خانه ترفندهای موبایل هرآنچه لازم است راجع به اپل آیدی (Apple ID) بدانید

هرآنچه لازم است راجع به اپل آیدی (Apple ID) بدانید

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
14 اردیهشت 1402 | 14:30
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کمپانی بزرگ اپل، تمام کاربرانی را که از iPhone ،‌iPad ،‍iPod و Mac استفاده می‌کنند را به منظور استفاده از خدمات و سرویس‌های ارائه شده، ملزم به ساخت اپل آیدی کرده است. اپل آیدی در اصل حساب کاربری مخصوص سیستم عامل‌ ios است؛ که هویت هر کاربر اپل به حساب می‌آید. در واقع شما پس از ساخت اپل آیدی، در بین دیگر کاربران اپل قابل شناسایی می‌شوید. در غیر این صورت، امکان دسترسی به برنامه‌های کاربردی و حتی آپدیت‌های سیستم را ندارید. با ما همراه باشید تا هرآنچه لازم است راجع به اپل آیدی (Apple ID) بدانید را در این مقاله به شما آموزش دهیم.

آیا برای هر محصول اپل، باید یک اپل آیدی ساخت؟

اگر شما هم از چند محصول مختلف اپل همچون آیفون، آیپاد، آیپد، مک بوک و غیره همزمان استفاده می‌کنید؛ نیازی نیست که برای هر یک از این دستگاه‌ها یک اپل آیدی مجزا بسازید. بلکه می‌توانید برای تمام دستگاهایتان از یک شناسه (ایمیل و رمز عبور) استفاده کنید. حتی امکان همگام‌سازی همه‌ی دستگاه‌هایتان باهم، هم وجود دارد.

خبر خوش دیگری که برای شما داریم این است که اگر پس از مدتی به هر دلیلی دیگر از دستگاه اپل خود استفاده نکنید، به شرطی که در زمان استفاده از دستگاه، اپل ایدی ساخته باشید، همه‌ی اطلاعات شما در اپل آیدی ذخیره شده است. اکنون اگر مجدداً یکی از دستگاه‌های اپل را خریداری کنید، می‌توانید همان شناسه اپل قبلی، را وارد دستگاه جدید کنید و به همه‌ی اطلاعات قبلی خود دسترسی پیدا کنید. بزرگ‌ترین مزیت ساخت اپل آیدی این است که به هیچ وجه اطلاعات شما حذف یا گم نمی‌شوند و هر زمانکه بخواهید می‌توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

کاربرد‌های اپل ایدی چیست؟

اگر برای دستگاه‌های اپل خود اپل آیدی نساخته باشید؛ یا اینکه پسورد آن را فراموش کرده باشید، دیگر قادر به استفاده از بسیاری از امکانات در نظر گرفته شده برای محصولات اپل نیستید، و حتی به روزرسانی‌ها را هم دریافت نمی‌کنید. پس از ساخت اپل آیدی تمام اطلاعات تماس، پرداخت، شماره تلفن‌ها، موقعیت مکانی و عکس‌های شخصی روی گوشی‌ شما، در آن ذخیره می‌شود. در ادامه با تعدادی از کاربردهای اپل آیدی آشنا می‌شویم.

- دسترسی به اپ استور (App Store)

یکی از کاربردهای ابتدایی اپل آیدی دسترسی به اپ استور است. برنامه اپ استور محیطی قابل اعتماد برای دانلود برنامه‌های متنوع است. برنامه‌های ارائه شده توسط این استور، دارای بالاترین استانداردهای حریم خصوصی، امنیت و محتوا هستند. استفاده از این استور، نیازمند داشتن اپل آیدی است.

- استفاده از آیتونز (iTunes)

از دیگر کاربردهای اپل آیدی می‌توان به استفاده از آیتونز اشاره کرد. در این قابلیت‌ می‌توانید فیلم یا موسیقی دلخواهتان را دانلود کنید. در این برنامه پس از سرچ نام خواننده یا فیلم مدنظرتان، لیستی از آهنگ‌ها و فیلم‌ها برای شما به نمایش گذاشته می‌شوند. آیتونز یکی از پرکاربردترین برنامه‌های سیستم عامل IOS محسوب می‌شود؛ که قابلیت‌های زیادی برای دانلود فیلم، موسیقی، کتاب، نصب نرم افزار و غیره ارائه می‌دهد.

- استفاده از سرویس آی کلود (iCloud)

آیکلود فضای ذخیره سازی اطلاعات در سیستم عامل IOS است. این سرویس ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی را به طور رایگان در اختیار کابرانی که اپل آیدی ساخته باشند قرار می‌دهد. شما می‌توانید تمام اطلاعاتتان از جمله مدارک، اسناد، عکس‌ها، مدیا و غیره را در این فضا ذخیره کنید. با هر دستگاه سازگار با این سیستم عامل و در هر مکانی می‌توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

- استفاده از فیس تایم (FaceTime)

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های سیستم عامل اپل، فیس تایم است. این برنامه جذاب برای برقراری تماس صوتی و تصویری با استفاده از اینترنت، در گوشی‌های اپل، مک، آی‌پد و آی‌پاد کاربرد دارد. برنامه فیس تایم هم نیازمند داشتن اپل آی دی است.

- استفاده از سرویس هندآف (Handoff)

قابلیت هندآف سرویس دیگری از اپل است؛ که استفاده از آن نیازمند ساخت اپل آیدی است. با استفاده از این قابلیت دیگر نگران پیشبرد کارهای خود نخواهید بود؛ زیرا می‌توانید کاری را در یک دستگاه مک، آیفون، آیپد و غیره شروع کنید؛ سپس در دستگاه دیگری بدون از بین رفتن اطلاعاتتان آن کار را ادامه دهید. مثلاً شما می‌توانید پاسخ به ایمیل خود را در آیپد شروع کنید سپس آن را در آیفون خود به اتمام برسانید.

چگونگی ساخت اپل آیدی

زمانی که یک آیفون جدید خریداری می‌کنید، در همان ابتدای تنظیمات گوشی، به شما درخواست داده می‌شود تا اپل آیدی خود را وارد کنید. اگر از قبل ثبت نام انجام نداده‌اید، در همین قسمت می‌توانید با انجام مراحل زیر اقدام به ساخت یک اپل آیدی جدید کنید.

) ابتدا گزینه Forgot password یا don’t have an Apple ID را در صفحه تنظیم اپل آیدی انتخاب کنید.
2) پس از آن گزینه Create a Free Apple ID را انتخاب کنید.
3) در این قسمت اطلاعات و دیتاهای خواسته شده را وارد کنید.
4) برای ساخت اپل آیدی نیاز است اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، کشور، تاریخ تولد و پسورد مورد نظرتان را وارد کنید و به سؤالات امنیتی پاسخ دهید. همچنین اگر اپل آیدی خود را فراموش کرده‌اید می‌توانید از طریق این سؤالات امنیتی، وارد اکانت خود شوید.

علاوه بر روش بالا با طی کردن مراحل زیر در اپلیکیشن Settings هم می‌توانید اپل آیدی جدید ایجاد کنید:
1) ‌ابتدا وارد برنامهSettings شوید.
2) سپس وارد بخش‌Forgot password or don’t have an Apple ID شوید.
3) مراحل احراز هویت و مراحل امنیتی که در بالا گفته شد را طی کنید و پس از آن گزینه Create an Apple ID را انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوال پر تکرار اپل آیدی چیست پاسخ دهیم و هرآنچه لازم است راجع به اپل آیدی (Apple ID) بدانید را برایتان توضیح دادیم. به منظور استفاده از تمام قابلیت‌های اپل که در بالا توضیح دادیم، لازم است بسیار راحت و به صورت آنلاین اقدام به ساخت اپل آیدی کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا