شارژ سریع 45 واتی انرژی می‌گیرد. این شارژر قادر است در مدت زمان نیم ساعت، شارژ باتری را از صفر به حدود 65 درصد برساند. شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 4.5 واتی هم این گوشی را همراهی می‌کنند.

دوربین گوشی گلکسی S23 Ultra

بزرگ‌ترین تغییر گلکسی‌‌ S23 Ultra دوربین اصلی به کار رفته در آن است. این کهکشانی، به یک دوربین اصلی با وضوح 200 مگاپیکسل مجهز شده است. برای اولین بار است که سامسونگ از وضوح 200 مگاپیکسل، در محصولات پرچمدار خود استفاده می‌کند. در پنل پشتی این تازه وارد همچنین سه دوربین دیگر متشکل از دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو و دوربین 10 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو هم حضور دارند.

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی از یک سنسور Samsung ISOCELL HP2  با سایز سنسور 1/1.3 اینچ، اندازه پیکسل 0.6 میکرون، فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر و گشودگی دریچه لنز F/1.7 تشکیل شده است.

دوربین اصلی، قادر است هر 16 پیکسل مجاور را با هم ترکیب کند و تصاویری با وضوح 12.5 مگاپیکسل به ثبت برساند. این تصاویر از داینامیک رنج بسیار گسترده‌، نویز بسیار کم و البته حجم کمتری برخوردار هستند. همچنین می‌توانید در بخش تنظیمات، ثبت تصاویر با وضوح 50 مگاپیکسل را هم انتخاب کنید؛ در این حالت هر 4 پیکسل مجاور با هم ترکیب می‌شوند و تصاویری با وضوح بالاتر به ثبت می‌رسند. بی شک خروجی تصاویر را روی 200 مگاپیکسل هم می‌توانید تنظیم کنید؛ در این حالت تصاویر فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

 این سنسور از فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. لرزشگیر اپتیکال (OIS‌)، لرزش‌های ناخواسته را به میزان قابل توجهی می‌کاهد. این سنسور قادر به ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 8K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است.

دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی همان نمونه‌ی آشنایی است که در S22 Ultra هم حضور داشت. این دوربین از یک حسگر با سایز سنسور 1/3.52 اینچی، پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری، لنز تله فوتو 70 میلی‌متری و گشودگی دریچه لنز f/2.4 تشکیل شده است. این سنسور به زوم اپتیکال 3 برابری مجهز شده است و قادر است عکاس‌های پرتره‌ی با‌کیفیتی ثبت ‌کند.

دوربین تله فوتو پریسکوپ 10 مگاپیکسلی، از حسگری با سایز سنسور 1/3.52 اینچ، پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتر، لنز پریسکوپی 230 میلی‌متری تله‌فوتو و گشودگی دریچه لنز f/4.9 تشکیل شده است. این سنسور به زوم اپتیکال 10 برابری مجهز شده است. بنابراین می‌توانید از سوژه‌هایی که در فاصله ی زیاد قرار دارند، عکس‌های جذابی به ثبت برسانید.

 دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، از حسگری با سایز سنسور  1/2.55اینچ، پیکسل‌های 1.4 میکرومتر، فاصله کانونی 13 میلی متر و گشودگی دریچه لنز f/2.2 تشکیل شده است. این سنسور میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای را پوشش می‌دهد.

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل از نوع عریض‌(Wide) با گشودگی دریچه‌ لنزf/2.2 ، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک در پنل جلویی این گوشی تعبیه شده است. در عکس‌های ثبت شده توسط دوربین سلفی، شاهد گستره‌ی دینامیکی وسیع، جزئیات بسیار زیاد و رنگ‌‌های زنده‌ هستیم. این دوربین قادر به ضبط ویدئو با کیفیت‌4K  و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است.

در کل می‌توان گفت Galaxy S23 Ultra در زمینه سنسورهای دوربین نسبت به نسل گذشته عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. بنابراین این گوشی برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداری و حتی عکاسان حرفه‌ای یک گزینه بسیار مناسب محسوب می‌شود.

جمع بندی

بی شک گوشی اس ۲۳ اولترا، با قابلیت‌هایی که دارد، دل تمام کاربران را ربوده است. اگر با قیمت این گوشی مشکلی ندارید، و در جستجوی یک گوشی پرچمدار هستید، گلکسی اس ۲۳ اولترا یک انتخاب ایده آل است. پرچمدار جدید سامسونگ، نیازی به تعریف و تمجید ندارد؛ زیرا در حال حاظر بهترین گوشی اندرویدی موجود در بازار کشور محسوب می‌شود. ولی اگر با قیمت این تازه وارد مشکل دارید،‌ S22 ultra هم به عنوان پرچمدار گذشته، همچنان گزینه جذابی برای خرید است؛ با این تفاوت که دوربین اصلی آن کمی ضعیف‌تر است؛ که در استفاده معمولی اصلاً متوجه آن نمی‌شوید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا