خانه نقد و بررسی موبایل نقد و بررسی مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 11 pro 5G

نقد و بررسی مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 11 pro 5G

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
26 دی 1401 | 02:40
زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از گوشی‌های محبوب شیائومی در سال 2022، Redmi Note 11 pro 5G نام دارد. گوشی‌های سری ردمی نوت این برند، گوشی‌هایی قدرتمند، با دوربین‌های بسیار خوب و قیمتی مقرون به صرفه هستند. گوشی redmi note 11 pro هم به پردازنده اسنپدراگون قوی، صفحه نمایشی بسیار خوب، باتری قوی و دوربینی کارآمد مجهز شده است؛ که به خوبی نیازهای کاربران را برطرف می‌سازد.
گوشی Redmi Note 11 Pro در دو نسخه 5G و 4G به بازار عرضه شده است. اصلی‌ترین تفاوت این دو محصول در قسمت پردازنده است. نسخه 5G که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم، به اسنپدراگون 695 مجهز شده است، ولی مدل 4G آن از پردازنده Helio G96 برخوردار شده است. این دو محصول در بخش طراحی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند.

طراحی گوشی گلکسی Redmi Note 11 pro 5G

گوشی Redmi Note 11 pro 5G عضو جدید خانواده‌ی بزرگ Redmi Note 11 شیائومی است. این میان‌رده‌ی جدید شیائومی، دارای کیفیت ساخت و کارایی مناسبی است؛ همچنین از قیمت مقرون به صرفه‌ای هم برخوردار شده است. در طراحی Redmi Note 11 pro 5G صفحه نمایشی ۶٫۶۷ اینچی به کار رفته است؛ این محصول درمقایسه‌ با نسل قبلی خودش ۰٫۲ میلی‌متر بلندتر، ۰٫۴ میلی‌متر باریک‌تر و ۹ گرم افزایش وزن داشته است.
طراحی به کار رفته در Redmi Note 11 pro 5Gدر نگاه اول سعی دارد خود را به عنوان یک محصول بالا رده معرفی کند. در این محصول ازGorilla Glass 5 برای ساخت پنل پشت و جلو و از پلاستیک برای ساخت فریم استفاده شده است.
کیفیت ساخت نسبتاً بالا و پنل شیشه‌ای ردمی نوت 11 پرو حس‌وحال استفاده از یک گوشی پرچم دار را به کاربر منتقل می‌کند. شیائومی این محصول جدید خود را در رنگ‌های خاکستری، سفید و آبی وارد بازار کرده است. رنگ آبی آن براق است و با حالت گرادیانی که دارد، طیفی از رنگ‌های آبی روشن و تیره را به وجود می‌آورد. همچنین این گوشی اثر انگشت و لکه را جذب نمی‌کند و برای کاربران حساس یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود.
گوشی Note 11 pro 5Gدر وزنی معادل 202 گرم، ابعادی برابر 164.2 در 76.1 میلی متر و ضخامت 8.1 میلی متری دارای تناسب درستی بین اندازه و وزن گوشی می‌باشد. همچنین گواهی IP53، این گوشی را در برابر پاشش قطرات آب محافظت می‌کند. توجه کنید، داشتن این گواهی به معنی ضد آب بودن گوشی نیست.

در پنل جلویی این محصول صفحه نمایشی 6.67 اینچی از نوع AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز مشاهده می‌شود. ناچ دایره ای شکلی در قسمت بالا و مرکز این صفحه‌نمایش، میزبان دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی شده است. کاهش حاشیه‌ها در اطراف صفحه نمایش علاوه بر زیبایی، باعث شده است نمایشگر 86 درصد از پنل جلویی را احاطه کند.
خبر خوش اینکه در طراحی این گوشی جک 3.5 میلی متری صدا حضور دارد؛ و در لبه بالایی فریم کنار اسپیکر دوم، میکروفون دوم و حسگر مادون قرمز جا خوش کرده است. درگاه شارژ تایپC ، محل قرار گیری سیم کارت و همچنین میکروفون و اسپیکراول هم در لبه‌ پایینی فریم قرار گرفته‌اند.
دکمه‌ی تنظیم صدا و دکمه پاور در لبه‌ سمت راست فریم قرار گرفته‌اند. در این محصول حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده است که سرعت و دقت بالایی در باز کردن قفل نمایشگر ارائه می‌دهد. لبه‌ سمت چپ فریم هم خالی از هر گونه دکمه و درگاهی است.
در پنل پشتی، ماژول مستطیل شکل دوربین دیده می‌شود، که بیرون زدگی تقریبا متناسبی دارد. 3 دوربین (واید، اولتراواید و ماکرو) همراه یک فلش LED و علامت AI درون این ماژول قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی به تنهایی درون قسمت مستطیل شکل بالایی قرار دارد و در مستطیل پایین سایر سنسورها جا خوش کرده‌اند. در نگاه اول به نظر می‌رسد که این گوشی به دوربینی چهارگانه مجهز شده است. در گوشه‌ی پایین سمت چپ، زیر ماژول دوربین هم لوگوی Redmi به چشم می‌خورد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی Redmi Note 11 pro 5G

در پنل جلویی گوشی ردمی نوت 11 پرو، صفحه‌نمایشی 6.67 اینچی از نوع Super AMOLED قرار گرفته است، که وضوح تصویر 2400 × 1080 پیکسل را به نمایش می گذارد. این نمایشگر قادر است در هر اینچ 395 پیکسل‌ را به نمایش بگذارد. نرخ تازه سازی 120هرتز هم یکی دیگر از نقاط قوت این صفحه نمایش محسوب می‌شود‌. محافظ Gorilla Glass 5 از صفحه نمایش این گوشی در برابر صدمات محافظت می‌کند.
در این محصول نرخ تازه سازی به‌صورت پیش‌فرض روی حالت 60 هرتز قرار دارد، و کاربر می‌تواند به صورت دستی در تنظیمات 60 هرتز یا 120هرتز را انتخاب کند. بنابراین کاربر بین عمر باتری بهتر(در حالت60 هرتز) وگرافیک نرم‌تر(در حالت 120هرتز) باید یکی را انتخاب کند.
صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 11 پرو، تا حداکثر 1200نیت روشنایی در حالت خودکار و در حالت تنظیمات دستی تا حداکثر 700نیت روشنایی تولید می‌کند. در کل می‌توان گفت این میزان از روشنایی برای یک گوشی میان رده بسیار خوب است.
در تنظیمات صفحه نمایش این گوشی سه پروفایل رنگی Vivid،Saturated و Standard وجود دارد. دو پروفایل Vivid و Saturated فضای رنگی گسترده DCI P3 را با رنگ‌هایی زنده، دقت خوب و تمایل به سردی پوشش می‌دهند. و پروفایل Standard، فضای محدودتر sRGB را با دقت بالا و نزدیک به حالت خنثی پوشش می‌دهد.

اسپیکر گوشی گلکسی Redmi Note 11 pro 5G

این تلفن همراه هم مانند نسل گذشته ی خود به اسپیکرهای استریو مجهز شده است. این اسپیکرها درحاشیه‌ی بالایی صفحه نمایش و لبه‌ی پایینی گوشی جا خوش کرده‌اند. اسپیکرها دارای صدای متعادلی می‌باشند و در فرکانس‌های میانی و پایین، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

سخت افزار گوشی گلکسی Redmi Note 11 pro 5G

اصلی‌ترین تفاوت دو نسخه ی 5G و 4G گوشی ردمی نوت 11 پرو در پردازنده‌های آن‌ها است. شیائومی نسخه 4G این محصول را به تراشه‌ی 12 نانومتری Helio G96 مجهز کرده است. ولی برای مدل5G تراشه‌ی 6 نانومتری Snapdragon 695 5G را در نظر گرفته است. پردازنده ی Snapdragon 695 از دو هسته‌ Cortex-A78 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته‌ی 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A55 به‌عنوان CPU تشکیل شده است. این پردازنده از شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم (G5) هم پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 619 هم در این محصول ایفای نقش می‌کند.
شرکت شیائومی گوشی ردمی نوت 11 پرو5G را در سه نسخه با میزان حافظه‌های داخلی 64و128 گیگابایت و میزان رم 8، 6 و4 گیگابایت به بازار عرضه کرده است. همچنین اگر کاربر به میزان فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج داشت می‌تواند به وسیله‌ی درگاه کارت حافظه جانبی (مشترک با سیم کارت دوم)، حافظه داخلی گوشی خود را افزایش دهد.
در کل گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G از پس انجام کارهای روزمره و کاربری‌هایی مثل اینترنت گردی، وارد شدن به شبکه‌های اجتماعی، نصب برنامه‌های کاربردی و اجرای بازی‌های با گرافیک متوسط به خوبی برمی‌آید.

نرم افزار و رابط کاربری گوشی گلکسی Redmi Note 11 pro 5G

تلفن همراه ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به‌صورت پیش‌فرض به جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 13مجهز شده است.برای این گوشی گوشی سیستم عامل اندروید ۱۱ در نظر گرفته شده است. ولی جای نگرانی نیست و این گوشی به زودی اندروید 12 را دریافت خواهد کرد. رابط کاربری این گوشی دارای ویژگی‌های کاربردی زیادی است، و به خوبی قادر است چند برنامه را همزمان اجرا کند. همچنین کاربر در استفاده از این گوشی با هیچ لگ و باگی مواجه نخواهد شد.

باتری گوشی گلکسی Redmi Note 11 pro 5G

گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G در بخش ظرفیت باتری، با مدل4G تفاوتی ندارد و هر دو به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت مجهز شده‌اند. اما استفاده از لیتوگرافی جدید ۶ نانومتری، باعث بهبود شارژدهی گوشی نسخه 5G شده است.
سرعت شارژ باتری این گوشی را می‌توان یکی از ویژگی‌های مثبت آن در نظر گرفت. این گوشی به یک شارژر سریع ۶۷ واتی مجهز شده است که قادر است شارژ 0 تا 100 درصدی باتری گوشی را در مدت زمان 47 دقیقه و شارژ 50 درصدی باتری را در مدت زمان 15 دقیقه انجام دهد. بنابراین می‌توان گفت کاربران قادراند حداقل یک روز بدون نیاز به شارژ مجدد در شرایط استفاده معمولی با گوشی کار کنند. ولی در استفاده‌های بیشتر به حداقل 2 بار شارژ در روز احتیاج پیدا می‌کنند.

دوربین گوشی گلکسی Redmi Note 11 pro 5G

یکی از نقاط قوت گوشی redmi note 11 pro 5g بخش دوربین آن محسوب می‌شود. این قسمت مبتنی بر دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ HM2 است که مشابه آن را قبلاً در گوشی‌های Xiaomi 11T Pro و Honor 50 دیده بودیم. در پنل پشتی این گوشی درون یک ماژول مستطیل شکل، سه سنسور دوربین قرار گرفته است. که از یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. درون این ماژول از سنسور سنجش عمق خبری نیست.
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با سایز سنسور 1/1.52اینچی از نوع ISOCELL HM2 سامسونگ و دارای پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری می‌باشد. این دوربین به فیلتر رنگی Nona-Bayer مجهز شده است. حسگر HM2 به کار رفته در این محصول ۲۳ درصد کوچک‌تر از آن چیزی است که در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ می‌بینیم. دوربین اصلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز شده است؛ ولی فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است.
دوربین اصلی این گوشی از نظر میزان رزولوشن در مقایسه با دوربین اصلی گوشی‌های دیگر، یکی از قوی‌ترین سنسور‌های دوربین جهان محسوب می‌شود. دوربین اصلی در نور مناسب روز قادر است عکس‌هایی با کیفیت عالی، وضوح بسیار خوب و جزئیات بالا به ثبت برساند. با توجه به گشودگی دریچه لنز مناسب و جذب نور بالایی که برای این دوربین در نظر گرفته شده است در نور شب هم می‎توان روی آن حساب باز کرد. همچنین قابلیت عکاسی حالت شب(Night Mode) هم به ثبت هرچه بهتر تصاویر در نور شب کمک شایانی می‌کند.

دوربین اولتراواید، یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با سایز سنسور 1/4.0 اینچی از نوع IMX355 سونی است. این سنسور دارای دریچه لنز f/2.2 ،پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری و میدان دید ۱۱۸ درجه است. دوربین اولتراواید از قابلیت‌های فوکوس خودکار و حالت Night Mode پشتیبانی نمی‌کند. این سنسور در نور کافی عکس‌های مناسبی ثبت می‌کند. با توجه به رزولوشنی که برای این دوربین در نظر گرفته شده است، نبود جزئیات دقیق در تصاویر ثبت شده امری طبیعی محسوب می‌شود. در تصاویر ثبت شده در شب توسط این دوربین نویز بیشتری نسبت به دوربین اصلی مشاهده می‌شود.
دوربین ماکرو یک حسگر ۲ مگاپیکسلی با سایز سنسور 1/5.0 اینچی از نوع GalaxyCore GC02M1 است. این سنسور دارای دریچه لنز f/2.4 و پیکسل‌های ۱٫۷۵ میکرومتری است. در این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار خبری نیست. سنسور ماکرو در نور کافی بهترین خروجی را در ثبت تصاویر از فاصله نزدیک ارائه می‌دهد .
در بخش فیلمبرداری دوربین این گوشی با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه می‌تواند ویدئو ضبط کند. در کل ویدئوهای ضبط شده دارای کیفیت رضایت بخش و وضوح بالایی هستند.
دوربین سلفی از یک حسگر۱۶ مگاپیکسلی با سایز سنسور 1/3.06اینچی از نوع OmniVision OV16A1Q تشکیل شده است. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به فوکوس ثابت، پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری و دریچه لنز f/2.4 اشاره کرد. دوربین سلفی در نور مناسب روز عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، ولی در نور شب تصاویر ثبت شده دارای نویز و کاهش کیفیت می‌شوند. توسط این دوربین می‌توان عکس‌های پرتره جذابی هم به ثبت رساند.

جمع بندی

شیائومی گوشی 5G redmi note 11 proرا نسبت به رقبا و سخت افزاری که برای آن در نظر گرفته است، با قیمت بسیار مناسبی به بازار عرضه کرده است. از قابلیت‌های این گوشی که ارزش خرید آن را بالا می‌برد می‌توان به صفحه نمایشی پر قدرت، پردازنده‌ای مناسب، باتری قوی با سرعت شارژ خیلی خوب و دوربینی تقریباً قوی اشاره کرد. در کل می‍توان گفت ردمی نوت ۱۱ پرو5G با قیمتی که دارد، قوی‌ترین دوربین و پرسرعت‌ترین عملکرد را برای کاربر به ارمغان نمی‌آورد، اما برای انجام کارهای کارهای روزانه یک انتخاب بسیار هوشمندانه محسوب می‌شود.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا