اهمیت ورزش

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
17 آذر 1400 | 21:59
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ورزش در زندگی ما

همه ما می دانیم که ورزش در زندگی روزمره ما مهم است، اما ممکن است ندانیم چرا یا چه ورزشی می تواند برای ما مفید باشد.باید به یاد داشته باشیم که ما از اجدادی تکامل یافته‌ایم که تمام وقت خود را صرف جستجوی غذا و سرپناه می‌کردند و مسافت‌های زیادی را به صورت روزانه طی می‌کردند. بدن ما طوری طراحی شده و تکامل یافته است که به طور منظم فعال باشد.

همانطور که یک ماشین اسپرت برای حرکت سریع طراحی شده است، ما نیز برای حرکت طراحی شده ایم. اگر خودروی اسپورت هفته ای یک بار برای یک سفر رفت و برگشت سه مایلی از مرکز شهر خارج شود، احتمالاً به سرعت دچار مشکلات موتور می شود.
با گذشت زمان افراد نیز اگر تمام روز را پشت میز یا جلوی تلویزیون بنشینند و میزان ورزش را به حداقل برسانند، دچار مشکل می شوند.

فواید ورزش

ورزش منظم و حفظ تناسب اندام فواید زیادی دارد که عبارتند از:

ورزش سطح انرژی را افزایش می دهد.

ورزش هم قدرت و هم کارایی سیستم قلبی عروقی شما را برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به عضلات شما بهبود می بخشد. وقتی سیستم قلبی عروقی شما بهتر کار می کند همه چیز راحت تر به نظر می رسد و انرژی بیشتری برای برنامه های سرگرم کننده در زندگی دارید.

ورزش قدرت عضلانی را بهبود می بخشد.

فعال ماندن ماهیچه ها را قوی میکند و مفاصل، تاندون ها و رباط ها را انعطاف پذیر نگه می دارد و به شما امکان می دهد راحت تر حرکت کنید و از آسیب جلوگیری کنید. ماهیچه ها و رباط های قوی با نگه داشتن مفاصل در تراز مناسب، خطر ابتلا به درد مفاصل و کمر را کاهش می دهند. آنها همچنین هماهنگی و تعادل را بهبود می بخشند.

ورزش می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند.

هر چه بیشتر ورزش کنید، کالری بیشتری می سوزانید. علاوه بر این، هر چه ماهیچه های بیشتری رشد کند، میزان متابولیسم شما بالاتر می رود، بنابراین حتی زمانی که ورزش نمی کنید کالری بیشتری می سوزانید. در نتیجه ممکن است وزن کم کنید و از نظر بدنی بهتر به نظر برسید که باعث افزایش عزت نفس شما می شود.

ورزش عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

ورزش باعث افزایش جریان خون و سطح اکسیژن در مغز می شود. همچنین ترشح مواد شیمیایی مغز (هورمون) را که مسئول تولید سلول‌ها در هیپوکامپ هستند، بخشی از مغز که حافظه و یادگیری را کنترل می‌کند، تشویق می‌کند. این به نوبه خود سطح تمرکز و توانایی شناختی را افزایش می دهد و به کاهش خطر بیماری هایی شناختی مانند آلزایمر کمک می کند.

ورزش برای قلب شما مفید است.

ورزش کلسترول LDL ، نوعی که رگ های شما را مسدود می کند را کاهش می دهد و فشار خون را کاهش می دهد، بنابراین فشار روی قلب شما را کاهش می دهد. علاوه بر این، عضله قلب شما را نیز تقویت می کند. همراه با رژیم غذایی سالم، ورزش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد.

ورزش منظم خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

ورزش منظم به کنترل سطح گلوکز خون کمک می کند، که به جلوگیری یا به تاخیر انداختن شروع دیابت نوع دو کمک می کند. علاوه بر این، ورزش به جلوگیری از چاقی کمک می کند، که عامل اصلی در ایجاد دیابت نوع دو است.

ورزش سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

ورزش توانایی بدن شما را برای پمپاژ اکسیژن و مواد مغذی در اطراف بدن که برای سوخت رسانی به سلول هایی که با باکتری ها و ویروس ها مبارزه می کنند، بهبود می بخشد.

فعال ماندن احتمال ابتلا به برخی از بیماری های استخوانی را کاهش می دهد.

ورزش های تحمل وزن مانند دویدن، پیاده روی یا تمرین با وزنه خطر ابتلا به آرتروز و پوکی استخوان را کاهش می دهد - ضرب المثل "از آن استفاده کن یا آن را از دست بده" واقعاً در مورد استخوان ها صدق می کند.

ورزش ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک کند.

تناسب اندام ممکن است به این معنی باشد که خطر سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و احتمالاً سرطان ریه و آندومتر کاهش می یابد. مطالعات انجام شده توسط مرکز تحقیقات سرطان سیاتل نشان داده است که 35 درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان به اضافه وزن و کم تحرکی مرتبط است.

ورزش نه تنها شما را از نظر جسمی سالم تر می کند، بلکه سلامت روان و احساس کلی رفاه شما را نیز بهبود می بخشد.

افراد فعال تمایل دارند بهتر بخوابند.

فعالیت بدنی شما را خسته‌تر می‌کند، بنابراین آمادگی بیشتری برای خوابیدن دارید. خواب با کیفیت خوب به بهبود سلامت کلی کمک می کند و می تواند استرس را کاهش دهد.

ورزش خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و به شما احساس بهتری می دهد.

فعالیت بدنی باعث ترشح اندورفین می شود که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و آرامش بیشتری داشته باشید. اینها به نوبه خود خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و سطح استرس شما را کاهش می دهد.که می تواند به پیشگیری و درمان بیماری های روانی مانند افسردگی کمک کند. فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند با افراد ملاقات کنید با ناامیدی کنار بیایید، حس موفقیت را به شما بدهد و مقداری "زمان من" مهم را فراهم کند که همه اینها به جلوگیری از افسردگی کمک می کند.

ورزش می تواند سرگرم کننده باشد!

تناسب اندام فقط برای ساعت ها دویدن روی تردمیل در باشگاه محلی شما نیست، بلکه می تواند یک کلاس رقص یا یک سرگرمی جدید مانند شمشیربازی یا دوچرخه سواری در کوهستان باشد. این می تواند یک فعالیت گروهی یا تیمی مانند فوتبال یا کلاس کاراته باشد.هر شکلی از ورزش که انتخاب کنید، تقریباً مطمئناً با افراد جدیدی ملاقات خواهید کرد و ممکن است دوستان جدیدی پیدا کنید.

با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، دستورالعمل‌های کنونی نشان می‌دهد که برای سالم ماندن، بزرگسالان بین ۱۹ تا ۶۴ سال باید سعی کنند روزانه فعال باشند و ورزش های قلبی نفسی انجام دهند.
ورزش قلبی تنفسی که اغلب به اختصار «کاردیو» خوانده می شود، به هر ورزشی گفته می شود که ضربان قلب و تعداد تنفس را افزایش می دهد.چنین تمریناتی شامل پیاده روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، رقصیدن و ورزش های گروهی مانند فوتبال، هاکی، بسکتبال و غیره است.
با این حال، به طور کلی، هر فعالیتی که شما را به حرکت وادار کند، ضربان قلب شما را بالا می برد و لذت کافی برای انجام منظم آن را به شما می دهد و اغلب از هر نظر برای شما مفید است.

از آن لذت ببرید، سالم باشید و احساس خوبی داشته باشید!


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا