خانه بازی نقد و بررسی بررسی بازی God of War Ragnarok

بررسی بازی God of War Ragnarok

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
16 دی 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازی God Of War 4 در سال ۲۰۱۸ برای کنسول ps4 وارد بازار شد؛ و توانست موفقیت زیادی کسب کند. پس از آن طرفداران این بازی جذاب از کمپانی سانتامونیکا، در انتظار نسخه جدید بازی خدای جنگ و پسرش نشسته‌اند. سرانجام انتظارها به پایان رسید و در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ نسخه جدید بازی God of War Ragnarok برای ps4 و کنسول نسل نه سونی ps5 به بازار عرضه شد. در این مقاله قصد داریم بدون فاش شدن داستان، این بازی را بررسی کنیم؛ تا کاربرانِ علاقه مند با خیال راحت مقاله را مطالعه کنند.
بازیGod of War Ragnarok هم همچون بازی قبل، روی داستان تمرکز کرده است. نسخه جدید دارای داستان و روایت به مراتب قوی‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی است. مبارزات و گیم پلی بازی، فوق العاده شده‌اند. تا حدی که بازی با درجه سختی Give me balance هم برای بازیکنان چالش‌برانگیز و درگیر کننده است. این بازی جدید با وعده اینکه نقاط ضعف نسخه ۲۰۱۸ را برطرف کند و یک پایان‌ قوی برای مجموعه نورس بسازد، تولید شد. این بازی ادامه روایت رگناروک را بازگو می‌کند و در آخر آن را نتیجه‌گیری می‌کند. بنابراین اگر شما نسخه ۲۰۱۸ را بازی نکرده‌اید، خرید این بازی به شما پیشنهاد نمی‌شود.

پدری کردن خدای جنگ

از زمان آغاز سفر کریتوس برای گرفتن انتقام زندگی از دست‌رفته‌اش از خدایان کوه المپ سال‌ها گذشته است. اکنون کریتوس به میدگارد در جهانی باستانی سفر کرده است. کریتوس خشمگین، در جهان خدایان شمال، در حال آموختن فنون پدر بودن است. پدری کردن برای پسرش اترئوس کار بسیار سختی است؛ زیرا پدر بودن با خشم همیشگی او متضاد است.
همسر کریتوس و مادر اترئوس مرده است. او از دو قهرمان اصلی داستان خواسته است، خاکسترش را در بلندترین قله‌های نه سرزمین شمالی پخش کنند. خدای جنگ، برای انجام این کار باید بتواند خشم افسار گسیخته خود را کنترل کند؛ و برای پسرش یک پدر و یک معلم باشد. آن‌ها در طی سفر درگیر رویدادی وحشتناک به نام رگناروک می‌شوند.

گیم پلی بازی God of War Ragnarok

سازندگان در زمینه گیم پلی، بسیار عالی عمل کرده‌اند. کارگردانی دوربین بازی بسیار ماهرانه است و نسبت به نسخه سال ۲۰۱۸ بسیار پیشرفت کرده است. دیالوگ‌ها بدون قطع شدن نمایش داده می‌شوند؛ که باعث یکپارچه شدن حس بازی و لذت‌بخش‌تر شدن بازی شده است.
لت‌بخش‌ترین قسمت بازی خدای جنگ، مبارزات آن است. هدایت کردن خدای جنگِ خشمگین با سلاح‌های جذابش در مبارزات، برای علاقه مندان به بازی‌های جنگی بسیار هیجان انگیز است. از جمله سلاح‌های جنگی کریتوس می‌توان به تبر لوایثان و Blades of Chaos (تیغه دولبه) اشاره کرد. تبر لوایثان، هنگام پرتاب دوباره به سوی خودش باز می‌گردد. و تیغ دولبه با زنجیر به دست‌های کریتوس متصل شده و دارای جادوی آتش و برد بالایی است.
یکی از ویژگی‌های سری جدید God Of War ، وجود پازل‌های محیطی است؛ که به سختیِ برخی مراحل افزوده است. هوش مصنوعی بازی، نحوه حل کردن پازل‌ها را برای بازیکن به نمایش می‌گذارد. این ویژگی برای بازیکن‌هایی مناسب است که به درگیر شدن در داستان بازی علاقه بیشتری دارند و سختی بازی برایشان آزار دهنده است.
در کل می‌توان گفت گیم‌پلی بازی، یکی از بی‌نقص‌ترین قسمت‌های بازی است. و در بین تمام بازی‌های ویدیویی اخیر، یکی از بهترین گیم‌پلی‌ها محسوب می‌شود.

گرافیک بازی God of War Ragnarok

کمپانی محبوب سانتامونیکا، باز هم توانسته است یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی را به طرفداران این سبک بازی ارائه دهد. این بازی توانسته است در چارت‌های IMDB امتیاز ۹٫۹ از ۱۰ و در سایت IGN امتیاز ۱۰ از ۱۰ را کسب کند. حتی ثانیه‌ای از این بازی را هم نمی‌توان از نظر گرافیکی نقد کرد.
این بازی به راحتی و با جزئیات کامل قابل اجرا روی کنسول PS4 می‌باشد. این نشان دهنده بهینه‌سازی فوق‌العاده بازی است. در صورت داشتن‌ PS5 ‌، می‌توانید از بازی بسیار با کیفیت با قدرت ۶۰ فریم بر ثانیه لذت ببرید.

موسیقی بازی God of War Ragnarok

یکی دیگر از ارکان اصلی بازی God of War Ragnarok موسیقی آن است. چه در حال مبارزه با باس‌ها باشید؛ چه در حال تماشای بازی، موسیقی در القای اتمسفر و فضاسازی بازی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. دیالوگ‌های کارکترها هم بسیار جالب هستند؛ حتی در زمان مبارزه با باس‌های اصلی هم شاهد دیالوگ‌های داستان محوری هستیم.

از دیگر قابلیت‌های بازی، می‌توان به قابلیت نگه داشتن بازی در حالت کات سین‌ها یا قسمت‌های غیر قابل بازی اشاره کرد. این قابلیت برای کاربرانی که به خاطر داستان، بازی را ادامه می‌دهند، بسیار مناسب است. اگر در حساس‌ترین لحظه داستان بازی، کاری برایتان پیش آمد، به کمک قابلیت Cutscene می‌توانید با خیال راحت بازی را متوقف کنید.
در یک کلام می‌توان گفت حتی لحظه‌ای در بازی God of War Ragnarok نیست که برای ادامه بازی حوصله کافی نداشته باشید. این بازی مجموعه‌ای از یک داستان پرماجرا و گیم‌پلی اعتیاد آور است؛ که شما را مجذوب خود می‌کند. مهم نیست شما به چه سبکی از بازی‌های ویدیویی علاقه‌ دارید، بازی‌God of War Ragnarok قادر است رضایت شما را جلب کند.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا