خانه علم و تکنولوژی بادوام ترین شارژ وایرلس

بادوام ترین شارژ وایرلس

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
مهدی شریعتی نیا
9 اسفند 1399 | 09:33
زمان مطالعه: 8 دقیقه

قسمت قبل        قسمت بعد

شاید واژه شارژ کاملا بی‌سیم (True Wireless charging) را شنیده باشید. مدتی‌است رقابتی جدید برای طراحی سیستم شارژ بی‌سیم واقعی در میان شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند شکل گرفته که در آخرین نمونه آنها شرکت نوآور OPPO با انتشار ویدیویی از فناوری اختصاصی شارژ کاملا بی‌سیم به‌نام Wireless Air Charging رونمایی کرده است.

اگرچه فناوری شارژ بی‌سیم مدت‌هاست وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شده ولی این یک حقیقت است که تا به امروز به حدی که واقعاً بتواند مورد استفاده قرار گرفته و راهکاری مناسب برای شارژ واقعی بی‌سیم دستگاه‌های ما باشد ارائه نداده است.

ماه گذشته، شیائومی فناوری شارژ کاملا بی‌سیم خود با نام Mi Air Charge معرفی کرد. بنابر ادعای شیائومی Mi Air Charge امکان شارژ بی‌سیم گوشی همراه را از فاصله چند متری مهیا می‌کند.

به‌دنبال آن کمپانی OPPO ویدیویی را از فناوری شارژ کاملا بی‌سیم خود Wireless Air Charging به نمایش گذاشته است. در این ویدیو از گوشی هوشمند رول شونده OPPO X 2021 برای شارژ استفاده شده است.

البته OPPO قبلا در نمایشگاه MWC شانگهای گفته بود کاربر می‌تواند گوشی را حداکثر تا اندازه 10 سانتی‌متر از پد شارژر دور کند. اما در ویدیو مشاهده می‌شود OPPO X 2021 در فاصله حدودا 20 سانتی‌متری  از پد شارژر همچنان در حال شارژ شدن است.

در مقایسه با شیائومی که امواج میلیمتری را از طریق یک منبع  ارسال می‌کند، بنظر می‌رسد برد فناوری شارژ کاملا بی‌سیم OPPO محدوده کمتری را در بر می‌گیرد. با این حال OPPO با اضافه کردن تشدید مغناطیسی (magnetic resonance) سعی در غلبه بر مشکلات شارژ بی‌سیم دارد.

 

علاوه بر این، OPPO اعلام کرده پروژه "The Flas Initiative" را با  مشارکت جهانی خودروسازان و تولیدکنندگان تراشه استارت زده است.  این شرکت قصد دارد در غالب پروژه مذکور مجوز استفاده از فناوری شارژ کاملا بی‌سیم خود را به سایر شرکای تجاری اعطا کند.

شرکایی مانند Volkswagen ، Anker و NXP Semiconductors در زمینه تولید خودرو ، شارژر قابل حمل و تولید تراشه پیشگام هستند. OPPO می‌گوید این شرکت‌ها بر روی طرح‌های فنی توسعه یافته توسط OPPO کار خواهند کرد و آنها را بر روی محصولات خود پیاده سازی می‌کنند.

جالب است بدانید OPPO دارای حدود 2950 حق ثبت اختراع شارژ در سراسر جهان است که از این تعداد 1400 مورد قبلاً اعطا شده است.


 


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا