خانه راهنمای خرید گوشی تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ چیست؟

تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ چیست؟

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
10 دی 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 5 دقیقه

برند سامسونگ، یکی از محبوب‌ترین برندهای جهانی در زمینه تولید گوشی‌های همراه است. این برند کره‌ای در بازار ایران هم طرفداران زیادی به دست آورده است و فروش بالایی دارد. گوشی‌های سامسونگ در چهار سری کلی S،‌Z،‌A‌‌‌ و M تولید می‌شوند. سری S از پرچمداران سامسونگ محسوب می‌شوند؛ که قیمت بالایی دارند. سری Z گوشی‌های تاشو این برند هستند؛ و بعضی از آن‌ها حتی از گوشی‌های پرچمدار هم قیمت بیشتری دارند.
سری A و Mهم گوشی‌های میانرده سامسونگ محسوب می‌شوند؛ که با قیمت‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. سامسونگ با توجه به این موضوع که گوشی‌های میان رده در بین کاربران طرفداران بیشتری دارند؛ تنوع بسیار زیادی برای دو سری A و M در نظر گرفته است. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ، با بوجه‌ی متوسط دارید؛ از بین گوشی‌های سری A و Mمی‌توانید انتخاب کنید. این دو سری شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. با داراکالا همراه باشید؛ تا در ادامه با بررسی سری‌های A و M هنگام خرید گوشی هوشمند، انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

سری A سامسونگ

سری A سامسونگ، میان رده روبه بالای این برند محسوب می‌شوند؛ زیرا در حد گوشی‌های پرچم دار نیستند؛ ولی ویژگی‌های خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. گوشی‌های این سری نسبت به قیمتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، به نمایشگر، باتری و دوربین بسیار خوبی مجهز شده‌اند. برای گوشی‌های پرچم دار معمولاً بهترین دوربین، باتری، صفحه نمایش و سخت افزار در نظر گرفته می‌شود؛ ولی گوشی‌های میان رده، به مشخصاتی متوسط رو به بالا مجهز شده‌اند.
در سری A امکانات خاصی همچون صفحه نمایش خمیده، دوربین با زوم بالا و غیره دیده نمی‌شود؛ در عوض تمام امکاناتی که کاربران به آن‌ها نیاز دارند، برای این سری در نظر گرفته شده است. سری A پرفروش‌ترین سری سامسونگ در کل دنیا محسوب می‌شود؛ زیرا محصولات این سری ارزش خرید بسیار بالایی دارند. ارزش خرید بالا یعنی، کاربران در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند، ویژگی‌های بسیار خوبی دریافت می‌کنند.
در یک جمله می‌توان گفت سری A برای کاربرانی مناسب است، که قصد ندارند برای خرید گوشی هزینه‌ی بالایی بپردازند؛ ولی دوربین، باتری و صفحه نمایش باکیفیتی می‌خواهند.

سری M سامسونگ

سری M سری اقتصادی سامسونگ محسوب می‌شود؛ و برای کاربرانی طراحی شده است که با بوجه‌ی کم، قصد خرید یک گوشی معقول دارند. شرکت سامسونگ با سیاست بالایی که دارد؛ برای افراد کم درآمد که در کشورهای فقیر زندگی می‌کنند هم گوشی هوشمند مخصوص طراحی کرده است. گوشی‌های سری M به دوربین، باتری و صفحه نمایش قابل قبولی مجهز شده‌اند؛ که کاربران را راضی نگه می‌دارند.
سری M به صورت اختصاصی در بازار هند و به صورت آنلاین به فروش می‌رسد. یعنی این سری به طور مستقیم به نمایندگی سامسونگ در نقاط مختلف ارسال نمی‌شود. حالا برای ورود گوشی‌های این سری به ایران، واسطه‌ها گوشی را از هند خریداری می‌کنند؛ آن‌ها را دستکاری می‌کنند؛ تا در ایران آنتن بدهند. پس از سپری شدن این پروسه، گوشی‌ها با هزینه تمام شده بیشتری به دست مشتری در ایران می‌رسند.

مقایسه سری A و سری M سامسونگ

گوشی‌های سری A و Mسامسونگ، در نگاه اول بسیار به یکدیگر شبیه هستند و تفکیک آن‌ها از هم کار راحتی نیست. ولی با نگاه دقیق‌تر به آن‌ها و بررسی مشخصاتشان، تفاوت‌هایی در آن‌ها مشاهده می‌شود؛ که برای بعضی از کاربران بسیار مهم است. در این قسمت به طور خلاصه چند تفاوت جزئی در این دو سری را بررسی می‌کنیم.
- سری A در ایران بسیار بیشتر از سری M است؛ در نتیجه امکاناتی همچون قاب، گلس، خدمات پس از فروش و تعمیرات برای سری A در دسترس‌تر می‌باشد.
- سری A به طراحی زیباتری مجهز شده است؛ بنابراین اگر به زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهید، سری A انتخاب بهتری برای شما می‌باشد.
- در ساخت هر دو سری از متریال پلاستیک استفاده شده است؛ ولی در ساخت سری A مواد اولیه با کیفیت‌تری به کار رفته است. در نتیجه سری A دوام‌ بیشتری دارد.
- سری A معمولاً به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده است؛ ولی در سری M حسگر اثر انگشت معمولاً کنار گوشی یا پشت گوشی قرار دارد.
- اگر باتری گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد؛ سری M می‌تواند انتخاب درستی باشد. زیرا گوشی‌های سری M به باتری‌های بزرگی مجهز شده‌اند.
- به دلیل استفاده از باتری‌های بزرگ در سری M، گوشی‌های این سری نسبت به سری A وزن بیشتری دارند. با این تفاسیر اگر گوشی سبک میپسندید، سری A را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
- در سری M گوشی ضد آب وجود ندارد. اگر در بین محصولات میانرده‌ی سامسونگ به دنبال گوشی مجهز به گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب هستید؛ باید در محصولات سری A به دنبال این قابلیت بگردید.

تفاوت سری A و M از نظر صفحه نمایش

گوشی‌های سامسونگ، در بین کاربران به داشتن نمایشگرهای باکیفیت و سوپر امولد معروف شده‌اند. برای شناخت یک نمایشگر باید علاوه بر نوع پنل، به امکانات دیگری همچون نرخ تازه سازی و میزان روشنایی هم توجه کرد. گوشی‌های سری M و‌A سامسونگ، با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند؛ بنابراین منطقی به نظر نمی‌رسد که تمام محصولات این برند به نمایشگرهای سوپر آمولد مجهز شده باشند. برای گوشی‌های اقتصادی و میانرده سامسونگ، در سری A و M اکثراً نمایشگرهای IPS در نظر گرفته شده است.
می‌توان گفت در دو گوشی رقیب در این دو سری، سری M به نمایشگر بهتری نسبت به سری A مجهز شده است. مثلاً برای دو گوشی رقیبِ گلکسی A12 و گلکسی M12 ، نمایشگرهایی 6.5 اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ در نظر گرفته شده است. این دو گوشی قیمت تقریباً برابری هم دارند؛ ولی گلکسی M12 به نرخ تازه سازی 90 هرتزی هم مجهز شده است؛ که با توجه به اقتصادی بودن این گوشی امتیاز مثبتی محسوب می‌شود.
در مثالی دیگر، برای دو گوشی رقیب همچون گلکسی M32 و گلکسی A32 ، نمایشگرهایی 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+ ، پنل سوپر امولد و نرخ تازه سازی 90 هرتزی در نظر گرفته شده است. دراصل رقبای هم نام در هر دو سری، به نمایشگرهای مشابه یا نزدیک به همی مجهز شده‌اند.
در کل می‌توان گفت در بخش نمایشگر، محصولات هر دو سری بسیار به یکدیگر شبیه می‌باشند. هر دو سری هم محصولاتی با نمایشگرهای بسیار عالی دارند و هم محصولاتی با نمایشگرهای معمولی. تا به امروز بهترین نمایشگر در بین گوشی‌های سری M به گلکسی M52 5G تعلق دارد و در بین محصولات سری A متعلق به A53، ‌A52s، A72‌ و A73 می‌باشند.

تفاوت سری A و M از نظر اسپیکر

سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی و میان رده خود، یک اسپیکر تکی در لبه‌ی پایینی در نظر گرفته است؛ که کیفیت و بلندی بسیار معمولی را ارائه می‌دهد. در عوض گوشی‌های پرچم دارد خود را به اسپیکرهای بسیار عالی مجهز کرده است.
گوشی‌های مرغوب سری A دارای اسپیکرهای استریو می‌باشند؛ که کیفیت خوبی را ارئه می‌دهند. ولی در گوشی‌های سری M خبری از اسپیکرهای استریو نیست؛ بنابراین در بخش اسپیکر، سری A در جایگاه بهتری قرار گرفته است. مثلاً دو گوشی A52 و M52 قیمت تقریباً برابری دارند. گلکسی A52 به اسپیکر استریو مجهز شده است ؛در حالی که گلکسی M52 دارای اسپیکر تکی می‌باشد؛ در نتیجه کیفیت و وضوح صدای کمتری را ارائه می‌دهد.

تفاوت سری A و M از نظر نرم افزار

مدل‌های جدید سری A و Mسامسونگ، به صورت پیش فرض به رابط کاربری One Ui 4 سامسونگ بر پایه اندروید 12 مجهز شده‌اند.‌ بین سری M و A از نظر نرم افزاری تفاوتی مشاهده نمی‌شود؛ زیرا تمام گوشی‌های سامسونگ به رابط کاربری One UI بر پایه اندروید مجهز شده‌اند.
ولی موضوع مهم این است که در بخش نرم افزاری، سری A تا سه سال بروزرسانی دریافت می‌کند؛ در حالی که این موضوع در سری M بیان نشده است. و گوشی‌های این سری یک یا نهایت دو بروزرسانی را دریافت خواهند کرد. در کل می‌توان گفت سری A نسبت به سری‌ M ‌در زمینه به روز رسانی نرم افزاری برتری دارد.

تفاوت سری A و M از نظر سخت افزار

بخش سخت افزار، با قیمت پرداختی شما برای خرید گوشی، رابطه مستقیم دارد. برای مثال اگر شما به سراغ گوشی‌های اقتصادی بروید، با سخت افزار ضعیفی روبه‌رو می‌شوید. سایر رقبای سامسونگ مانند شیائومی، گوشی‌های میان رده خود را به سخت افزارهای قوی‌تری، در حد محصولات پرچم دار مجهز کرده‌اند.
سامسونگ در ساخت محصولات خود از سه نوع تراشه اگزینوس ساخت سامسونگ، هلیو ساخت مدیاتک و اسنپدراگون ساخت کوالکام استفاده می‌کند. تراشه اسنپدراگون در بین این سه تراشه، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.
گوشی‌های سری M نسبت به سری A از نظر سخت افزاری، عملکرد قوی‌تر یا برابری دارند. مثلاً در دو گوشی گلکسی A52 و گلکسی M52 ، گلکسی A52 به تراشه اسنپدراگون 720G مجهز شده است؛ که یک تراشه میانرده خوب محسوب می‌شود. و گلکسی M52 از تراشه اسنپدراگون 778G پشتیبانی می‌کند. تراشه به کار رفته در سری M نسبت به سری A یک پله بالاتر قرار گرفته است.
در مثالی دیگر، هر دو گوشی گلکسی A22 و گلکسی M22 به تراشه مدیاتک هلیو G80 مجهز شده‌اند. همچنین گلکسی M32 و A32 هم هر دو از تراشه هلیو G80 پشتیبانی می‌کنند. در کل می‌توان گفت از نظر سخت افزاری گوشی‌های سری M عملکرد بهتر یا برابری با سری A دارند.

تفاوت سری A و M از نظر باتری

گوشی‌های سری‌M ، به باتری‌هایی با ظرفیت بالا و شارژدهی بسیار خوب مجهز شده‌اند. سری M برای اولین بار گوشی گلکسی M51 را با یک باتری بسیار قوی با ظرفیت 7000 میلی آمپر ساعت به بازار عرضه کرد؛ که توانست از نظر شارژدهی رکورد بسیار خوبی ثبت کند. گوشی‌های سری A هم از نظر ظرفیت باتری و شارژدهی در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اند.
برنده اصلی بخش باتری بین این دوسری، بی شک سری M می‌باشد. بنابراین اگر میزان ظرفیت باتری برای شما مهم است؛ گوشی‌های سری M را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در گوشی‌های سری A اکثراً باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مشاهده می شود؛ ولی در گوشی‌های سری M ‌گوشی با ظرفیت باتری 7000 میلی آمپر ساعت هم می‌توان یافت.

جمع بندی

در این مقاله سعی کریدم مهم‌ترین تفاوت‌های گوشی‌های سری M و A سامسونگ را برای شما بررسی کنیم. تا هنگام خرید گوشی هوشمند میان رده با توجه به نیازهایتان، مناسب‌ترین گوشی را انتخاب کنید. در یک جمله می‌توان گفت سری A در بعضی از ویژگی‌ها عملکرد بهتری نسبت به سری M از خود نشان می‌دهد. بنابراین اگر اختلاف قیمت این دو سری برایتان مهم نیست، پیشنهاد می‌شود گوشی خود را از محصولات سری A انتخاب کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا