خانه تازه های جهان موبایل حضور پرقدرت همراه اول در نمایشگاه الکامپ 2023

حضور پرقدرت همراه اول در نمایشگاه الکامپ 2023

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
11 تیر 1402 | 17:15
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ (Elecomp 2023) شاهد حضور درخشان همراه اول به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ایران بودیم. همراه اول در الکامپ امسال در کنار خدمات پایه خود، خدمات متنوع و پیشرفته‌ای را به کاربران خود ارائه کرده است. 

در الکامپ امسال، همراه اول از سرویس ویلته یا تماس تصویری بر بستر LTE رونمایی کرد؛ که این اجازه را به کاربران می‌دهد تا بدون نیاز به هیچ اپلیکیشنی، بتوانند تماس تصویری بگیرند. این قابلیت جدید در بعضی از گوشی‌های شیائومی، سامسونگ و هوآوی فعال است؛ به این شرط که هر دو طرف تماس گیرنده و دریافت کننده، یوسیم داشته باشند.

بخش آموزش همراه اول هم برعهده آکادمی اول است؛ که مسئول برگذاری رویدادهای مختلف است و به‌نوعی متولی کارآموزی در همراه اول محسوب می‌شود. آکادمی اول در هشت رشته هوش مصنوعی، امنیت، اینترنت اشیا، فناوری مخابرات، علوم داده، توسعه فردی، کسب‌وکار و فناوری‌های نوین مشغول به تدریس است. این دوره‌ها یا به صورت رایگان و یا با دریافت هزینه کم در اختیار مردم در قرار گرفته است.
این رویدادها اکثراً در دو سطح مقدماتی و پیشرفته و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند. آکادمی اول با انجام این کار، مسیر شغلی مشخصی را ارائه کرده است؛ که کاربران با آموختن چند رشته آموزشی، یک کارشناس تحلیل داده می‌شوند؛ و در پایان دوره به دوره‌های کارآموزی معرفی می‌شوند.

رویکرد جدید در نظام سلامت، باعث تغییر نظام کارفرمایی پیمانکاری به نظام رگولاتوری اپراتوری شده است. در این راستا همراه اول هم با توجه به توانمندی‌هایی که از لحاظ زیرساختی و نرم‌افزاری دارد، در راه سلامت الکترونیکی قدم گذاشته است. همراه اول در این حوزه یک پنجره خدمت ارائه کرده است؛ که این قابلیت را دارد، به درگاه‌های مختلف متصل می‌شود و هیچ انحصاری در این راه وجود ندارد. به طور کلی همه‌ی اپلیکیشن‌های حوزه سلامت قادراند به وسیله اپراتور به سیستم سلامت همراه اول متصل شوند.

از دیگر قابلیت‌هایی که همراه اول با خود به این نمایشگاه آورد، می‍توان به کیف پول الکترونیکی اشاره کرد. اپلیکیشن «اوانو» با ارائه مجموعه‌ای کامل از سرویس‌های کارآمد و پرتقاضا تقریباً دو سال است که در حال فعالیت است. اوانو دو سرویس B2B و B2C دارد و یک‌سری خدمات همچون خدمات بانکی، مالی، سفر و گردشگری، اپراتوری، سلامت، بیمه و غیره به مشتریان ارائه می‌کند.
همچنین یک فروشگاه ووکامرس هم حضور دارد که فروشگاه‌های مختلفی، به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین، درآن فعالیت دارند. کیف پول اوانو برخلاف سایر کیف پول‌های الکترونیک، به چندین جیب دیجیتال مجهز شده است. بنابراین به جز جیب نقدی که در کیف پول‌های دیگر هم مشاهده می‌کنیم، چند مدل جیب‌ دیگر هم در این کیف پول حضور دارند.
برای مثال جیب رفاهی، که به سازمان‌ها کمک می‌کند بتوانند مسئله رفاه کارمندان خود را تفکیک کنند. این قابلیت سازمان‌ها را قادر می سازد در کیف پول کارمندان خود مبلغی واریز کنند و حوزه‌هایی همچون بسته خواروبار یا بسته پوشاک را برای مصرف آن مشخص کنند. این کیف پول به یک کارت عضو شتاب مجهز شده است؛ که بدون مراجعه به بانک صادر می‌شود و به اوانو وصل است. با استفاده از این کارت تمام عملیات کارت بانکی همچون دریافت موجودی، دریافت رمز دوم، کارت به کارت و غیره را می‌توان انجام داد.

یک سامانه هوشمند توسط تیم تحقیق و توسعه همراه اول در غرفه خودنویس هوشمند راه اندازی شده است؛ که قادر است گفتار مطرح شده در جلسات را به نوشتار تبدیل می‌کند. نکته مثبت این قابلیت این است که می‌تواند صحبت‌های مطرح شده در جلسه را خلاصه‌سازی کند.
همچنین قادر است ابر کلمات و جملات پرتکرار جلسه را هم نمایش دهد. طبق گفته‌های سازندگان قرار است قابلیت تبدیل متن به گفتار هم به این محصول اضافه شود. این دستگاه در نوشتن گفتار فارسی دقتی برابر‌۸۰ تا ۸۵ درصد دارد. همچنین اگر گفتار بسیار تند انجام شود، این محصول تا حد زیادی از گفتار سریع هم پشتیبانی می‌کند.

سرویس خودرو متصل، در اصل یک دیوایس است؛ که به دیاگ خودرو وصل شده و  دستوراتی را ارسال می کند و یا دریافت داده از خودرو را انجام می‌دهد. سرویس خودرو از دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار تشکیل شده است. یک بخشی از این محصول، پنل مدیریت ناوگان است؛ و برای سازمان‌هایی که می‌خواهند روی رانندگان خود کنترل و نظارت داشته باشند طراحی شده است. بخش دوم نرم‌افزار هوشمندسازی خودرو است؛ که مدیریت خودروی شخصی را امکان پذیر می‌کند.این دستگاه علاوه بر مکان‌یابی خودرو، قابلیت‌های دیگری از جمله قفل یا باز کردن درب خودرو، خاموش یا روشن کردن خودرو، سیستم عیب‌یابی اتوماتیک و تهویه خودرو از راه دور را هم انجام می‌دهد.

محصول دیگری که با حمایت‌های همراه اول به تولید انبوه رسیده است، اندروید باکس نت‌باکس است. این دستگاه قادر است هر مدل تلویزیونی را به تلوزیون هوشمند تبدیل کند. سیستم عامل این دستگاه هم توسط تیم نت‌باکس ساخته شده است؛ و یک لانچر اختصاصی برای آن طراحی شده است.
چهار اپلیکیشن اختصاصی موزیک لند، فیلم لند، نت استور و سرویس کانال‌ها هم در نت‌باکس قرار گرفته است. همچنین به دلیل فیلتر بودن گوگل پلی، برای نت‌باکس یک استور اختصاصی هم طراحی شده است؛ تا کاربران بتوانند اپلیکیشن‌های مورد نیازشان را از آنجا دریافت کنند.

کلام آخر

همراه اول در الکامپ امسال با عرضه تکنولوژی‌های جدید و جالب به همه ثابت کرد که دیگر فقط یک اپراتور موبایل نیست. جهت بازدید از این فناوری‌های جدید به غرفه همراه ول واقع در سالن ۳۵ نمایشگاه بین‌المللی تهران مراجعه کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا