خانه ترفندهای موبایل آموزش مرحله‌ به ‌مرحله تنظیمات تماس آیفون

آموزش مرحله‌ به ‌مرحله تنظیمات تماس آیفون

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
2 اسفند 1402 | 11:22
زمان مطالعه: 4 دقیقه

گوشی‌های آیفون، نسبت به گوشی‌های اندرویدی به رابط کاربری بسیار پیچیده‌تری مجهز شده‌اند؛ که کار کردن با آن‌ها را کمی سخت کرده است. ولی با این وجود‌، سیستم عامل‌ iOS  قابلیت‌های جذاب و کاربردی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ که با شناخت آن‌ها می‌توانید با گوشی خود ارتباط بهتر و آسان‌تری بگیرید. برای مثال در بخش تنظیمات تماس آیفون، قابلیت‌های متفاوتی وجود دارد؛ که کار کردن با گوشی را برای شما بسیار راحت می‌کند. در این مقاله به آموزش مرحله‌ به ‌مرحله تنظیمات تماس آیفون می‌پردازیم.

آموزش تنظیمات تماس آیفون

برای یافتن تنظیمات تماس ایفون، ابتدا باید وارد منوی تنظیمات شوید، سپس وارد بخش Phone شوید.

در این صفحه تمام تنظیمات تماس ایفون را مشاهده می‌کنید، که به ترتیب آن‌ها را بررسی می‌کنیم:
1) گزینه اول تنظیمات سیری‌ (siri)‌ یا همان دستیار صوتی اپل است؛ در این قسمت می‌توانید دسترسی‌های لازم را به دستیار صوتی اپل بدهید. برای مثال یکی از دستورات سیری، گرفتن تماس خودکار با مخاطب‌های شما است. برای این کار کافیست Siri را صدا بزنید؛ و پس از آن عبارات ““call” ‌یا “dial” و سپس نام مخاطب موردنظرتان، یا شماره تلفنی که می‌خواهید را بگوید. مثلاً بگویید ‌Hey Siri Call Ali تا به صورت خودکار با علی تماس بگیرد.

2) گزینه دوم در ارتباط با نوتیفیکشن، اعلان‌ها است. بعد از اینکه وارد نوتیفیکشن‌ها ‌شدید، اولین بخش تنظیمات‌ Allow Notification است؛ که به شما این اجازه را می‌دهد، که نمایش اعلان‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. با غیرفعال کردن این بخش، دیگر هیچ اعلانی از برنامه تماس‌ها برایتان نمی‌آید. حتی اگر کسی با شما تماس بگیرد، متوجه نخواهید شد.

  •  قسمت Alerts همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، مربوط به چگونگی نمایش نوتیفیکیشن‌ها است. مثلاً از شما پرسیده می‌شود نوتیفیکیشن در صفحه قفل نمایش داده شود یا خیر، در صفحه نوتیفیکیشن سنتر نمایش داده شود یا خیر و بصورت بنر نمایش داده شود یا خیر.
  •  همچنین در قسمت Banner Style تعیین می‌کنید که بنر نوتیفیکیشن خود‌به‌خود از صفحه پاک شود، یا خودتان بصورت دستی آن را از صفحه پاک کنید.
  •  در قسمت Sounds می‌توانید صدای زنگ آیفونتان را تغییر دهید.
     
  •  قسمت Badges به شما این اجازه را می‌دهد که تعیین کنید، در کنار ایکون تماس‌ها عدد کوچکی (تعداد نوتیفیکشن‌های تماس) نمایش داده شود یا خیر. برای مثال در تصویر زیر کنار برنامه اپ استور عدد 26 ‌نوشته شده است.
  •  آخرین گزینه در این بخش گزینه Show Previews است؛ که نمایش نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل و صفحه نمایش را مشخص می‌کند. در این بخش سه گزینه وجود دارد: گزینه ‎Always ‌ یعنی همیشه نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده شود. گزینه When Unlocked  یعنی فقط وقتی صفحه قفل باز است نمایش داده شود؛ و گزینه‌ Never یعنی هیچ وقت محتویات نوتیفیکیشن نمایش داده نشود.

3) گزینه سوم Incoming Calls است؛ که در آن می‌توانید مشخص کنید اگر در هنگام کار کردن با گوشی، کسی به شما زنگ زد، تماس بصورت بنر نشان داده شود یا تمام صفحه.

پس از اینکه وارد این بخش شدید دو گزینه مشاهده می‌کنید:

  •  با انتخاب گزینه Banner، اگر هنگام کار با گوشی، تماسی دریافت کنید، به شکل زیر نمایش داده می‌شود.
  • با انتخاب گزینه‌Full Screen  تماس ورودی را به شکل زیر دریافت می‌کنید.

4) گزینه بعدی Announce Calls است؛ که تعیین می‌کند وقتی کسی به شما زنگ می‌زند، اسم مخاطب یا شماره تلفن ناشناس خوانده شود یا خیر. این قابلیت شما را قادر می‌سازد بدون نگاه کردن به نمایشگر گوشی متوجه شوید چه کسی با شما تماس گرفته است.

وقتی وارد این قسمت می‌شوید سه گزینه برای انتخاب وجود دارد:

  • گزینه Always  یعنی در همه شرایط اسم را بخواند.
  • گزینه Headphones Only یعنی فقط مواقعی که به هندزفری یا هدفون وصل هستید اسم را بخواند.
  • گزینه Headphones & Car یعنی مواقعی که به هندزفری، هدفون و ماشین وصل هستید اسم را بخواند.
  • گزینه Never یعنی اسم را نخواند.

5) گزینه پنجم My Number است؛ که فقط وظیفه نمایش شماره تلفن شما را دارد؛ و کار خاص دیگری انجام نمی‌دهد.

6) گزینه بعدی گزینه‌ی‌ Respond with Text است. در این قسمت وقتی کسی با شما تماس میگیرد و شما قادر به پاسخ گویی نیستید؛ با فرستادن یک پیغام می‌توانید به او اطلاع دهید. مثلاً پس از رد تماس مخاطب، یک پیغام “من در جلسه هستم” برای او بفرستید. در این قسمت علاوه بر جمله‌های پیش‌فرض، خودتان هم می‌توانید جمله دلخواهتان را بنویسید.

7) قسمت Call Forwarding، امکان دایورت کردن تماس‌هایتان به یک شماره دیگر را فراهم می‌کند.

پس از اینکه وارد این قسمت شدید گزینه‌ Call Forwarding را فعال کنید؛ و در قسمت‌ Forward To ‌‌شماره مورد نظرتان را وارد کنید. تا از این پس تماس‌های شما به این شماره جدید منتقل شود.

8) گزینه Call Waiting در مواقعی که شما مشغول تماس هستید، و همزمان شخص دیگری با شما تماس می‌گیرد، به نفر دوم به جای بوق اشغال، می‌گوید منتظر بمانید. همچنین نوتیفیکیشنی به شما نمایش داده می‌شود که فلانی پشت خط شما است.
شما می‌توانید تماس خود را قطع کنید و تماس جدید را قبول کنید. یا اینکه تماس جدید را نگهدارید (قطع نکنید) و با نفر جدید صحبت کنید. یا اینکه تماس جدید را رد کنید و به تماس قبلی خود ادامه دهید.

9) گزینه Show My Caller ID به کابران این امکان را می‌دهد تا شماره خود را هنگام تماس گرفتن مخفی کنند. متاسفانه این قابلیت در ایران کاربرد ندارد.

10) با فعال کردن گزینه‌Silence Unknown Callers فقط کسانی که شماره‌ی آن‌ها را ذخیره کرده‌اید، می‌توانند با شما تماس بگیرند. و شماره‌های ناشاس اگر با شما تماس بگیرند، رد تماس می‌شوند.

11) گزینه Blocked Contacts همان لیست سیاه گوشی شما است. کسانی که بلاک شده‌اند، در این لیست قرار می‌گیرند. و در صورتی که به شما زنگ بزنند یا پیام دهند، شما اصلاً متوجه نخواهید شد.

12) گزینه آخر یعنی SMS/Call Reporting در ایران غیرفعال است و کسی از کاربرد آن اطلاعی ندارد.

در این مقاله به آموزش مرحله‌ به ‌مرحله تنظیمات تماس آیفون پرداختیم؛ امیدواریم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید. همچنین با خواندن مقاله آموزش تنظیمات اس ام اس در آیفون می‌توانید از امکاناتی که تنظیمات اس ام اس گوشیتان در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید. اگر در مورد تنظیمات تماس آیفون یا هر کدام از گزینه‌های بالا سوالی دارید، در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا