خانه تازه های جهان موبایل شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو با چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شدند

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو با چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شدند

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
6 آبان 1402 | 17:35
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شیائومی بالاخره به انتظارها پایان داد، و از جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خود با نام‎های شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو رونمایی کرد. هر دوی این گوشی‌ها برای اولین بار به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده‌اند. شیائومی در این رویداد علاوه بر این دو گوشیِ پرچمدار، سیستم عامل جدید HyperOS را هم معرفی کرده است.

شیائومی ۱۴

گوشی شیائومی ۱۴ در پنل جلویی خود به صفحه نمایشی۶.۳۶ اینچی از نوع OLED مجهز شده است. این نمایشگر از رزولوشن ۱.۵K، نرخ تازه سازی متغیر تا حداکثر ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس، از این صفحه نمایش قدرتمند در برابر صدمات احتمالی محافظت می‌کند. در این رویداد، شیائومی ضخامت دستگاه جدید خود را با آیفون 15 و 15 پرو مقایسه کرده است، و می‌گوید شیائومی 14 بیش از 6 درصد ضخامت کمتری دارد.

برای شیائومی ۱۴ در قسمت دوربین، سه سنسور 50 مگاپیکسلی (اصلی، فوق‌عریض و تله‌فوتو) از کمپانی لایکا (Leica) در نظر گرفته شده است. این سسنسورها درون یک ماژول مربعی‌شکل، روی پنل پشتی قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در مرکز قسمت بالایی نمایشگر تعبیه شده است.

در بخش مشخصات سخت افزاری، هم همانطور که قبلاً اشاره کردیم پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 برای اولین بار در شیائومی 14 ایفای نقش می‌کند. یک باتری با ظرفیت 4610 میلی آمپر ساعت، با قابلیت پشتیبانی از شارژ سیمی 90 وات و شارژ سریع 50 وات برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

مطابق انتظار، پرچمدار جدید شیائومی از سیستم عامل تازه معرفی‌شده این شرکت، یعنی HyperOS پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ۱۴ پرو

مدل پرو نسبت به نسخه استاندارد، اندازه‌ی بزرگ‌تری دارد؛ ولی زبان طراحی در هر دو مدل یکسان است.
نمایشگری ۶.۷ اینچی ۱۲ بیتی، از نوع اولد در نسخه پرو ایفای نقش می‌کند. این نمایشگر به رزولوشن ۲K، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت مجهز شده است. هر دو گوشی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو دارای گواهی IP68 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هستند. بر روی نمایشگر مدل پرو، شیشه محافظ گوریلا گلس ۲ قرار گرفته است. نمایشگر هر دو گوشی از استانداردهای دالبی ویژن و HLG و +HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

در بخش دوربین بین دو نسخه 14 و 14 پرو تفاوت زیادی مشاهده نمی‌شود. این نسخه هم دارای 3 سنسور 50 مگاپیکسلی است؛ با این تفاوت که سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی نسبت به مدل استاندارد کمی بزرگ‌تر شده است. همچنین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هم در این نسخه دارای فاصله کانونی و دیافراگم متغیر شده است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در نسخه پرو هم به کار رفته است. یک باتری با ظرفیت ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعت، مجهز به شارژ سیمی ۱۲۰ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی در گوشی 14 پرو ایفای نقش می‌کند. همان طور که انتظار می‌رفت سیستم‌عامل جدید HyperOS بر پایه اندروید 14 هم در این گوشی حضور دارد.

نسخه تیتانیومی شیائومی 14 پرو

همچنین شیائومی 14 پرو، یک نسخه ویژه‌ تحت عنوان Titanium دارد؛ که در ساخت آن از 99 درصد تیتانیوم خالص استفاده شده است؛ و شیشه محافظ Xiaomi Longjing Glass در ساخت آن به کار رفته است.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا