خانه راهنمای خرید گوشی آیفون اکتیو چه تفاوتی با آیفون نات اکتیو دارد؟

آیفون اکتیو چه تفاوتی با آیفون نات اکتیو دارد؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
14 دی 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگر شما هم از طرفداران گوشی‌های آیفن هستید، بی شک هنگام خرید گوشی جدید، با دو واژه اکتیو و نات اکتیو یا ( نان اکتیو) مواجه شده‌اید. گوشی‌های آیفنِ نو، در دو مدل اکتیو (Active) و نات اکتیو (Not Active) در بازار یافت می‌شوند. اختلاف قیمت این دو مدل، و سردرگمی هنگام خرید، شما را کنجکاو می‌کند که تفاوت آن دو را بررسی کنید. احتمالاً فروشندگان در هنگام خرید به شما می‌گویند که این دو مدل، تفاوتی با یکدیگر ندارند و تفاوت آن‌ها فقط در اختلاف قیمت آن‌هاست و شما باید فقط با توجه به جیبتان خرید کنید.
در این مقاله قصد داریم بفهمیم آیفن اکتیو چه تفاوتی با آیفن نات اکتیو دارد؟ و دلیل اصلی اختلاف قیمت آن‌ها در چیست. تا شما با آگاهی کامل و خیالی راحت به خرید گوشی آیفن جدید بپردازید.

تفاوت آیفن اکتیو و نات اکتیو در چیست؟

با شنیدن اصطلاح آیفون اکتیو، اکثر کاربران فکر می‌کنند این عبارت به معنی گوشی رجیسترشده و آماده به کار است. ولی لازم به ذکر است که اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی، ربطی به رجیستر شدن یا نشدن گوشی ندارد. آیفون اکتیو، در اصل به گوشی می‌گویند که از پلمپ خارج شده، و تنها یک‌بار راه‌اندازی و فعال‌سازی شده است. و گوشی نات اکتیو یعنی تا به حال روشن نشده است.
احتمالاً اکنون فکر می‌کنید که آیفون نات اکتیو یعنی گوشی نو و آیفن اکتیو یعنی گوشی دست دوم. ولی این گونه نیست، گوشی‌های اکتیو هم در اکثر موارد نو هستند. و فقط برای فعال‌سازی قبل از ورود به کشور ایران، یک‌بار در کشور مبدأ روشن و راه‌اندازی شده‌اند. ولی کسی از آن‌ها استفاده‌ای نکرده است.

چرا آیفن به دو حالت اکتیو و نات اکتیو در بازار موجود است؟

همان طور که می‌دانید شرکت اپل به دلیل تحریم‌ها، در ایران نمایندگی ندارد و محصولات خود را به ایران وارد نمی‌کند. به همین دلیل شرکت‌های واردکننده گوشی‌های آیفون، محصولات را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند. کشورهای دیگر فقط می‌توانند درصد مشخصی از سهم خریداری‌ شده خود را به سایر کشورها بفروشند. گوشی‌هایی که به این روش وارد بازار ایران می‌شوند همان گوشی‌های نات اکتیو هستند.
این تعداد آیفون وارد شده، برای کشور ما کافی نیست. بنابراین واردکنندگان مجبور می‌شوند تعداد دیگری گوشی آیفون‌ را در کشور مبدا فعال کنند و سپس به صورت اکتیو شده وارد بازار ایران کنند. زیرا اپل متوجه می‌شود که گوشی‌، اولین بار در کدام کشور فعال شده‌ است. به همین دلیل حجم بالای محصولات اپل، به حالت اکتیو به بازار ایران وارد می‌شوند. و تعداد کمی به حالت نات اکتیو در بازار یافت می‌شوند. به دلیل همین کمبود موجودی، قیمت آیفون‌های نات اکتیو در بازار ایران بیشتر است.

تشخیص گوشی اکتیو و نات اکتیو

برای پی بردن به این موضوع که آیا یک آیفن اکتیو است یا نات اکتیو، نیازی به باز کردن پلمپ محصول نیست. و فقط به کمک شماره سریال نوشته شده در پشت جعبه، می‌توان اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی را مشخص کرد. برای این منظور باید به قسمت مخصوصی در سایت اپل بروید؛ سپس شماره سریال روی جعبه را در قسمت Enter your serial number وارد کنید. و پس از آن روی گزینه Continue کلیک کنید.

در این قسمت اگر گوشی شما قبلاً فعال نشده باشد، با عبارت Please activate your device مواجه شوید؛ که به شما می‌گوید آیفون خود را اکتیو کنید.

ولی اگر آیفن قبلاً فعال شده باشد؛ با یک تیک سبز رنگ نشان داده می‌شود؛ و تاریخ فعال شدن آن هم قابل مشاهده است.

گوشی اپل اکتیو یا نات اکتیو، کدام را بخریم؟

تا این قسمت مقاله به این مسئله پی بردیم که گوشی‌های اکتیو و نات اکتیو چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ ولی اگر هنوز نمی‌دانید که کدام یک را انتخاب کنید همچنان با ما همراه باشید.
با توجه به اینکه می‌دانیم آیفون‌های اکتیو فقط به منظور وارد شدن به کشور فعال شده‌اند، ولی همچنان در انتخاب این گوشی‌ها ریسک‌هایی وجود دارد. مثلاً حتی با بررسی‌IMEI گوشی در سایت رسمی اپل هم نمی‌توان فهمید که گوشی چه مدت روشن بوده است. از لحاظ ظاهری هم، خریدار معمولی نمی‌تواند به راحتی متوجه عدم وجود خط‌ و‌خش روی نمایشگر و بدنه گوشی شود. همچنین بررسی اصلی بودن کابل لایتنینگ و لوازم جانبی گوشی کار یک متخصص در این زمینه است.
بنابراین اگر ریسک‌پذیر نیستید و اختلاف قیمت این دو حالت برایتان مهم نیست؛ پیشنهاد می‌کنیم آیفون نات اکتیو خریدار کنید. ولی اگر وسواس به خرج نمی‌دهید و موارد بالا برایتان اهمیتی ندارد، همچنین این اختلاف قیمت برایتان مهم است؛ به سراغ آیفون‌های اکتیو بروید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا