خانه علم و تکنولوژی 5 فیلمی اکشنی که نباید آن هارا از دست دهید

5 فیلمی اکشنی که نباید آن هارا از دست دهید

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
مهدی شریعتی نیا
9 اسفند 1399 | 09:34
زمان مطالعه: 17 دقیقه

قطعا یکی از ژانر های پر طرفدار سینما ژانر اکشن است که در این ژانر فیلم های شاهکار بسار زیادی ساخته شده است. در این لیست می خواهیم 5 تا از بهترین های این ژانر را به انتخاب مجله دارا کالا معرفی کنیم.

 

1 _ جانویک 3   (John Wick 3 2019)

ژانر : اکشن ، مهیج ، جنایی

۷٫۷/۱۰ از ۱۴۶,۹۹۰ رای

مدت زمان : ۱۳۱ دقیقه
زبان : انگلیسی
محصول : آمریکا
ستارگان : Keanu Reeves, Halle Berry, Ian McShane, Laurence Fishburne
کارگردان : Chad Stahelski

 

تولید جان ویک ۳ در ژوئن ۲۰۱۷ اعلام و فیلم‌برداری آن از آغاز سال ۲۰۱۸ شروع شد. بسیاری از بازیگران قسمت‌های قبل مجدداً به نقش آفرینی پرداختند و بازیگران جدید در ماه می همان سال به عوامل فیلم ملحق شدند. این فیلم عمدتاً در نیویورک، مونترال و مراکش فیلم‌برداری شد که این فیلم‌ برداری تا ماه نوامبر طول کشید.

این فیلم برای نخستین‌بار در تاریخ ۱۷ مه ۲۰۱۹ توسط لاینزگیت در ایالات متحده آمریکا منتشر شد و با درآمد ۳۲۶ میلیون دلار در ۱۰ روز به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ بدل گردید. فیلم در زمینه صحنه‌های اکشن و جلوه‌های بصری و همین‌طور عملکرد ریوز نظرات مثبت منتقدان را دریافت کرد و خیلی سریع خبر تولید قسمت چهارم آن اعلام شد. قرار بود قسمت چهارم فیلم در ۲۱ مه ۲۰۲۱ منتشر شود ولی زمان انتشار آن تا تاریخ ۲۷ مه ۲۰۲۲ به تعویق افتاد.

خلاصه داستان 

این اثر دنباله‌ای بر دو قسمت قبلی این فیلم هست. در خلاصه داستان قسمت سوم این فیلم آمده است ، جان ویک به یک فراری بزرگ تبدیل شده است و همکاران سابق او به دنبال شکارش هستند. او می‌بایست هر طوری که شده است از این مهلکه جان سالم به در ببرد و…


 

2 _ سرسع و خشن 8  (fast and furious 8)


ژانر : اکشن , ماجرایی , جنایی , مهیج

۷/۱۰ از ۱۰۴,۷۷۸ رای

مدت زمان : ۱۳۶ دقیقه
زبان : انگلیسی
محصول : آمریکا
ستارگان : Dwayne Johnson, Charlize Theron, Jason Statham, Vin Diesel
کارگردان : F. Gary Gray

 

سری فیلم‌های "سریع و خشن" دیگر کاملاً شناخته شده اند و علاوه بر فعالان دنیای سینما، ماشین بازها نیز با مجموعه فیلم‌های "سریع و خشن (Fast & Furious)" آشنایی کامل دارند که دلیل اصلی آن می‌تواند به خاطر مسابقات رانندگی و ماشین‌های بکار رفته در آن باشد که در کنار صحنه‌های اکشن و هیجانی، توجه بسیاری از اقشار مختلف را به سمت خود جلب کرده است و بر همین اساس هم رشد قابل توجهی پیدا کرده و تا سری هفتم و اخیراً سری هشتم ادامه پیدا کرده است، ولی در قسمت هشتم این مجموعه اصل کار به حاشیه کشیده شده و بجای اینکه یک فیلم پر از ماشین به همراه مسابقات رانندگی شاهد باشیم، بیشتر شاهد صحنه‌های اکشن هالیوودی در کنار ماشین بازی‌های محدود شخصیت‌های اصلی داستان هستیم که همچنان هیجانات همیشگی را به مخاطب منتقل می‌کند.
سریع و خشن (fast and furious) که با نام‌های دیگر نیز شناخته می‌شود، یک فیلم اکشن آمریکایی به نویسندگی "کریس مورگن" و کارگردانی "اف. گری گری" است که هشتمین قسمت در مجموعه فیلم‌های "سریع و خشمگین" به شمار می‌رود و شامل بازیگرانی همچون "وین دیزل"، "دواین جانسون"، "میشل رودریگز"، "ترسی گیبسون"، "لوداکریس"، "اوا مندس"، "لوکاس بلک"، "کرت راسل"، "شارلیز ترون" و همچنین "جیسون استاتهام" می‌شود. در حالی که می‌توان غایب بزرگ قسمت هشتم را "پول واکر" دانست که سال گذشته بر اثر برخورد با تیر چراغ برق و درخت در والنسیا سانتا کلاریتا واقع در کالیفرنیا، خودروی وی منفجر شده و در آتش می‌سوزد. اما با این وجود سرنوشت خشمگین توانست در هفته اول اکران خود با فروش ۵۳۲ میلیون دلار، رکورد فروش آغازین تاریخ سینما را از چنگال فیلم "جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد با فروش ۵۲۹ میلیون دلار" خارج کند و به نام خود ثبت کند.

خلاصه داستان :
  بعد از ماجراهای قسمت هفتم طی اتفاقاتی نامعلوم تورتو مسیر خود را عوض کرده و علیه خانواده‌ی خود می‌شود. در این بین هابز بار دیگر اعضای گروه را البته این بار با حضور شاو دور هم می‌آورد تا بتوانند دومینیک تورتو را متوقف کنند و…

 

3 _ ماموریت غیر ممکن 8 ( Mission Impossible: Fallout )

ژانر : اکشن - ماجراجویی

۷٫۷/۱۰ از ۱۴۶,۹۹۰ رای

مدت زمان : 146دقیقه
زبان : انگلیسی
محصول : آمریکا
ستارگان : Tom Cruise, Henry Coyle, Wing Reims, Simon Peg, Sean Harris, Angela Bast, Michelle Monaghan, Alec Baldwin,
کارگردان: Christopher McCurry

فیلم ماموریت غیرممکن : فال اوت به کارگردانی کیروستفر مک کوری در سال 2018 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم تام کروز، هنری کویل، وینگ ریمز، سایمون پگ، شان هریس، آنجلا باست، میشل موناهن، الک بالدوین , ربکا فرگوسن به هنرمندی پرداخته‌اند.

 خلاصه :

داستان فیلم ماموریت غیر ممکن فال اوت دو سال بعد از دستگیری سالامون لین می گذرد، حالا بقایای تشکیلاتی که او رهبریش را برعهده داشت اکنون تبدیل به یک گروه تروریستی جدید به نام حواریون شده است که در حال عملیات تروریستی در نقاط مختلف دنیا هستند. در این میان؛ هانت و گروهش مأموریت پیدا می کنند تا سه کلاهک حاوی پلوتونیم که قرار است در برلین توسط حواریون خریداری شود را پیدا کنند. نقشه حواریون منفجر کردن سه مکان مذهبی مهم بر روی زمین است:واتیکان، کعبه و قدس. با این حال عملیات آنطور که باید پیش نمی رود و....


 

4 _ شش زیرزمینی ( Six Underground )


ژانر : اکشن , مهیج , جنایی

۷٫۳/۱۰ از ۱۶۷ رای

مدت زمان : ۱۲۹ دقیقه
زبان : انگلیسی
محصول : آمریکا
ستارگان : Ryan Reynolds, Melanie Laurent, Adria Arjona, Dave Franco
کارگردان : Michael Bay
 

مایکل بی یکی از اکشن‌سازهای پیشکسوت در هالیوود است که در کارنامه‌اش انبوهی از آثار اکشن پرفروش از جمله سری «ترنسفورمرز» مشاهده می‌شود. کارگردانی که می‌توان از او به عنوان یکی از قابل اعتمادترین فیلمسازان برای ساخت آثار شلوغ و پر زرق و برق نام برد که ۶ زیرزمینی  «6underground» یکی دیگر از این آثار می‌باشد. اثری که این‌ بار چندان جنبه‌های سرگرمی را ملاک قرار نداده و اهداف بیشتری را دنبال کرده است.

داستان فیلم درباره شش نفر است که تصمیم گرفته‌اند تا مرگ ساختگی برای خود رقم بزنند و به مبارزه با ظلم و بدخواهی علیه بشریت اقدام نمایند. یکی از اهداف این گروه مبارزه با دیکتاتوری خودکامه از کشور خیالی «تورجستان» است. دیکتاتوری بی‌رحم که سیاست‌های او می‌تواند دنیا را به آشوب بکشاند. این گروه قصد دارند تا این دیکتاتور را ساقط و برادر معقول او (پیمان معادی) را جایگزین رهبری تورجستان نمایند اما... .

همانطور که اشاره شد، مایکل بی در «۶ زیرزمینی» صرفاً روایتگر یک داستان اکشن سرگرم‌کننده که آدرنالین خون تماشاگر را افزایش دهد نبوده. در اینجا تک تک رخدادهای فیلم پیام‌های سیاسی آشکاری از سوی تهیه‌کنندگان به دیگر مردم جهان است. پیام‌های مختلفی اعم از قدرت تکنولوژی در آمریکا و دلسوزی آن‌ها برای دیگر نقاط گیتی که البته کوچکترین دلیل و منطقی هم برای آن در فیلم بیان نمی‌شود. فیلمنامه «۶ زیرزمینی» سرشار از ارجاعات عجیب و غریب و خامی است که امروزه حتی در ساخت ساده‌ترین آثار اکشن نیز از به کارگیری آن امتناع می‌شود اما مشخص نیست که چگونه مایکل بی پس از سال‌ها تجربه فیلمسازی تصمیم گرفته به این قواعد سطحی پایبند باشد.

خلاصه :

این فیلم قهرمانان جدیدی را به تصویر می‌کشد ، شش عامل غیرقابل ردیابی که از سیستم کاملا خارج هستند. آنها گذشته‌های خود را نابود کرده‌اند تا بتوانند تغییری در آینده ایجاد کنند و…


 

5  _ استخراج (Extraction)


ژانر : مهیج , اکشن ,

۷/۱۰ از ۲۰,۵۳۳ رای

مدت زمان : ۹۲ دقیقه
زبان : انگلیسی
محصول : آمریکا
ستارگان : Chris Hemsworth, Golshifteh Farahani, Rudhraksh Jaiswal, Shivam Vichare
کارگردان : Sam Hargrave

 

اگرچه Extraction شروع کندی دارد، اما در همان ابتدا تکلیفش را با بیننده روشن می‌کند. فیلم همان ابتدا نشان می‌دهد که اگر دنبال یک فیلم با فیلمنامه قوی و کم نقص که خیلی هم کلیشه‌ای نباشد، هستید، پس قرار هست حسابی ناامید شوید، اما در مقابل اگر دنبال یک فیلم اکشن تمام عیار هستید که قرار است حسابی شما را سرگرم کند، درواقع بهترین جای ممکن آمدید. همین موضوع باعث می‌شود تا تکلیف ما با فیلم روشن شود و بدانیم که درواقع قرار است با چه چیزی در فیلم مواجه شویم و آن را تماشا کنیم. تمرکز فیلم Extraction روی صحنه‌های اکشن است و در خلق و به تصویر کشیدن هرچه بهتر آن از هیچ چیزی دریغ نمی‌کند. اگر از شروع کند و تقریبا خسته کننده فیلم که تنها نقش معرفی شخصیت‌های اصلی فیلم و شروع داستان فیلم را دارد، بگذریم، فیلم از لحظه شروع اولین صحنه فیلم ریتم سریع و غیر قابل توقفی می‌گیرد و خیلی زود جواب صبر بیننده را به خوبی می‌دهد.

صحنه‌های اکشن فیلم با اینکه شباهت زیادی به فیلم‌های جان ویک دارد، اما شخصیت مستقل خود را در فیلم پیدا می‌کند و قرار نیست یک تقلید سطحی از آن باشد. صحنه‌هایی که بسیار بی‌رحمانه و خشن و بسیار بدون مرز به تصویر کشیده‌اند که شاید همه دل تماشای آن را نداشته باشند و هارگریو از تمام تجربه خود برای پیاده کردن این صحنه‌ها استفاده کرده است. فیلم جشنواره‌ای از کشتارهای بی‌رحمانه دارد و خبر خوب این است که تایلر ریک قرار نیست بی رقیب باشد!

خلاصه :

در دنیای زیرزمینی فروشندگان و قاچاقچیان سلاح ، پسر یکی از بزرگترین قاچاقچیان در یکی از غیرقابل نفوذترین شهرهای جهان دزدیده می‌شود. پدر او برای نجاتش مزدوری با نام راک را استخدام می‌کند و…


 


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا