خانه اخبار داراکالا کفش مناسب برای پیاده روی

کفش مناسب برای پیاده روی

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
7 آذر 1400 | 12:00
زمان مطالعه: 7 دقیقه

کفش مناسب برای پیاده روی

کفش پیاده روی (ویژگی ها و تناسبی که باعث حرکت شما می شود)

کفش های پیاده روی ویژگی هایی دارند که کفش های دیگر فاقد آن هستند.
پوشیدن کفش‌های پیاده‌روی که راحت و مناسب پاهای شما هستندT می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌هایی مانند تاول و پینه کمک کند. یک کفش پیاده روی نیز باید نسبتاً سبک باشد و ضربه خوبی را ایجاد کند. اما همه کفش های پیاده روی یکسان ساخته نمی شوند. شما باید تناسب و ویژگی های مناسب خود را پیدا کنید.

ویژگی های یک کفش پیاده روی

نحوه ساخت کفش در تناسب و عملکرد آن تفاوت ایجاد می کند. دانستن قسمت‌های اساسی یک کفش پیاده روی می‌تواند به شما کمک کند، مدل‌ها و برندهای موجود کفش را طبقه بندی کنید.

محافظ تاندون آشیل: با قفل کردن کفش در اطراف پاشنه، استرس تاندون آشیل را کاهش می دهد.

یقه پاشنه: مچ پا را بالشتک می کند و تناسب مناسب را تضمین می کند.

بالا: کفش را روی پای شما نگه می دارد و معمولاً از چرم، مش یا مواد مصنوعی ساخته شده است. مش اجازه تهویه بهتر را می دهد و وزن سبک تری دارد.

کفی: پا و قوس شما را بالشتک و حمایت می کند. کفی های قابل جابجایی را می توان شست و یا بیرون آورد تا بین جلسات پیاده روی خشک شود.

زیره میانی ژل، فوم یا هوا: هنگامی که پای شما با زمین برخورد می کند، به بالشتک و کاهش ضربه کمک می کند.

زیره: با زمین تماس پیدا می کند. شیارها و آج ها می توانند به حفظ کشش کمک کنند.

جعبه انگشت پا: فضایی را برای انگشتان پا فراهم می کند. یک جعبه جادار و گرد پنجه به جلوگیری از پینه کمک می کند.

شکل پاهای خود را در نظر بگیرید

پاها اشکال و اندازه های مختلفی دارند. برای جلوگیری از مشکلات دردناک مربوط به پا، هنگام خرید یک جفت کفش پیاده روی، شکل و اندازه پاهای خود را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که کفش شما باید با فرم پاهای شما مطابقت داشته باشد. هرگز نباید پاهای شما را مجبور کرد تا با شکل یک جفت کفش مطابقت داشته باشد.

عرض و طول

کفش های خیلی باریک یا خیلی پهن می توانند منجر به تاول ها و پینه های دردناک شوند. و یک جعبه انگشت پا که به اندازه کافی بلند نیست - و فضای کافی برای انگشتان پا فراهم نمی کند - می تواند باعث درد و اختلالاتی مانند بونیون و انگشت چکشی شود.

نوع قوس

هم ترازی پیچیده استخوان ها، ماهیچه ها، رباط ها و تاندون ها در پاهای شما قوس های جانبی (متاتارسال) و طولی (طولی) را تشکیل می دهد. در حین راه رفتن، این قوس های فنری و انعطاف پذیر به توزیع یکنواخت وزن بدن شما در پاهایتان کمک می کند. قوس‌های پای شما نقش مهمی در سازگاری پای شما با سطوح مختلف هنگام راه رفتن دارند.
کفش پیاده روی را انتخاب کنید که با نوع قوس شما سازگار باشد. به طور کلی، پاها به یکی از این سه دسته تقسیم می شوند:

پاهای خنثی قوس دار

پاهای دارای قوس خنثی نه بیش از حد قوس دار هستند و نه بیش از حد صاف. اگر قوس‌های خنثی دارید، به دنبال کفش‌هایی با کفی سفت، راست تا نیمه منحنی باشید – آخرین مورد اشاره به شکل زیره و ردپایی است که کفش در اطراف آن ساخته شده است – و پایداری متوسط در پشت پا.

کف پاهای کم قوسی یا صاف

قوس کف پا یا صافی کف پا ممکن است موجب ایجاد استرس عضلانی و مشکلات مفصلی در برخی افراد شود، اگرچه ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد. اگر کف پای شما به طور قابل توجهی صاف است، بهتر است از یک کفش پیاده روی با انتهای صاف و کنترل حرکت برای کمک به تثبیت پای خود استفاده کنید.

پاهای با قوس بلند

قوس‌های بلند ممکن است به فشار بیش از حد بر روی مفاصل و ماهیچه‌ها کمک کنند، زیرا پاهای شما ممکن است شوک را نیز جذب نکنند، به خصوص اگر فعالیت‌های ضربه‌ای یا پرش زیادی انجام دهید. به دنبال کفش هایی با بالشتک باشید تا به جذب ضربه کمک کند.
اما مهمتر از همه، راحتی است. هیچ "بهترین کفشی" برای یک نوع خاص پا وجود ندارد و راحتی و تناسب باید معیار اصلی مورد استفاده شما باشد.

بهترین تناسب را بدست آورید

بهترین طراحی کفش های دنیا اگر به درستی جا نشوند کار خود را انجام نمی دهند. در اینجا چند نکته برای یافتن بهترین تناسب در یک جفت کفش پیاده روی آورده شده است:

• همان جوراب هایی را بپوشید که هنگام پیاده روی می پوشید یا جوراب ها را با خود به فروشگاه ببرید.

• بعد از مدتی راه رفتن و بعد از آن در روز، زمانی که پاهایتان در بزرگ ترین حالت خود هستند، کفش بخرید.

• کفش را از یک فروشگاه کفش ورزشی با طراحان حرفه‌ای یا در فروشگاهی که گزینه‌های زیادی دارید بخرید.

• از فروشنده بخواهید که هر دو پا را اندازه گیری کند، خودتان آنها را اندازه بگیرید، یا از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید که به شما کمک کند. هر بار که کفش می‌خرید، پای خود را اندازه بگیرید، زیرا اندازه پای شما می‌تواند به تدریج در طول سال‌ها تغییر کند. در حالی که پای شما اندازه گیری می شود بایستید تا دقیق ترین اندازه گیری را به دست آورید.

• اگر یک پا بزرگتر از دیگری است، کفشی را امتحان کنید که مناسب پای بزرگتر شما باشد.

• هر دو کفش را امتحان کنید و تناسب آن را بررسی کنید. انگشتان پا را تکان دهید. اگر حداقل 1.3 سانتی متر بین بلندترین انگشت پا و انتهای کفش - تقریباً به اندازه عرض انگشتتان - فاصله ندارید، اندازه بزرگتر را امتحان کنید.

• مطمئن شوید که کفش به اندازه کافی گشاد است. جای کفش باید محکم باشد. زنان با پاهای پهن ممکن است کفش‌های مردانه یا پسرانه را در نظر بگیرند، کفش‌هایی که از پاشنه و قسمت پا کمی بزرگ‌تر بریده می‌شوند.

• قبل از خرید کفش در آن قدم بزنید. انگشتان پا باید بلافاصله احساس راحتی کنند. مطمئن شوید که پاشنه شما به خوبی در هر کفش قرار می گیرد و هنگام راه رفتن سر نمی خورد.

• برای جلوگیری از آسیب دیدگی کفش های فرسوده را تعویض کنید.

تمام کفش های پیاده روی در نهایت نشانه هایی از سایش را نشان می دهند. و حتی اگر هنوز احساس راحتی می‌کنند و سایش بیرونی زیادی نشان نمی‌دهند، ممکن است حمایت کافی یا جذب ضربه را نداشته باشند.

کفش های خود را تعویض کنید در زمانی که:

• زیره فرسوده است.

• شما با کفش فعلی خود 300 تا 400 مایل دویده و یا راه رفته اید.
حتی اگر یک کفش، خوب به نظر برسد، اکثر آنها پس از طی حدود 300 تا 400 مایل، محافظت در برابر ضربه خود را از دست می دهند. زمانی که به حداکثر مسافت پیموده شده کفش خود رسیدید، روی تقویم علامت بزنید تا به خود یادآوری کنید که آنها را تعویض کنید، و ردیابی کنید که معمولاً چقدر طول می کشد تا مسافت 300 تا 400 مایل را طی کنید.

آگاهانه تصمیم بگیرید

کفش نامناسب منشا بسیاری از مشکلات است. اکنون که می دانید به دنبال چه ویژگی هایی باید باشید، می توانید با اطمینان خرید کنید. برای پیاده روی بدون نگرانی، از کفش های پیاده روی راحت و مناسب استفاده کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا