خانه علم و تکنولوژی لیستی از بهترین پردازنده‌های سال 2022

لیستی از بهترین پردازنده‌های سال 2022

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
16 شهریور 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هر سال، یک پردازنده موبایل جدید در بخش گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شود. هر کدام از جهاتی متمایز هستند و از مدل قبلی بهتر عمل می‌کنند. تلفن‌های هوشمند زیادی در بازار وجود دارد و عملاً همه آنها دارای پردازنده‌های متفاوتی هستند. عملکرد هر پردازنده برای هر گوشی هوشمند حیاتی است. بر نحوه استفاده کاربر از گوشی تأثیر می‌گذارد و اثر مثبت بلندمدتی دارد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گوشی هوشمند مناسب با SoC مناسبی را انتخاب می کنید، پس به لیست انتهای مقاله که شامل 10 عدد از بهترین پردازنده‌های گوشی هوشمند است نگاهی بیاندازید.
لیست رتبه‌بندی پردازنده‌ها در سال 2022 شامل بیش از 170 CPU با بنچمارک آن است که در اینجا ما 10 تا از بهترین پردازنده ها را لیست کرده‌ایم. اما قبل از اینکه آنها را به شما معرفی کنیم ابتدا به تعریف پردازنده و نقش آن در گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

پردازنده و کارایی آن

یک پردازنده می‌تواند عملکرد رابط کاربری شما را بهبود ببخشد، در‌حالی‌که دیگری می تواند یک تجربه کار با دوربین با کیفیت بالا را برای شما فراهم کند و دیگر مدل‌ها می توانند تجربه کلی فوق العاده‌ای را در اختیار شما قرار دهند.
پردازنده، در اصطلاح فنی، یک مدار الکتریکی است که دستورالعمل‌های دستگاه را مدیریت می‌کند. اجزا تشکیل دهنده یک پردازنده عبارتست از: چند گیت منطقی، یک واحد منطقی حسابگر، منطق ترکیبی، حافظه اصلی و ورودی/خروجی (IO). رشته‌های پردازشی مختلفی مانند موتور هوش مصنوعی و پردازشگر سیگنال تصویر، در پردازنده‌های موبایل امروزی گنجانده شده‌اند.
این پردازنده‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که نیازهای کاربران گوشی‌های هوشمند را برآورده کنند. آنها برای انجام محاسبات، تماس صوتی، ایجاد تصویر، کالیبراسیون دوربین و شبکه سلولی تنظیم شده‌اند. به بیان صریحتر، اینها پردازنده‌های هوشمند موبایل نسل آینده هستند، به همین دلیل است که پردازنده‌های موبایل امروزی به عنوان سیستم روی تراشه (SoC) نامیده می‌شوند. با این‌حال، از آنجایی که این SoC ها بسیار پیچیده هستند، آزمایشات بیشتری برای پیشرفت هرچه بهتر در بنچمارک CPU، لازم است.

Benchmark چیست؟

بنچمارک تکنیکی است در صنعت ساخت پردازنده‌ها، که برای ارزیابی عملکرد SoC با استفاده از ماتریس‌های خاصی استفاده می‌شود. این ماتریس‌ها چیزی نیست جز امتیازی که پس از آزمایشات موفقیت‌آمیز به SoC داده می‌شود. عملکرد بازی، مصرف باتری و عملکرد کلی CPU نمونه‌هایی از آزمایشاتی هستند که SoC ها برای تعیین قابلیت‌های محاسباتی خود انجام می‌دهند.
CPU A15 Bionic اپل در حال حاضر بهترین پردازنده برای دستگاه‌های تلفن همراه در رتبه‌بندی پردازنده‌های2022 است. این همان تراشه‌ای است که در سری جدید آیفون 13 و iPad اپل و در رتبه‌بندی بهترین پردازنده‌ای 2021 یافت می‌شود.

SoC و I/O

I/O مخفف “Input/Output” است و همانطور که از نامش پیدا است نشان دهنده ورودی و خروج‌هایی است که در host دستگاه شما پردازش می‌شوند. به بیان دیگر I/O توان یا سرعت انتقال اطلاعات بین هارد دیسک و RAM سرور است. در یک سرور میزبان یکی از مهمترین و کمیاب‌ترین منابع، I/O است زیرا محدودیتی که در I/O انجام می‌شود تعداد و توان عملیات کاربران را که بر حسب KB/s است کنترل می‌‌کند و زمانی که بیش از حد مجاز استفاده شود، عملیات کند و یا متوقف می‌شود.
و اما سیستم روی تراشه (SoC) یعنی یک ریزتراشه با تمام مدارهای الکترونیکی و قطعات لازم برای یک سیستم معین، مانند گوشی هوشمند یا تکنولوژی‌های پوشیدنی مثل حلقه یا دستبند، روی یک مدار مجتمع (IC).

بهترین‌ها

CPU A15 Bionic اپل، در حال حاضر، بهترین پردازنده برای دستگاه‌های تلفن همراه در رتبه‌بندی chipset 2022 است. این همان تراشه‌ای است که در سری جدید آیفون 13 و iPad اپل و در صدر رتبه‌بندی بهترین پردازنده‌ی 2021 قرار گرفته‌است.
بنابراین، اگر به دنبال لیستی از بهترین CPUهای موبایل هستید، ما فهرستی شامل 10عدد از بهترین پردازنده‌های موبایل را به همراه رتبه‌بندی و امتیازات بنچمارک آن‌ها از چندین وب‌سایت بنچمارک گردآوری کرده‌ایم. تمامی پردازنده‌های داخل لیست در نوع خود بهترین هستند. با این حال، این جزییات است که تعیین میکند کدام یک بهتر از بقیه است.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا