خانه نقد و بررسی موبایل بررسی مشخصات گوشی Xiaomi Redmi 13c

بررسی مشخصات گوشی Xiaomi Redmi 13c

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
7 دی 1402 | 13:52
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند شیائومی با بودجه کم هستید، گوشی‌های سری Redmi را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شیائومی در‌9  نوامبر 2023 از جدیدترین گوشی مقرون به صرفه خود با نام‌ Redmi 13C رونمایی کرد. به نظر می‌رسد این گوشی نخستین و اقتصادی‌ترین گوشی سری Redmi 13 باشد؛ و در آینده شاهد عرضه نسخه‌های پیشرفته‌تر این خانواده باشیم. همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های اقتصادی شیائومی، قابلیت‌های کاربردی متنوعی را با قیمیتی مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ گوشی‌ Redmi 13C هم از این قائده مستثنی نیست. وب‌سایت AdimorahBlog می‌گوید گوشی‌ Redmi 13C شباهت زیادی به گوشی پوکو C65 دارد؛ و فقط در بعضی زمینه‌ها با آن متفاوت است. در ادامه همراه دارا کالا باشید تا این به بررسی دقیق مشخصات گوشی Xiaomi Redmi 13c بپردازیم.

طراحی گوشی شیائومی Redmi 13c

طراحی ظریف و زیبای در نظر گرفته شده برای Xiaomi Redmi 13c ‌در نگاه اول توجه کاربران زیادی را به خود جلب می‌کند. این گوشی ابعادی برابر 168 در 78 در 8.1 میلی‌متر و وزنی معادل‌ 192 گرم دارد؛ و در چهار رنگ مشکی  Midnight، آبی  Navy، سبز Clover و سفید Glacier به بازار عرضه شده است. رنگ سفید آن طراحی متفاوت و جذابی شبیه به تکه‌های یخ دارد. 
پنل پشتی از جنس پلاستیکِ فشرده ساخته شده است؛ در سمت راست آن جزیره دوریین براقی، کاملاً هم سطح پنل به چشم می‌خورد. دو ماژول دایره‌ای شکل بزرگ، در این قسمت قرار دارد؛ که میزبان سه سنسور دوربین شده‌اند. فریمی فلزی از لنزهای دوربین در برابر صدمات محافظت می‌کند و ظاهر زیبایی به لنزها بخشیده است. یک فلش LED ‌و نوشته‌ 50MP و AI camera هم در قسمت دیگر جزیره به چشم می‌خورند. در پنل جلویی صفحه نمایشی‌ 6.74 اینچی از نوع IPS قرار دارد؛ که 83.7 ‌درصدِ نمای روبه‌رویی را به خود اختصاص داده است. در مرکز قسمت بالایی نمایشگر، دوربین سلفی درون یک ناچ قطره‌ای مشاهده می‌شود. جک 3.5 میلی‌متری صدا و اسپیکر مونو نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.
 

صفحه نمایش گوشی Xiaomi Redmi 13c

گوشی Xiaomi Redmi 13c به صفحه‌نمایشی‌6.74 اینچی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل و نمایش 260 پیکسل در هر اینچ، از نوع IPS مجهز شده است؛ که وضوح تصویر بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. این نمایشگر در حالت دستی از روشنایی 450 نیتی و در حالت خودکار از روشنایی ۶0۰ نیتی برخوردار شده است؛ از این رو در محیط‌های روشن هم هنگام کار با گوشی دچار مشکل نخواهید شد. از دیگر مشخصات این نمایشگر می‌توان به نرخ تازه سازی 90 هرتزی اشاره کرد؛ که عملکرد روان و بدون لگی را با خود به‌همراه داشته است. درکل نمایشگر این گوشی، نسبت به قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است عملکرد خوبی ارائه می‌دهد.

دوربین ردمی 13C

گوشی‌ Redmi 13c به 3 لنز دوربین مجهز شده است؛ که 2 عدد آن‌ها لنز دوربین اصلی بودی و لنز سوم فقط نقش کمکی دارد. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/1.8 و مجهز به فناوری فوکوس خودکار PDAF، در نور مناسب تصاویری با جزئیات خوب و کنتراست مناسب به ثبت می‌رساند. در نور شب هم قابلیت نرم‌افزاری عکاسی حالت شب (night mode‌) میزان قابل قبولی از نویزهای موجود در نور شب را می‌کاهد. سنسور ماکروی 2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز F/2.4 برای عکاسی از فاصله نزدیک کاربرد دارد. لنز دیگری هم با رزولوشن 0.08 مگاپیکسل در این قسمت وجود دارد؛ که شرکت شیائومی توضیحاتی راجع به جزییات آن منتشر نکرده است؛ و آن را «لنز کمکی» نامگذاری کرده است.
دوربین سلفی 8 ‎مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز F/2.0 برای ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی بسیار مناسب است. در بخش فیلمبرداری هر دو دوربین اصلی و سلفی ویدئوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می‌کنند.

سخت افزار و نرم افزار شیائومی Redmi 13c

در بخش مشخصات سخت افزاری پردازنده میان رده Helio G85 مدیاتک ایفای نقش می‌کند. هشت هسته این پردازنده 12 نانومتری از 2 هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 هم در این محصول حضور دارد. درکل این گوشی از پس اجرای برنامه‌های روزانه و وب گردی به خوبی برمی‌آید؛ ولی برای نصب برنامه‌های سنگین با کیفیت مناسب، نمی‌توانید روی این گوشی اقتصادی حساب باز کنید. این گوشی در سه نسخه با میزان حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت و رم 4 و 6 و 8 گیگابایت به بازار عرضه شده است. همچنین از درگاه کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.
شیائومی جدیدترین نسخه رابط کاربری خود، یعنی MIUI 14.0، و اندروید 13 را در گوشی‌ Redmi 13c به کار برده است. از نظر پشتیبانی و آپدیت‌ هم حداقل تا 2 سال می‌توانید نرم‌افزار این گوشی را بروز کنید. ‌

باتری گوشی ردمی 13c

شیائومی گوشی ردمی 13C را با باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی به بازار عرضه کرده است. این گوشی در استفاده‌های معمولی،‌ یک روز و نیم شما را همراهی خواهد کرد؛ و در استفاده‌های مداوم یک روز دوام می‌آورد. فست شارژ 18 واتی برای این باتری در نظر گرفته شده است؛ که شارژ صددرصدی باتری را در مدت زمان 1 ساعت و 45 دقیقه انجام می‌‌دهد. خوشبختانه آداپتور 18 واتی درون جعبه قرار دارد؛ که ارزش خرید گوشی را ارتقاء داده است.

جمع بندی

به نظر می‌رسد گوشی شیائومی‌ Redmi 13c لقب پرطرفدارترین گوشی اقتصادی امسال را کسب خواهد کرد. زیرا این گوشی ظاهر کاربرپسندی دارد، امکانات کاملی را برای رفع نیازهای روزانه در اختیارتان می‌گذارد و از قیمتی مقرون به صرفه برخوردار شده است. نظر شما درباره خرید گوشی شیائومی ردمی 13c چیست؟


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا