خانه علم و تکنولوژی سرویس‌ موبایل هواوی (HMS‌) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

سرویس‌ موبایل هواوی (HMS‌) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
18 دی 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 4 دقیقه

خبر تحریم شدن هوآوی از سوی آمریکا طی چند سال گذشته، چنان سرو صدایی به پا کرده است که کمتر کسی را می‌توان یافت که از این موضوع بی اطلاع باشد. این تحریم به معنای عدم همکاری شرکت‌های آمریکایی با هوآوی است. بنابراین گوشی‌های هواوی دیگر قادر به پشتیبانی از سرویس‌های موبایل گوگل نیستند.
سرویس‌های گوگل که به آن‌ها GMS می‌گویند؛ در گوشی‌های اندرویدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. زیرا سرویس‌های گوگل اپلیکیشن‌های گوناگون،‌API های مختلف و سرویس‌هایی همچون گوگل مپ، یوتیوب، گوگل درایو، پلی استور، گوگل فوتوز، گوگل کروم و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در شرایط عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل، علاوه بر برنامه‌های گوگل، در نصب برنامه‌های کاربردی دیگری همچون واتس‌اپ، فیسبوک، اینستاگرام و ... هم مشکلاتی برای کاربران به وجود می‌آید.
شرکت هواوی به منظور مقابله با این مشکل، سرویس‌های موبایل اختصاصی خود به نام HMS را توسعه داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال سرویس‌ موبایل هواوی (HMS‌) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ پاسخ دهیم.

HMS (جایگزین GMS) چیست؟

سرویس‌های موبایل هواوی (Huawei Mobile Services) یا به صورت مخفف ‌HMS، یک پلتفرم طراحی شده از سوی برند هواوی است. که به جای برنامه‌های گوگل همچون جیمیل، گوگل مپ و غیره در گوشی‌های هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. HMS در اصل جایگزین GMS (Google Mobile Services) شده است. هواوی با ارائه این سرویس قصد دارد همه‌ی امکاناتی که گوگل در اختیار کاربران قرار می‌داد، را برای کاربرانش فراهم کند.
HMS از دو بخش تشکیل شده است؛1- بخش مربوط به کاربران (مانند اپ استور AppGallery) 2- بخش مربوط به توسعه‌دهندگان (موسوم به HMS Core ). HMS Core شامل API ها، SDK ها می‌شوند، توسعه‌دهندگان از این سرویس‌ها برای بهبود اپلیکیشن‌های موجود و تولید اپلیکیشن‌های جدید استفاده می‌کنند.
گفتنی است که سرویس‌های موبایل هواوی، از سال‌ها پیش وجود داشته‌اند؛ پس از تحریم‌های آمریکا، هواوی تصمیم گرفت آن را به صورت گسترده‌تری ارائه دهد.

خدمات HMS چیست؟

سرویس‌های موبایل هواوی، به عنوان جایگزین GMS امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

Huawei ID

ساختن شناسه کاربریHuawei ID ، اولین و مهم‌ترین شرط استفاده از خدمات HMSاست. به زبان ساده‌تر هواوی آیدی همانند حساب کاربری گوگل و یا اپل آیدی است؛ که امکان استفاده از قابلیت‌های هوآوی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Huawei Assistant

هواوی برای پر کردن جای خالی دستیار صوتی گوگل، Huawei Assistant را جایگزین کرده است. این دستیار هم مانند دستیارهای صوتی دیگر کاربر را قادر می‌سازد بدون نیاز به تایپ کردن و دخالت دست با گوشی خود کار کند. این دستیار صوتی مهندسی دقیقی دارد و تقریباً بدون خطا فرمان‌های صوتی را پاسخ می‌دهد. همچنین قادر به پشتیبانی از چندین زبان زنده است.

Huawei Mobile Cloud

هنگام خرید گوشی هواوی نگران کمبود حافظه‌ی گوشی و نبود قابلیتی به نام فضای ابری نباشید. زیرا هواوی ۵ گیگابایت فضای ابری کاملاً رایگان برای کاربران خود در نظر گرفته است. بنابراین کاربران می‌توانند مخاطبین، عکس‌ها و فایل‌های مهم خود را بدون استرسِ پاک شدن، ذخیره کنند. همچنین کاربران در صورت نیاز می‌توانند فایل‌های ذخیره شده را به گوشی جدید انتقال دهند. فضای ابری تا ۵ گیگابایت رایگان است، ولی با پرداخت هزینه می‌توان آن را تا ۲ ترابایت ارتقا داد.

Huawei Themes

از دیگر خدمات هواوی، می‌توان به تم‌های اختصاصی اشاره کرد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد مطابق با سلیقه خود فضای گوشی‌اش را تا حد زیادی شخصی‌سازی کند. در این قسمت می‌توان از تصاویر پس‌زمینه زیبا، آیکون‌های جذاب و فونت‌های متنوع استفاده کرد.

Huawei Browser

Huawei Browser در واقع مرورگر اختصاصی هواوی است. این نرم افزار به قوی‌ترین موتورهای جست‌و‌جو وب وصل است. بنابراین هر چیزی را که کاربر سرچ کند، در کوتاه‌ترین زمان به نمایش می‌گذارد. هواوی امنیت این مرورگر را کاملاً تضمین می‌کند.

Huawei Video

هواوی برنامه اختصاصی ویدئو هم برای محصولاتش در نظر گرفته است. کاربران می‌توانند از این برنامه‌ برای تماشای ویدئو‌های آفلاین و آنلاین استفاده کنند.

Huawei Music

هواوی برای دوستداران موسیقی برنامه اختصاصی موزیک را در نظر گرفته است. در این قسمت امکان گوش دادن به موسیقی با کیفیت بالا برای کاربران فراهم می‌شود.

Huawei AppGallery

مهم‌ترین بخش سرویس‌های موبایل هواوی AppGallery است؛ که جایگزین فروشگاه گوگل شده است. بنابراین کاربران باید از اپ گالری، برای نصب برنامه‌های مورد نظرشان استفاده کنند. در این اپلیکیشن در ابتدا همه برنامه‌ها موجود نبود؛ ولی روز به روز به تعداد این برنامه ها اضافه شد. این قابلیت در حال حاضر سومین جایگاه بعد از Play Store و App Store را کسب کرده است. تمام برنامه‌های پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام و واتساپ، … در این اپلیکیشن یافت می‌شوند.

جمع بندی

پس از یافتن پاسخ این سوال که سرویس‌ موبایل هواوی (HMS‌) چیست و چه کاربردی دارد؟ به این نتیجه رسیدیم که شرکت قدرتمند هواوی بدون سرویس گوگل هم می‌تواند به فعالیت‌ خود در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند ادامه دهد. تحریم سرویس‌های گوگل از طرف آمریکا، باعث عقب نشینی این برند نشد. در حال حاضر بهترین گوشی‌های جهان از نظر دوربین مطعلق به هواوی هستند. گوشی‌های میان رده این برند هم در حال رقابت تنگاتنگ با سایر برندها می‌باشند.
اگر شما هم قصد خرید گوشی هواوی را دارید؛ فقط با ساخت یک اکانت می‌توانید از تمام خدمات سرویس هواوی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، بدون محدودیت استفاده کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا