خانه علم و تکنولوژی اخبار سخت افزار تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ رونمایی شد

تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ رونمایی شد

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
6 فروردین 1403 | 13:23
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کوالکام از پردازنده‌ی جدید خود به نام اسنپدراگون ۷ پلاس ۳ با پیشرفت‌های چشمگیر و قابلیت‌های هوش مصنوعی، مخصوص گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرد.

پردازنده‌ی میان‌رده‌ اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ محسوب می‌شود؛ که به یک هسته‌ی اصلی Cortex-X4 مجهز شده است و در حوزه‌ی هوش مصنوعی، هم‌سطح پردازنده‌های پرچم‌دار سری اسنپدراگون ۸ عمل می‌کند. این پردازنده 4 نانومتری دارای هسته اصلی Cortex-X4 CPU با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته عملکردی (احتمالاً A720) با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 3 واحد بازدهی (Cortex-A520) با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است.
گزارشات موجود حاکی از این است که پردازنده اسنپدرا‌گون 7 پلاس نسل 3 در زمینه پردازش CPU از نظر عملکرد، 15 درصد افزایش داشته و در زمینه گرافیک هم نسبت به نسل قبلی خود بهبود 45 درصدی داشته است؛ و همچنین ۵ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

هوش مصنوعی در اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3

پردازنده اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ اولین تراشه‌ از سری اسنپدراگون ۷ با پشتیبانی محلی از هوش مصنوعی محسوب می‌شود. بنابراین قابلیت‌های هوش مصنوعی، نیازی به سرورهای ابری نداشته و روی دستگاه پردازش می‌شوند. این تراشه از تعداد زیادی مدل زبانی بزرگ (LLM) و مدل بصری بزرگ (LVM) همچون Baichuan-7B ،Llama 2 و Gemini Nano پشتیبانی می‌کند.
گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ به لطف پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی، به دستیار مجازی هوشمندتری مجهز شده‌اند؛ که از قابلیت‌های هیجان انگیز آن می‌توان به ترجمه و ایجاد زیرنویس چند زبانه اشاره کرد.

مودم Snapdragon X63 5G روی پردازنده جدید کوالکام به کار برده شده است؛ که از سیستم اتصال موبایل FastConnect 7800 پشتیبانی می‌کند و به مشخصه‌ی 3GPP Release 17 5G مجهز است. همچنین سرعت دانلود ازطریق شبکه‌ی 5G NR تا ۴٫۲ گیگابیت‌برثانیه است.

گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ از نمایشگر 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز یا نمایشگر +QHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. همچنین قادر به پشتیبانی از نرخ نوسازی بین ۱ تا ۲۴۰ هرتز هستند. این پردازنده به حداکثر ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X و فضای ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 4.0 مجهز است.
طبق گفته‌ی کوالکام برندهای وان پلاس، ریلمی و شارپ به زودی در محصولات خود از اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 استفاده می‌کنند.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا