خانه ترفندهای موبایل 8 روش کاربردی برای باز کردن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات

8 روش کاربردی برای باز کردن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
29 مهر 1402 | 17:36
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا شما هم قفل گوشی همراه خود را فراموش کرده‌اید و اکنون به مشکل برخورده‌اید؟ آیا راهی برای باز کردن قفل گوشی هوشمند، بدون پاک شدن اطلاعات وجود دارد؟
درحال حاضر گوشی‌های همراه هوشمند، جایگزین گوشی‌های ساده و دکمه‌ای قدیم شده‌اند. گوشی‌های جدید، برخلاف گوشی‌های ساده، فقط برای تماس و پیامک طراحی نشده‌اند؛ بلکه با توجه به برنامه‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، می‌توانند اطلاعات و مدارک مختلفی را در خود ذخیره کنند. بنابراین نسبت به گوشی‌های دکمه‌ای نیازمند رمزهای امنیتی قوی‌تری هستند. از این رو، از زمان ورود گوشی‌های هوشمند به بازار تا کنون شاهد پیشرفت چشمگیر قفل‌های امنیتی شده‌ایم. درحال حاضر رمزهای عبور طولانی و الگو‌های امنیتی جای خود را به رمز‌های عبور بیومتریک مثل اثر انگشت یا تشخیص چهره داده‌اند.

بالا رفتن سطح امنیت گوشی‌های همراه، اتفاق بسیار خوبی است که خیال ما را بابت امنیت اطلاعات و مدارکمان راحت کرده است. زمانی این مسئله مشکل ساز می‌شود که این قابلیت‌های امنیتی به هر دلیلی دچار مشکل شده و دیگر کار نکنند. در این شرایط چگونه می‌توان به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کرد؟ در این مقاله با دارا کالا همراه باشید تا 8 روش کاربردی برای باز کردن قفل گوشی هوشمند بدون پاک شدن اطلاعات را به شما آموزش دهیم.

باز کردن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات

با توجه به نوع گوشی همراه و سیستم عامل آن، راه حل‌های متفاتی برای باز کردن قفل گوشی وجود دارد. بعضی از کاربران فکر می‌کنند ریست فکتوری بهترین راه برای باز کردن قفل گوشی است؛ ولی در این روش فایل های موجود در گوشی کاملاً حذف می‌شوند. بنابراین برای کاربرانی که اطلاعات مهمی در گوشی خود دارند روش ریست فکتوری مناسب نیست؛ در ادامه با روش‌های باز شدن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات آشنا می‌شویم:

1) باز کردن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات با تماس اضطراری سامسونگ

اگر می‌خواهید قفل گوشی سامسونگ خود را به روش کد اضطراری باز کنید، کافیست مراحل زیر را انجام دهید:
- ابتدا روی ایکون تلفن در پایین صفحه ضربه بزنید و آن را به سمت بالا بکشید؛ تا وارد بخش تماس‌های اضطراری شوید.
- در صفحه شماره‌گیری کلید * را چندین بار تایپ کرده و سپس آن را کپی کنید.
- 11 بار این مرحله را تکرار کنید.
-  سپس به صفحه قفل بازگردید و آیکون دوربین و نوار بالای صفحه را همزمان بکشید.
- اکنون نوار چرخ دنده تنظیمات برایتان به نمایش گذاشته می‌شود؛ با زدن روی آن می‌توانید قفل گوشی را باز کنید.

2) باز کردن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات با تماس اضطراری شیائومی

روش تماس اضطراری برای باز کردن قفل گوشی شیائومی، در آپدیت‌های قدیمی اندروید امکان‌پذیر است؛ ولی این روش در نسخه‌های جدیدتر کاربرد ندارد. برای انجام این کار لازم است چند کار ساده انجام دهید: چند بار پسورد را اشتباه بزنید تا به صفحه تماس اضطراری هدایت ‌شوید. زمانی که صفحه تماس اضطراری ظاهر شد، دکمه ولوم صدا را فشار دهید. پس از انجام این مراحل، آیکون تنظیمات را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. با ضربه زدن روی آن وارد منوی تنظیمات می‌شوید؛ و قفل گوشی به طور کامل باز می‌شود.

3) باز کردن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات به کمک برنامه Dr.Fone

برنامه Dr.Fone توانسته است با ۸ هزار رای کاربران، رتبه ۴.۹ را به‌دست آورد؛ که امتیاز بسیار خوبی محسوب می‌شود. ما به هیچ‌وجه استفاده از این برنامه را تایید یا رد نمی‌کنیم؛ این تصمیم کاملاً بر عهده کاربران است. زیرا این برنامه ممکن است به شما کمک کند یا ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند. این برنامه ادعا می‌کند که می‌تواند از پس باز کردن ۴ نوع قفل‌ صفحه نمایش از جمله اثر انگشت، تشخیص چهره، پین کند و الگوی قفل برآید. بنابراین به نظر می‌رسد برنامه کامل و مناسبی باشد.
گوگل، از اندروید ۵ به بعد، جیمیل ثبت شده روی گوشی را به عنوان مالک اصلی معرفی کرد؛ بنابراین در هر صورت باید با دسترسی به جیمیل، گوشی خود را راه‌اندازی کنید. در نتیجه در این برنامه هم نیازمند جیمیل و رمز عبور آن هستید.

4) باز کردن قفل گوشی به کمک Gmail

امن‌ترین و بهترین راه برای باز کردن قفل گوشی، جیمیل است؛ برای انجام این‌کار لازم است رمز عبور جیمیلی که روی دستگاهتان فعال است را داشته باشید.
پس از اینکه چندین مرتبه رمز عبور را به اشتباه وارد کردید، هشداری به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید انتخاب کنید ۳۰ ثانیه صبر کنید، یا گزینه Nextرا انتخاب کنید و به سراغ راه‌های دیگر بروید. پس از انتخاب گزینه Next دو گزینه برایتان به نمایش گذاشته می‌شود: بازیابی رمز به کمک پاسخ به پرسش‌های امنیتی یا بازیابی به کمک وارد کردن اطلاعات جیمیلی که روی دستگاه فعال است.
در صورتی که از قبل پرسش‌های امنیتی و پاسخ آن‌ها را تنظیم کرده باشید؛ به کمک آن‌ها می‌توانید قفل صفحه نمایش را باز کرده و پسورد جدیدی برای آن تعیین کنید. ولی اگر این پاسخ‌ها را تنظیم نکرده‌ باشید یا آن‌ها را فراموش کرده‌اید؛ باید دومین راه، یعنی وارد کردن اطلاعات جیمیل فعال روی دستگاه را انتخاب کنید. در این روش پس از وارد کردن نام کاربری (جیمیل) و رمز عبور آن، قفل نمایشگر باز خواهد شد و می‌توانید رمز عبور جدیدی تنظیم کنید.

5) باز کردن قفل گوشی بدون حذف اطلاعات به کمک Back Up Pin

روش دیگری که به شما در باز کردن قفل گوشیتان کمک می‌کند، روش Back Up Pin است. در صورتی که کد پشتیبان برای گوشیتان تعیین کرده‌ باشید، می‌توانید با انجام مراحل زیر، بدون حذف اطلاعات قفل دستگاه را باز کنید.
- پس از اینکه رمز گوشی را چندین بار اشتباه وارد کردید، صفحه هشداری باز می‌شود که اعلام می‌کند 30 ثانیه بعد مجدد برای زدن پسورد اقدام کنید.
- در بین گزینه‌هایی که در پایین صفحه وجود دارد؛ گزینه‌ Back Up Pin ‌را انتخاب کنید.
- اکنون کد پشتیبانی که قبلاً روی گوشی تعیین کرده بودید را بزنید، در صورتی که کد صحیح باشد قفل گوشی باز می‌شود.

6) باز کردن قفل گوشی با قابلیت Find My Device

دیوایس منیجر اندروید، که با نام «Find My Device» شناخته می‌شود، بهترین روش برای مکان‌یابی گوشی هنگام گم شدن یا دزدیده شدن آن است. در این برنامه سه گزینه”Ring”، “Lock” و “Erase” وجود دارد. این روش برای باز کردن قفل مدل‌های قدیمی گوشی هواوی هم کاربرد دارد. ابتدا لازم است وارد حساب Google خود که با دستگاه مرتبط است شوید، سپس مراحل زیر را انجام دهید:
- ابتدا به سایت android/find  رفته و وارد حساب گوگل خود شوید. سپس گوشی که می‌خواهید قفل آن را باز کنید انتخاب کنید.
- اگر گوشی گلکسی دارید بهتر است از طریق سایت‌ Samsung Find My Device  اقدام کنید.
- سپس از بین سه گزینه‌، گزینه ” lock” را انتخاب کنید.
- اکنون در پنجره پاپ آپ باز شده، رمز عبور جدیدی برای دستگاه خود تعیین کنید.
- سپس آن را تأیید کنید و در دستگاه قفل شده خود رمز عبوری که تنظیم کرده‌اید را وارد کنید.

7) باز کردن قفل گوشی با استفاده از‌ADB

Android Debug Bridge (ADB) هم روش دیگری است که برای باز کردن قفل گوشی بدون ریست فکتوری کاربرد دارد؛ ولی نسبت به روش‌های دیگر، کمی زمان‌بر تر و پیچیده‌تر است.
- ابتدا در سایت توسعه دهنده اندروید developer.android.com ، ADB را روی سیستم خود دانلود و اجرا کنید.
- سپس دستگاه خود را از طریق USB به سیستم متصل کنید.
- برای این کار لازم است به Settings > About Phone بروید > روی گزینه “Build Number” هفت بار کلیک کنید تا گزینه developer در دستگاه شما فعال شود.
- سپس به Settings > Developer options بروید و USB debugging را روشن کنید.
- اکنون خط فرمان را در دایرکتوری نصب در ADB مربوطه خود راه‌اندازی کنید.
- سپس دستور “adb shell rm /data/system/gesture.key” را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید.
- در آخر گوشی خود را مجدداً راه اندازی کنید؛ و همچون قبل به آن دسترسی داشته باشید.

8) باز کردن قفل گوشی‌های آیفون بدون پاک شدن اطلاعات

به دلیل حساسیت بالای شرکت اپل نسبت به اطلاعات کاربران، اگر هنگام فراموشی رمز عبور گوشیتان، یک راه اشتباه برای باز کردن قفل آن انتخاب کنید، ممکن است باعث از بین رفتن تمام اطلاعات شما یا غیرفعال شدن دستگاهتان شود. یک راه بسیار ساده برای بازیابی رمز عبور در گوشی‌های آیفون، داشتن Apple ID است. اپل آیدی را در ITunes وارد کنید، پس از پاسخ دادن به پرسش‌های امنیتی جهت احراز هویت، می‌توانید یک رمز عبور جدید تعیین کرده و قفل گوشی خود را بدون از بین رفتن اطلاعات باز کنید.

جمع بندی

هر کاربری باید بتواند از اطلاعات و اسنادی که روی گوشی همراه خود دارد، به بهترین شکل محافطت کند؛ زیرا نادیده گرفتن موضوع امنیت، ممکن است آسیب‌هایی جدی به بار آورد. با انتخاب یک رمز عبور ایمن برای صفحه نمایش گوشی خود، گام بزرگی در مسیر حفاظت از اطلاعات خود برداشته‌اید. همچنین پشتیبان‌گیری از اسناد و اطلاعات مهم‌تان هم می‌تواند در حفط آن‌ها بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله 8 روش کاربردی برای باز کردن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات را به شما آموزش دادیم؛ تا در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید به راحتی بتوانید در هر شرایطی اطلاعات خود را حفظ کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا