خانه اخبار داراکالا خانه و زندگی

خانه و زندگی

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
18 آذر 1400 | 15:54
زمان مطالعه: 4 دقیقه

9ایده برای دکوراسیون آرامش بخش خانه ی شما

خانه شما پناهگاه شماست. جایی است که وقتی زندگی طاقت فرسا می شود، می توانید احساس امنیت و آرامش کنید. برخی از انتخاب‌های دکوراسیون به تقویت این حس آرامش کمک می‌کنند، و نحوه تزئین یک فضا می‌تواند تأثیر زیادی بر احساس شما در زمانی که در آن هستید داشته باشد. یک فضای خوب طراحی شده پر از وسایلی است که دوست دارید و می تواند آرامش بخش باشد و استرس را از بین ببرد، در حالی که اتاق های به هم ریخته می تواند تأثیر معکوس بر روحیه و سلامت روان شما داشته باشد. ما از برخی از طراحان داخلی مورد علاقه خود در مورد چگونگی تبدیل خانه خود به یک پناهگاه شخصی راهنمایی خواستیم. این ایده های تزئینی به شما کمک می کند تا محیطی آرام و بدون استرس ایجاد کنید که هر روز از آن لذت خواهید برد.

1- با پالت خنثی شروع کنید.

رنگ های بی صدا و خنثی برای چشم راحت تر از رنگ های روشن است. کارین بون، طراح داخلی، می‌گوید: بااینکه من قطعاً یکی از افرادی هستم که با رنگ‌ها تزئین می‌کنم، زیرا می‌توانند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشند، اما معتقدم که فضاهای خنثی، آرامش‌بخش‌ترین حالت‌های پناهگاه‌مانند را ایجاد می‌کنند.
هنگام تزئین با رنگ های خنثی مثل سفید یا با رنگ روشن (مانند کرم، مایل به سفید یا مایل به قرمز)، از بافت زیادی برای ایجاد علاقه استفاده کنید. دیوارهای مسطح سفید و وسایل سفید صاف می توانند به راحتی با کسالت ترکیب شوند، بنابراین پارچه های مختلف و الگوهای ظریف را لایه بندی کنید. برای اینکه سفیدی بیش از حد استریل به نظر نرسد، سایه های گرم مانند طلایی، برنزه کم رنگ یا زرد محو شده را اضافه کنید.

2- یک خوشه رنگ ایجاد کنید.

برای داشتن مقداری از انرژی شاد و مثبت، چند اکسسوری با رنگ روشن مانند بالش اضافه کنید. ظروف سفالی با رنگ مورد علاقه، آثار هنری پر جنب و جوش، گلدانی با رنگ های جواهری و سایر موارد با رنگ های تند می توانند به جذب چشم و تمرکز ذهن کمک کنند.
با جمع کردن آنها در کنار هم برای ایجاد یک نقطه کانونی، جلوه آرامش بخش را به حداکثر برسانید. به این ترتیب، هر بار که از آنجا عبور می کنید، می توانید لذت از وسایل جمعی ببرید. حتما مکانی را انتخاب کنید که هر روز متوجه آن می شوید، مانند شومینه یا میز کنسول ورودی.

3- جذابیت یک شومینه را به حداکثر برسانید.

یک شومینه برای ایجاد فضایی آرام لازم نیست روشن باشد. به کل اجاق گاز توجه کنید تا از جذابیت آرامش بخش آن نهایت استفاده را ببرید. به دیوارهای اطراف و کف جلوی شومینه بافت تزئینی اضافه کنید تا تصویری دنج ایجاد کنید.
هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، با یک صفحه تزئینی، دسته ای از شاخه های توس یا چیدمان شمع های ستونی، جعبه آتش را روشن کنید. در غیر این صورت، نقطه تاریک و خالی می تواند از اثر آرامش بخش اتاق کم کند.

4- یک منطقه را با شمع گرم کنید.

درخشش ملایم شمع‌ها حس راحتی را به هر فضایی می‌افزاید، بنابراین از آن‌ها سخاوتمندانه در سراسر خانه خود استفاده کنید. جید جوینر، طراح داخلی می گوید: «من دوست دارم صبح ها در آشپزخانه و اتاق نشیمن شمع روشن کنم و بگذارم تا عصر بسوزند. این یک محیط آرام بخش ایجاد می کند در حالی که کمی رایحه شمع به روز من اضافه می کند.»
مقدار قابل توجهی از شمع ها (مخروطی ها، ستونی ها) و چندین شمعگیر مورد علاقه خود را نگه دارید، تا زمانی که آنها را می خواهید مقدار زیادی در دسترس داشته باشید. فقط مطمئن شوید که وقتی در خانه نیستید یا به رختخواب می روید آنها را خاموش کنید.

5- با نور کار کنید.

از انواع نورپردازی (از جمله نور طبیعی، محیطی و لامپی) در هر اتاق استفاده کنید. سارا بارنی طراح داخلی می‌گوید: «داشتن یک اتاق روشن راهی آسان برای ایجاد حس جذاب‌تر و چیدمان فضایی است. برای اینکه نور بیشتری را به فضاهای تاریک خانه خود بیاورید، چند دیوارکوب، یک چراغ روی زمین، چراغ رومیزی یا آویز اضافه کنید.»
در طول روز، با پس زدن پرده‌ها و لذت بردن از نور خورشید که به داخل می‌آید، از نور طبیعی استفاده کنید. سپس، یک طرح نورپردازی با لامپ‌هایی که نور ملایم و گرمی می‌تابانند، برای ساعات عصر ایجاد کنید که به اندازه پرتوهای طبیعت جذاب باشد.

6- هوا را معطر کنید.

رایحه دلپذیر یکی از سریع ترین راهها برای رسیدن به احساس آرامش است. طراحان داخلی پیشنهاد می کنند شمع های معطر مورد علاقه خود را بسوزانید و در اتاق هایی که بیشتر استفاده می کنید گل های تازه و معطر قرار دهید. از طرف دیگر، سعی کنید از پخش کننده اسانس استفاده کنید تا اتاق را با ترکیب بوی خاص خود پر کنید. کیتلین موری، طراح داخلی می گوید: «اکالیپتوس، شمعدانی و بابونه از موارد مورد علاقه من هستند و کیفیتی آرامش بخش و شبیه آبگرم را به هر اتاقی می آورند.»

7- نمایش عکس های خانوادگی

از عکس‌های قاب‌دار استفاده کنید تا ذهن خود را به مکان‌های دلپذیری که رفته‌اید ببرید، مانند سفر به ساحل یا یک عروسی زیبای خانوادگی. طراح داخلی ابی فنیمور می گوید: «احاطه کردن خود با خاطرات شاد و چهره هایی که دوست دارید می تواند راهی عالی برای افزودن کمی گرما به فضای شما باشد.» تصاویر عزیزان را در خط دید روزانه خود نگه دارید یا عکس ها را در آلبوم ها یا جعبه هایی که به راحتی در دسترس هستند ذخیره کنید.

8- فضای باز را به داخل بیاورید.

یک دسته گل، چیدمان شاخه ها یا چند گیاه آپارتمانی همگی می توانند هوای تازه را وارد اتاق کنند. لیندا ایلز، طراح می گوید: «این کار می تواند به سادگی جمع آوری یک شاخه از یک درخت در حیاط خلوت شما و ریختن آنها در گلدان باشد.»برای داشتن یک قطعه مرکزی آسان و الهام گرفته از آبگرم، او پیشنهاد می کند یک کاسه پهن و کم عمق را تا نیمه با آب پر کنید و برخی از شکوفه های مورد علاقه خود را روی سطح شناور کنید.

9- بر نگاه به طبیعت تاکید کنید.

اگر از پنجره‌های خود منظره‌ای عالی دارید، آن پرتره طبیعت را با گزینه‌های هوشمند پنجره برجسته کنید. درمان های لایه بندی به شما این امکان را می دهد که ظاهری متناسب با روز ایجاد کنید. به عنوان مثال، سایه‌ها می‌توانند در صورت نیاز به حفظ حریم خصوصی، نما را مسدود کنند یا برای تأکید بر نما به بالا بروند. یک دریچه روی سایه باعث می شود که پنجره ها هرگز خیلی تیره نباشند و پارچه های کناری لطافت را به آن اضافه می کنند.
اگر نگران گلبرگ های پژمرده و گیاهان فراموش شده هستید، گل های خشک شده یا گیاهان خانگی دلچسب را انتخاب کنید و برای مناسبت های خاص، از گل های تازه لذت ببرید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا