خانه تازه های جهان موبایل مشخصات فاش شده از گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ

مشخصات فاش شده از گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
12 تیر 1402 | 17:28
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سامسونگ قصد دارد در تابستان سال جاری، از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود، با نام‌های گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی کند. سال گذشته گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ با استقبال بسیار زیادی مواجه شد، و لقب پرفروش‌ترین گوشی تاشو در بازار جهانی را کسب کرد. بنابراین کاربران زیادی منتظر معرفی جدیدترین گوشی تاشوی سامسونگ هستند. درباره ویژگی‌های این گوشی جدید اطلاعاتی فاش شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های نمایشگر

گلکسی زد فلیپ ۵ از نظر ظاهری نسبت به نسل قبلی خود تغییر زیادی کرده است؛ مهم‌ترین تغییر استفاده از نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر است. نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ ۴ در اندازه‌ ۱.۹ اینچی با رزولوشن ۲۶۰ در ۵۱۲ طراحی شده است؛ که عملاً کارایی زیادی ندارد. ولی در زد فلیپ ۵‌، نمایشگر ۳.۴ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل جایگزین شده است. انحنایی که به دلیل وجود ماژول دوربین و فلش LED در این نمایشگر مشاهده می‌شود، بسیار خاص و زیبا است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از طریق این نمایشگر می‌توان به برنامه‌هایی همچون پیامرسان، گوگل‌مپ و یوتیوب دسترسی پیدا کرد. با این وجود بدون نیاز به باز کردن گوشی و فقط به کمک نمایشگر بیرونی می‌توان کارهای مختلفی انجام داد.
ولی در اندازه نمایشگر اصلی این گوشی، تغییری نسبت به نسل قبل مشاهده نمی‌شود؛ نمایشگری ۶.۷ اینچی با رزولوشن FHD+ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی برای این محصول در نظر گرفته شده است.

گواهی IP58

باید به این موضوع توجه کنیم که اولین شرکتی که از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب را برای گوشی‌های خود استفاده کرد سامسونگ بود. همان‌طور که انتظار می‌رود نسل جدید گوشی‌های سامسونگ در برابر گرد و غبار مقاومت بسیار بالایی دارند. بنابراین هنگام استفاده از گوشی‌های جدید سامسونگ، هیچ گونه نگرانی بابت مقاومت گوشی در برابر عوامل خارجی نخواهید داشت.

لولا

در نسل قبلی گوشی‌های تاشو، مهم‌ترین مشکل کاربران کیفیت لولا بوده است؛ که باعث افزایش چین‌خوردگی صفحه نمایش می‌شد. همچنین در زمان‌هایی که گوشی بسته باشد، لولا باعث ایجاد شکاف بین دو بخش نمایشگر می‌شود. ولی در گلکسی زد فلیپ ۵ با وجود طراحی لولای جدید، هیچ شکافی در زمان بسته بودن نمایشگر مشاهده نمی‌شود. همچنین چین‌خوردگی نمایشگر هم کمتر مشخص است.

سخت افزار

بی‌شک جدیدترین گوشی‌ تاشوی سامسونگ، به پردازنده بسیار پرقدرتی مجهز شده است. به احتمال زیاد در گلکسی زد فلیپ ۵ با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و ۸ گیگابایت رم مواجه می‌شویم. به نظر می‌رسد نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از حافظه داخلی مبتنی بر فناوری UFS 3.1 پشتیبانی کند و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی مجهز به حافظه داخلی UFS 4.0 شده باشد.

وظیفه تامین انرژی در گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ برعهده یک باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این باتری از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد که سامسونگ، گلکسی زد فلیپ ۵ را به قابلیت DeX مجهز کرده است. جهت بره‌مندی از این قابلیت، باید از کابل HDMI استفاده کنید و یا از تلویزیون‌ها و مانیتورهایی که از Miracast پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. در مورد ویژگی‌های دوربین‌ها هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم؛ ولی احتمالا با بهبود در زمینه‌ی سنسور یا لنز روبرو خواهیم شد.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا