خانه نقد و بررسی موبایل نقد و بررسی مشخصات گوشی شیائومی Redmi note 11

نقد و بررسی مشخصات گوشی شیائومی Redmi note 11

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
22 دی 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت شیائومی، یکی از تولید کنندگانِ پر قدرت گوشی هوشمند محسوب می‌شود. می‌توان گفت این شرکت با تولید گوشی‌های باکیفیت و خوش ساخت، توانسته است به رقیب اصلی شرکت سامسونگ تبدیل شود. محصولات این برند علاوه بر کیفیت بالا از قیمت مقرون به صرفه‌ای هم برخوردار می‎باشند. بنابراین در بین کاربران طرفداران زیادی به دست آورده‌اند. شیائومی، گوشی Redmi note 10 خود را در سال گذشته 2021 بازار کرد و با استقبال بالای کاربران مواجه شد. بنابراین تقریباً در اواخر سال 2022 نسخه ارتقا یافته‌ی آن را با نام Redmi note 11 به بازار عرضه کرد. با دارا کالا همراه باشید تا در ادامه به بررسی گوشی ردمی نوت 11 بپردازیم.

طراحی گوشی گلکسی Redmi Note 11

شیائومی در ساخت پنل پشتی و فریم گوشی ردمی نوت11 از پلاستیکِ مات و با کیفیت استفاده کرده است. برای قسمت ماژول دوربین این گوشی همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر این برند، طراحی جزیره‌ای در نظر گرفته شده است. ماژول مستطیل شکل برجسته‌ای به رنگ مشکی در گوشه‌ی سمت چپ پنل پشتی مشاهده می‌شود. که میزبان چهار سنسور دوربین و یک فلش LED شده است. سنسور دوربین اصلی، به تنهایی در قسمت بالایی ماژول خود‌نمایی می‌کند. سه سنسور دیگر به همراه یک فلش هم در قسمت پایینی ماژول قرار گرفته‌اند. لوگوی Redmi هم در گوشه‌ی سمت چپ پنل پشتی به چشم می‌خورد. این گوشی در ابعادی برابر 159.9 در 73.9 در 8.1 میلی‌میلی‌متر و وزنی معادل 179 گرم به بازار عرضه شده است. در کل می‌توان گفت با یک گوشی تقریباً سبک و خوش دست سروکار داریم.
فریم اطراف گوشی در لبه‌ی سمت راست خود میزبان دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور می‌باشد. در این محصول حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده است و دقت و سرعت خوبی در باز کردن قفل نمایشگر ارائه می‌دهد. در لبه‌ی سمت چپ فریم درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه (درگاه اختصاصی) به تنهایی جا خوش کرده است. در لبه‌ی پایینی فریم اسپیکر اصلی، درگاه شارژ تایپ C و میکروفون اول قرار گرفته‌اند. جک 3.5 میلی‌متری صدا، میکروفون دوم، اسپیکر دوم و حسگر مادون‌قرمز هم در لبه‌ی بالایی فریم تعبیه شده‌اند.

در پنل جلویی ردمی نوت11‌، صفحه نمایشی 6.43 اینچی از نوع امولد مشاهده می‌شود؛ که به طراحی ناچ اینفینیتی O مجهز شده است. در قسمت بالایی نمایشگر سنسور دوربین و اسپیکر مکالمه مشاهده می‌شود. به لطف حاشیه‌های نسبتاً کمی که اطراف صفحه نمایش حضور دارند، نمایشگر توانسته است 84.5 درصد از نمای جلویی را احاطه کند. گوریلاگلس 3 از این نمایشگر در برابر صدمات و خط و خش محافظت می‌کند.
شرکت شیائومی، گوشی Redmi Note 11 را در سه رنگ خاکستری، سفید و آبی به بازار عرضه کرده است. گواهی IP53 هم در این محصول حضور دارد، در نتیجه ردمی نوت 11 در برابر پاشش قطرات آب و گرد و خاک مقاومت می‌کند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی Redmi Note 11

صفحه‌نمایش 6.43 اینچی از نوع AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل در پنل جلویی ردمی نوت 11 قرار گرفته است. این نمایشگر قادر است در هر اینچ 409 پیکسل را به نمایش بگذارد. می‌توان گفت شیائومی، در بخش نمایشگر این محصول میان‌رده واقعاً عالی عمل کرده است. بنابراین تماشای فیلم و بازی با این گوشی، برای کاربران بسیار لذت بخش است.
علاوه بر این‌ نرخ تازه سازی 90 هرتزی هم به نرم و روان بودن نمایشگر این محصول کمک شایانی کرده است. حاشیه‌های نازکی در اطراف نمایشگر مشاهده می‌شوند؛ که در قسمت پایینی اندکی ضخیم‌تر شده‌اند. در نتیجه صفحه نمایش توانسته است 84.5 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد. این نمایشگر حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهد؛ با این وجود زیر تابش مستقیم نور آفتاب، هنگام کار با گوشی مشکلی برای کاربر به وجود نخواهد آمد. محافظ گوریلاگلس 3 از نمایشگر ردمی نوت 11 در برابر صدمات و خط و خش محافظت می‌کند.
در تنظیمات صفحه نمایش این گوشی سه پروفایل رنگی Vivid ،Saturated و Standard وجود دارد. دو پروفایل Vivid و Saturated فضای رنگی گسترده DCI P3 را با رنگ‌هایی زنده، دقت خوب و تمایل به سردی پوشش می‌دهند. و پروفایل Standard، فضای محدودتر sRGB را با دقت بالا و نزدیک به حالت خنثی پوشش می‌دهد.

اسپیکر گوشی گلکسی Redmi Note 11

شیائومی ردمی نوت 11را به اسپیکرهای استریو مجهز کرده است. این اسپیکرها درلبه‌ی بالایی و لبه‌ی پایینی فریم گوشی جا خوش کرده‌اند. اسپیکرها دارای صدای متعادلی هستند و در فرکانس‌های میانی و پایین، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

نرم افزار و رابط کاربری گوشی گلکسی Redmi Note 11

گوشی ردمی نوت 11 به صورت پیش فرض با اندروید 11 و رابط کاربریMIUI 13 به بازار عرضه شده است. با توجه به اینکه این محصول در سال 2022 وارد بازار شده است، ولی در آن خبری از اندروید 12 نیست. اما باید بگویم سیستم عامل و رابط کاربری این محصول قابلیت ارتقا به نسخه‌های بالاتر را دارند. رابط کاربری به کار رفته قابلیت‌های شخصی سازی‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این گوشی هوشمند در بخش نرم افزار و رابط کاربری عملکرد خوب و قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

سخت افزار گوشی گلکسی Redmi Note 11

این شرکت چینی، ردمی نوت 11 را در بخش مشخصات سخت افزاری به پردازنده‌ میا‌ن‌رده اسنپدراگون 680 شرکت کوالکام مجهز کرده است. این پردازنده با معماری 6 نانومتری ساخته شده است. و هشت هسته‌ی آن از چهار هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز تشکیل شده است. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 610 هم در این محصول ایفای نقش می‌کند.
در کل می‌توان گفت ردمی نوت 11 به راحتی قادر است بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا را در سطح مناسب به اجرا درآورد. شیائومی این محصول را در چهار نسخه با حافظه‌های 64،4 و 64،6 و 128،4 و 128،6 گیگابایت در اختیار کاربران قرار داده است. اگر این میزان از فضای ذخیره سازی پاسخ گوی نیاز کاربران نبود، می‌توانند به کمک کارت حافظه جانبی (درگاه اختصاصی) فضای ذخیره سازی را ارتقا دهند.

باتری گوشی گلکسی Redmi Note 11

تامین انرژی در گوشی redmi note 11 برعهده‌ی یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. شارژری مجهز به شارژ سریع 33 وات هم باتری این گوشی را همراهی می‌کند. این شارژر قادر است در مدت زمان 60 دقیقه شارژ کامل باتری را انجام دهد.
این باتری از قابلیت‌های Power Delivery 3.0و Quick Charge 3+هم پشتیبانی می‌کند. باتری به کار رفته در این محصول شارژدهی بسیار خوبی را ارائه می‎دهد. و در استفاده‌های معمولی قادر است یک روز کامل شما را از شارژ مجدد بی نیاز کند. در کل می‌توان گفت ردمی نوت11 در جایگاه یک گوشی میان‌رده، به باتری پرقدرتی مجهز شده است.

دوربین گوشی گلکسی Redmi Note 11

در پنل پشتی گوشی ردمی نوت 11 برآمدگی مستطیل شکل ماژول دوربین، میزبان چهار سنسور شده است. که از یک سنسور واید 50 مگاپیکسلی، سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده است. در پنل جلویی این گوشی هم دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی قرار گرفته است. در کل می‌توان گفت شیائومی برای این گوشی‌ هوشمند میان‌رده، در این رنج قیمت، دوربین مناسب و متنوعی در نظر گرفته است.
دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از یک سنسور S5KJN1 سامسونگ، پیکسل‌های جداگانه 0.64 میکرومتری، لنز واید 26 میلی‌متری و گشودگی دریچه لنز f/1.8 تشکیل شده است. این سنسور در نور مناسب روز قادر است عکس‌های با کیفیت و با جزئیات مناسبی به ثبت برساند. همچنین رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده حالتی زنده دارند و بیش از حد اشباع نشده‌اند. با توجه به دریچه لنزی که برای این دوربین در نظر گرفته شده است، در نور شب هم می‌توان تصاویر مناسبی به ثبت رساند. همچنین قابلیت night mode هم در کاهش نویز تصاویر ثبت شده در نور شب نقش بسزایی دارد. فوکوس خودکار تشخیص فاز هم برای این سنسور در نظر گرفته شده است.
دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی از یک سنسور GalaxyCore GC08A3 دراندازه 1/4 اینچی، پیکسل‌های مجزا 1.12 میکرومتری و گشودگی دریچه لنز f/2.2 تشکیل شده است. با توجه به رزولوشن و زاویه دید گسترده ی ۱۱۸ درجه که برای این سنسور در نظر گرفته شده است، تصاویر مناسبی در نور روز می‌توان ثبت کرد؛ اما جزئیات ثبت شده در حد دوربین اصلی نیست. این سنسور به قابلیت حالت شب هم مجهز شده است که عملکرد متوسطی را ارائه می‌دهد، در تصاویر ثبت شده با این حالت نویز زیادی مشاهده می‌شود.

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی از یک سنسور GalaxyCore GC02M1 در اندازه 1.5 اینچ، پیکسل های مجزا 1.75 میکرومتر با گشودگی دریچه لنز f/2.4 تشکیل شده است. این سنسور در ثبت تصاویر از فاصله نزدیک کاربرد دارد؛ و در شرایط نوری خوب عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهد.
دوربین سنجش‌عمق سنسور2 مگاپیکسلی Omnivision OV02B1B در اندازه 1.5 اینچ، پیکسل های مجزا 1.75 میکرومتر با گشودگی دریچه لنز f/2.4 می‌باشد. این سنسور در ثبت تصاویر پرتره کمک شایانی به دوبین اصلی می‌کند.
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در نور روز تصاویری با جزئیات بسیار خوب و رنگ‌های طبیعی به ثبت می‌رساند. ولی در محیط‌هایی با نور کم مقداری نویز در تصاویر مشاهده می‌شود.
ردمی نوت 11 در بخش فیلمبرداری قادر به ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم است؛ که کیفیت قابل قبولی محسوب می‌شود.

جمع بندی

گوشی ردمی نوت 11 محصول پرطرفدار شرکت شیائومی در سال 2022 است. که با ویژگی‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است به راحتی قادر است نیاز‌های کاربران را برطرف سازد. از قابلیت‌هایی که ارزش خرید این محصول را بالا می‌برد می‌توان به طراحی زیبا، صفحه نمایشی AMOLED، دوربین مناسب، پردازنده کارآمد، اسپیکر استریو و باتری قوی اشاره کرد. همچنین شرکت سازنده قیمت مقرون به صرفه‌ای برای ردمی نوت 11 در نظر گرفته است، که کاربران بتوانند با صرف هزینه‌ای مناسب این محصول را تهیه کنند.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا