خانه نقد و بررسی موبایل بررسی تخصصی مشخصات گوشی آنر‌X9a

بررسی تخصصی مشخصات گوشی آنر‌X9a

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
29 خرداد 1402 | 16:53
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از جدیدترین گوشی‌های آنر که به تازگی وارد بازار ایران شده است، آنر X9a نام دارد. طراحی به کار رفته در آنر X9a سطح زیبایی و ظرافت در دنیای گوشی‌های میان‌رده‌ را بالاتر برده است. این گوشی میان رده جدید، از ترکیب رنگ منحصربه‌فرد، طراحی پریمیوم و کیفیت بسیار عالی برخوردار شده است. با دارا کالا همراه باشید تا در ادامه به بررسی تخصصی مشخصات گوشی آنر X9a بپردازیم. 

طراحی گوشی آنر X9a

طراحی خمیده و منحنی شکل پنل پشت و جلوی آنر X9a، علاوه بر خوش دست بودن گوشی، باعث شده این محصول حس و حال گوشی‌های پرچمدار و رده بالا را به کاربر منتقل کند. این گوشی جدید ابعادی برابر 161.6 در 73.9 در 7.9 میلی‌متر دارد. بدنه‌ی گوشی تماماً از جنس پلاستیک باکیفیت است؛ بنابراین فقط ۱۷۵ گرم وزن دارد. علاوه بر وزن پایین، ضخامت بسیار کم بدنه هم باعث شده است آنر X9a به یک گوشی بسیار خوش دست تبدیل شود.

پنل پشتی حالت مات دارد؛ و حس گلس بودن را القا می‌کند. ماژول دوربین در این گوشی طراحی خاص و جذابی دارد؛ و شبیه گوشی پرچمدار این برند، یعنی‌ Mate 50 است. در وسط پنل پشتی، نوار گرد شیشه‌ای، با بیرون زدگی بسیار کم مشاهده می‌شود؛ که میزبان سه سنسور دوربین و یک فلش‌ LED با چیدمانی متقارن شده است. داخل این نوار نوشته‌های Matrix AI Vision Camera ‌به چشم می‌خورند؛ که نشان دهنده تکنولوژی به کار رفته در دوربین‌ها هستند. به منظور محافظت بیشتر، دور تا دور ماژول دوربین، فریمی فلزی قرار گرفته است. لوگوی Honor هم در پایین قاب پشتی دیده می‌شود.

فریم نازکی از جنس پلاستیک براق اطراف گوشی را احاطه کرده است؛ که ظاهری شبیه به فلز دارد. در لبه راست دکمه‌های پاور و تنظیم صدا قرار گرفته‌اند. در لبه سمت چپ هیچ دکمه و درگاهی مشاهده نمی‌شود. در لبه بالایی فریم میکروفون و فرستنده مادون قرمز تعبیه شده‌اند. روی لبه پایینی تک اسپیکر گوشی، پورت تایپ سی، میکروفون و درگاه سیم کارت به چشم می‌خورند. درگاه سیم کارت فقط از دو سیم به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند؛ و خبری از کارت حافظه جانبی نیست.

در پنل جلویی، نماشگری کاملاً متقارن با قسمت پشتی قرار گرفته است؛ که به لطف حاشیه‌های بسیار کم 90 درصد پنل جلویی را از‌آن خود کرده است. دوربین سلفی درون یک هول پانچ، در مرکز نمایشگر قرار گرفته است. این گوشی میان رده به گواهی IP مجهز نشده است؛ بنابراین مراقبت از گوشی کمی سخت شده است. آنر X9a در رنگ‌های نقره‌ای، سبز و مشکی به بازار عرضه شده است.

صفحه نمایش گوشی آنر X9a

صفحه نمایشی6.67 اینچی خمیده با رزولوشن 1080، قابلیت 10Bit و نرخ تازه سازی 120 هرتزی در پنل جلویی گوشی آنر X9a قرار گرفته است. این نمایشگر قادر به نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ است؛ بنابراین تجربه بسیار جذابی از کار کردن با این گوشی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

میزان روشنایی نمایشگر در حالت دستی تا 500 نیت و در حالت خودکار تا حدود 900 نیت است؛ بنابراین در تمام شرایط نوری می‌توانید از آن استفاده کنید. حسگر اپتیکال اثر انگشت، زیر صفحه نمایش تعبیه شده است؛ و دقت و سرعت مناسبی در باز کردن قفل گوشی ارائه می‌دهد.

سخت افزار و نرم افزار گوشی آنر X9a

آنر X9a در بخش سخت افزاری به تراشه اسنپدراگون 695 مجهز شده است؛ که نسخه به‌روز شده تراشه 690 اسنپدراگون است. این نسخه جدید بی شک عملکرد پردازشی بهتری نسبت به نسخه قبل ارائه می‌دهد. تکنولوژی ساخت 6 نانومتری برای این تراشه مصرف باتری بهینه‌تر و پشتیبانی از شبکه 5G را به ارمغان آورده است. این گوشی در سه نسخه با 6/8 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی به بازار عرضه شده است. آنر X9a درکل عملکرد پردازشی مناسبی ارائه می‌دهد؛ و از پس کارهای روزانه به خوبی برمی‌آید.

در بخش نرم افزاری آنر X9a به سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری‌ Magic UI 6.1 مجهز شده است. همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های برند آنر از سرویس های گوگل پشتیبانی می‌کنند؛ آنر X9a هم از این قائده مستثنی نیست. رابط کاربری به کار رفته در این محصول امکانات متنوعی همچون قابلیت‌های شخصی سازی، صفحه نمایش همیشه روشن، قابلیت مولتی ویندوز و‌Split Screen، ضربه زدن روی نمایشگر برای گرفتن اسکرین شات و گجت‌های متنوع را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین گوشی آنر X9a

در پنل پشتی آنر X9a سه دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک فلش LED تعبیه شده است. در شرایط نوری مناسب، لنز اصلی قادر است عکس‌های مناسبی با جزئیات خوب و رنگ‌های طبیعی به ثبت برساند. ولی اگر شرایط نوری مناسب نباشد و یا اگر دستتان بلرزد، کیفیت عکس‌ها افت پیدا می‌کند. لنزهای ماکرو و اولترا واید هم عملکرد متوسطی ارائه می‌دهند؛ عکس‌های ثبت شده توسط این لنزها از جزئیات و ترکیب رنگ معمولی برخوردار شده‌اند.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این محصول، عکس‌هایی کاملاً معمولی به ثبت می‌رساند. این عکس‌ها دارای جزئیات و دینامیک رنج مناسب و رنگ‌های قابل قبولی هستند؛ هر چه نور محیط کمتر باشد، میزان نویز در عکس‌ها بیشتر می‌شود. این محصول در بخش فیلمبرداری کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم برثانیه را ارائه می‌دهد. خوشبختانه قابلیت لرزشگیر دیجیتال، لرزش‌های اضافه حین فیلمبرداری را حذف می‌کند.

اسپیکر گوشی آنر X9a

در بخش اسپیکر، آنر X9aحرف زیادی برای گفتن ندارد؛ و به یک اسپیکر مونو در لبه پایینی فریم مجهز شده است. این اسپیکر بلندی صدای قابل قبولی دارد؛ ولی نسبت به رقبا ناامید کننده است. کیفیت صدای این اسپیکر هم در حد متوسط است؛ یک صدای معمولی با بیس خیلی کم. در صدای بیشینه، کیفیت صدا افت پیدا می‌کند و نویزها اذیت کننده می‌شوند. در این محصول از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

باتری گوشی آنر X9a

یکی از نقاط قوت آنر X9a برخورداری از باتری 5100 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی با توجه به ابعاد ظریف و باریکی که دارد، به باتری با ظرفیت بالایی مجهز شده است. این باتری قادر است به راحتی یک روز شما را همراهی کند؛ و در حالت استند‌بای تا دو روز دوام می‌آورد. این محصول از شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند، و آدابتور شارژر درون جعبه قرار گرفته است. باتری آنر X9a در حدود نیم ساعت، شارژ باتری را از صفر به حدود 55 درصد می‌رساند؛ و شارژ کامل باتری به حدود یک ساعت و 15 دقیه زمان نیاز دارد.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا