خانه علم و تکنولوژی اینستاگرام تردز‌ (Threads) چیست؟ آموزش استفاده از رقیب توییتر

اینستاگرام تردز‌ (Threads) چیست؟ آموزش استفاده از رقیب توییتر

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
18 تیر 1402 | 16:38
زمان مطالعه: 4 دقیقه

شرکت متا، مالک اینستاگرام، از مدتی پیش در حال ساخت یک شبکه اجتماعی جدید، برای رقابت با توییتر بوده است. اکنون این شبکه اجتماعی جدید، با نام اینستاگرام تردز یاThreads منتشر شده است؛ و قصد دارد به رقیب اصلی توییتر تبدیل شود. این پیامرسان اجتماعی زیرمجموعه اینستاگرام است؛ و می‌توانید در آن متن، عکس و ویدیو را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ما در این مقاله به بررسی اینستاگرام تردز می‌پردازیم؛ و نحوه عملکرد آن را توضیح می‌دهیم.

اینستاگرام Threads چیست؟

متا نسخه متن‌محور شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام را تحت عنوان اینستاگرام تردز با هدف رقابت با توییتر معرفی کرده است. در تردز تمرکز اصلی روی متن است؛ ولی می‌توانید با استفاده از آن عکس و فیلم را هم به اشتراک بگذارید. این در حالی است که تمرکز اصلی اینستاگرام روی عکس و ویدیو بوده است. این برنامه قصد دارد بخش نظرات را به یک برنامه مستقل تبدیل کند؛ که کاربران بتوانند همچون توییتر در آن موضوعات مختلفی بسازند و راجع‌به آن‌ها گفت‌و‌گو کنند.

در ساخت تردز، از بسیاری از محدودیدت‌های توییتر، که همیشه مورد انتقاد کاربران بوده است خبری نیست. برنامه Threads برای اندروید و iOS منتشر شده است. برای این شبکه اجتماعی نسخه تحت وب هم در نظر گرفته شده است؛ که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به اپلیکیشن آن دارد. همچنین نرم افزار Threads هنوز طراحی نشده است. بنابراین درحال‌حاضر جهت استفاده کامل از این شبکه اجتماعی، نیاز به نصب این اپلیکیشن در گوشی‌های آیفون و اندروید دارید. تردز به طور کامل در سیستم حساب کاربری اینستاگرام اجرا می‌شود، درصورتی که از قبل حساب اینستاگرام داشته باشید، نام کاربری و سایر اطلاعات شما به برنامه جدید منتقل خواهد شد.

قابلیت‌های اینستاگرام Threads

- اینستاگرام تردز، تقریباً مشابه توییتر است؛ و دارای رابط کاربری ساده‌ای با گزینه‌های لایک، کامنت، ری‌پست و اشتراک‌گذاری است.
- تردز از پست‌های متنی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر پشتیبانی می‌کند؛ همچنین می‌توانید در آن پست‌های حاوی عکس و ویدیو را هم به اشتراک بگذارید.
- به دلیل رابطه تنگاتنگ تردز با اینستاگرام، با نام کاربری اینستاگرام خود می‌توانید وارد تردز شوید؛ و تمامی افرادی که در اینستاگرام فالو دارید، را در تردز هم فالو کنید.

رقابت تویتر و تردز

انتشار عمومی تردز دقیقاً زمانی اتفاق افتاد که کاربران توییتر با محدودیت‌های جدیدی مواجه شده بودند. طبق محدودیت‌های لحاظ شده، کاربران جدید توییتر که تیک آبی دارند، روزانه فقط ۳۰۰ پست می‌توانند مشاهده کنند. و کاربران قدیمی می‌توانند روزانه ۶۰۰ توییت مشاهده کنند.

همچنین توییتر مشاهده‌ی توییت‌ها را برای مدت‌زمان کوتاهی فقط به شرط داشتن حساب کاربری امکان‌پذیر کرده بود؛ ولی چند روز قبل این محدودیت را لغو کرد. درکل تعداد کاربران اینستاگرام، بسیار بیشتر از توییتر است، بنابراین احتمال دارد Threads در آینده بتواند جایگزین توییتر شود.

آموزش ثبت نام در اپلیکیشن Threads اینستاگرام

پس از اینکه اینستاگرام تردز را در گوشی آیفون یا اندروید خود دانلود و نصب کردید، وارد برنامه شوید، در پایین صفحه نواری با عبارت «Log in with Instagram» یا ورود با اینستاگرام را مشاهده می‌کنید. بنابراین می‌توانید با حساب اینستاگرام خود هم وارد تردز شوید. اگر چند حساب اینستا دارید، در پایین صفحه می‌توانید گزینه Switch accounts را انتخاب کنید. سپس به صفحه جدیدی وارد می‌شوید که حساب‌های اینستاگرام شما آنجا قرار دارند. پس از انتخاب حساب‌ اینستاگرام خود، وارد تردز خواهید شد.

نحوه استفاده از اینستاگرام ترد

پس از وارد شدن به اینستا ترندز، صفحه‌ای با چندین آیکون در بخش پایینی، برای شما باز می‌شود؛ معنی این آیکون‌ها به شرح زیر است:- آیکون خانه، برای رفتن به فید اصلی کاربرد دارد.
- آیکون ذره‌بین، شما را به صفحه جستجو می‌برد؛ تا بتوانید حساب مدنظرتان را دنبال کنید.
- آیکون کاغذ و خودکار، به شما در نوشتن ترد جدید کمک می‌کند.
- آیکون قلب، هم فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد.
- آیکون انسان‌، هم شما را به پروفایل Threads می‌برد.

به کمک آیکون خودکار و کاغذ می‌توانید یک ترید با 500 کاراکتر جدید بنویسید. در صورتی که می‌خواهید به تردز خود عکس یا ویدئو اضافه کنید، علامت گیره کاغذ را انتخاب کنید.
اینستاگرام تردز این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا پست‌ها را لایک، ری‌پست یا کوت کنید؛ یا اینکه آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دیگرهمچون اینستاگرام و توییتر به اشتراک بگذارید.
در بالای عکس شما در صفحه پروفایل آیکون اینستاگرام قرار گرفته است؛ با انتخاب آن، وارد پروفایل خود در اپلیکیشن اینستاگرام می‌شوید.

تنظیمات برنامه Threads اینستاگرام

اینستا ترندز برای تنظیمات حریم خصوصی خود به یک آیکون جدا مجهز شده است. همچنین در بخش تنظیمات اصلی هم گزینه حریم خصوصی یا همان Privacy قرار گرفته است. شما می‌توانید در این بخش حساب خود را خصوصی یا عمومی کنید، منشن‌ها را کنترل کنید، کلمات را مخفی یا حساب‌ها را بی‌صدا کنید. در این بخش، در گزینه Profiles you follow می‌توانید پروفایل‌هایی که دنبال می‌کنید را ببینید.

آیکون تنظیمات برنامه Threads هم در سمت راست بالای پروفایل، در کنار آیکون اینستاگرام، قرار گرفته است؛ که دسترسی به تنظیمات برنامه را امکان‌پذیر می‌کند. می‌توانید در این بخش نوتیفکیشن‌ها را کنترل کنید، تنظیمات حساب‌تان را تغییر دهید و یا از حسابتان خارج شوید. در بخش اکانت، می‌توانید اکانت خود را به‌طور موقت غیرفعال‌ کنید؛ ولی در صورت حذف آن، حساب اینستاگرام شما هم پاک می‌شود.

کلام آخر

شبکه اجتماعی جدید متا با نام تردز اینستاگرام، برای رقابت با توییتر طراحی شده است. جهت استفاده کامل از این برنامه باید به سراغ برنامه Threads در گوشی‌های اندروید و آیفون بروید. ترندز اینستاگرام در حال حاضر در ابتدای مسیر است؛ و روزبه روز به ویژگی‌های آن افزوده خواهد شد. در آینده نزدیک کاربران زیادی به این برنامه جذب می‌شوند؛ این مسئله زنگ خطری برای توییتر محسوب می‌شود.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا