خانه علم و تکنولوژی مریخ زمین بعدی انسان ها

مریخ زمین بعدی انسان ها

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
مهدی شریعتی نیا
4 اسفند 1399 | 12:00
زمان مطالعه: 10 دقیقه

کاوشگر Perseverance که در رسانه های فارسی زبان با عنوان «استقامت» شناخته می شود پس از اینکه هفت دقیقه نفس گیر در اتمسفر سیاره مریخ سرگردان بود توانست با سلامت کامل بر روی آن فرود آید. فرود موفقیت آمیز این کاوشگر بر روی مریخ نتیجه سال ها تلاش مهندسان و دانشمندان ناسا است و می تواند سرآغاز مطالعات جدیدی بر روی این سیاره باشد
ناسا اعلام کرد که مریخ نورد استقامت پس از گذشت هفت ماه و طی میلیون ها کیلومتر مسافت، با موفقیت در دهانه جیزرو در سطح مریخ فرود آمد. تصاویر منتشر شده از مقر ناسا نشان می دهد که مهندسان فعال در این پروژه از فرود موفقیت آمیز این کاوشگر بسیار خوشحال و شادمان هستند. دقایقی پس از این اتفاق آن ها به صندلی های خود بازگشتند تا نخستین تصاویر دریافتی از سوی این کاوشگر را مشاهده کنند. کاوشگر استقامت دارای 19 دوربین مجزا است و می تواند توسط آن ها تصاویری گوناگون را به ثبت برساند.

تصاویر فرستاده شده از سطح مریخ توسط کاوشگر استقامت پس از فرود در مریخ :

پس از انجام بررسی های سخت افزاری به منظور سالم بودن تمامی تجهیزات و قطعات، این کاوشگر قرار است به انجام چندین ماموریت مختلف بپردازد. یکی از این معموریت ها به پرواز در آوردن یک پهباد است که با استفاده از آن هم از سطح مریخ فیلم و عکسیرداری میکنند هم میزان نیروی پروازی در جو این سیاره را مورد بررسی قرار دهد.
ناسا همچنین اعلام کرده است که این کاوشگر در سطح مریخ به انجام ماموریت های دیگری همچون جمع آوری نمونه هایی از خاک مریخ و همچنین بررسی  نشانه هایی از حیات باستانی خواهد پرداخت.

قرار است در طول هفته آینده این کاوشگر تصاویر با کیفیتی را از سطح مریخ به ثبت برساند و به زمین ارسال کند. همچنین انتظار می رود نخستین ویدیوی ثبت شده توسط این کاوشگر روز دوشنبه به سطح زمین برسد. ماموریت کاوشگر استقامت قرار است در سال 2026 به پایان برسد و آن نمونه های استخراج شده از سطح مریخ را به زمین بازگرداند. ناسا قصد دارد در دهه آینده میلادی چند فضانورد را به سطح سیاره مریخ بفرستد تا اظلاعات کاوشگر استقامت را به زمین باز گردانند.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا