خانه نقد و بررسی موبایل نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
15 دی 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 4 دقیقه

شرکت سامسونگ، گوشی گلکسی نوت جدید خود را، این بار در کالبد گلکسی S22 اولترا قرار داده است.
شرکت کره‌ای سامسونگ بالاخره به انتظار‌ها پایان داد و نسل جدید گلکسی نوت ۲۰ را به بازار عرضه کرد. اما بر خلاف تصور، در نام گذاری این تازه وارد از پسوند نوت استفاده نکرده است. در نتیجه نام این تازه وارد گلکسی نوت ۲۱ یا نوت ۲۲ نیست. بلکه این گوشی جدید گلکسی S22 اولترا نام گذاری شده است. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد؛ با پسوند گلکسی S به تولید گوشی‌های هوشمند محبوب و پرچم دار خود ادامه دهد.
در محصولات قبلی این برند، گوشی‌های گلکسی نوت و گلکسی S فقط در داشتن یا نداشتن قلم S Pen با یکدیگر تفاوت داشتند. این محصول جدید از خانواده گلکسی S به قلم و دوربینی هیجان انگیزی مجهز شده است. که بی شک در دل کاربران زیادی جای خواهد گرفت. با نقد و بررسی گلکسی S22 اولترا همراه دارا کالا باشید.

طراحی گوشی گلکسی S22 اولترا

به سختی می‌توان گلکسی اس 22 اولترا را یکی از اعضای خانواده گلکسی اس دانست؛ زیرا هیچ شباهتی با دو مدل دیگر این خانواده یعنی S22 و S22 Plus ندارد. این گوشی با لبه‌های تیز و فریمی تخت طراحی شده است و بیشتر به خانواده سری نوت شباهت دارد.
این پرچمدارِ تازه‌وارد طراحی زیبا را، با کیفیت فوق العاده در هم آمیخته و به یک محصول همه چیز تمام تبدیل شده است. بدنه‌ای از جنس Gorilla Glass Victus+ و فریمی از جنسArmor Aluminium برای این گوشی در نظر گرفته شده است. که ساختار بسیار محکمی را برای گوشی به ارمغان آورده‌اند.
پنل پشت و جلو با انحنای برابری به‌سمت فریم آمده‌اند. در نتیجه باعث به وجود آمدن ساختار متقارنی در بدنه شده‎اند. این گوشی در ابعادی برابر 8.9 × 77.9 × 163.3 میلی‌متر و وزنی معادل 228 گرم به بازار عرضه شده است. که در دسته‌ی گوشی‌های سنگین و بزرگ قرار می‌گیرد.
در پنل پشتی، ماژول مستطیل شکل و برآمده‌ی دوربین به چشم نمی‌خورد؛ بلکه چهار سنسور دوربین به همراه یک فلش LED در پنج حفره‌ی انفرادی قرار گرفته‌اند. این طراحی جدید نسبت به سری‌های گذشته جذابیت بیشتری برای کاربر دارد. ولی احتمالاً باعث می‌شود گرد و خاک اطراف لنزهای دوربین جمع شود. گوریلاگلس وکتوس پلاس از پنل پشتی محافظت می‌کند، بنابراین این گوشی در برابر خط‌‌وخش و ضربات مقاوم شده است. لوگوی برند سامسونگ هم در قسمت پایینی پنل پشتی به چشم می‌خورد.

صفحه نمایشی ۶٫۸ اینچی، در پنل جلویی جا خوش کرده است. که به لطف حاشیه‌های نازک، توانسته است تقریباً 90 درصد از نمای روبه رو را به خود اختصاص دهد. گوریلاگلس وکتوس پلاس با مقاومت بالایی که دارد؛ نمایشگر را در برابر صدمات مقاوم کرده است. در قسمت بالا و مرکز نمایشگر طراحی جذاب اینفینیتی O میزبان دوربین سلفی این محصول شده است. حسگر اثر انگشت از نوع اولتراسونیک هم در زیر نمایشگر قرار گرفته است. این حسگر در حال حاضر جدیدترین تکنولوژی در بین حسگرهای اثر انگشت محسوب می‌شود.
فریم آلومینیومی و با کیفیت اطراف گوشی، در سمت راست خود میزبان دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور شده است. در سمت چپ فریم هیچ دکمه‌ و درگاهی دیده نمی‌شود. در لبه‌ی بالایی میکروفون دوم به تنهایی جا خوش کرده است. درلبه‌ی پایینی فریم جایگاه سیم‌کارت، درگاه شارژ تایپ C، اسپیکر، میکروفون اول و جایگاه قلم به چشم می‌خورند. این محصول هم مانند سایر پرچمداران از جک 3.5 میلی متری صدا پشتیبانی نمی‌کند.
این پرچمدار جدید همان طور که انتظار داشتیم به گواهی IP68 مجهز شده است؛ در نتیجه فشار آب در عمق ۱٫۵ متری را به‌مدت ۳۰ دقیقه تحمل می‌کند. گلکسی اس ۲۲ اولترا در رنگ‌های مشکی، سفید، زرشکی و سبز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

صفحه نمایش گوشی گلکسی S22 اولترا

تمام محصولات پرچمدار و میان‌رده‌ی سامسونگ، به داشتن صفحه نمایش‌های‌ باکیفیت معروف شده‌اند. سامسونگ به رسم عادت، برای این پرچم دار جدید هم سنگ تمام گذاشته است. گلکسی اس ۲۲ اولترا به صفحه نمایش قدرتمند‌ ۶٫۸ اینچی از نوع OLED با وضوح ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است. تراکم پیکسلی بسیار عالی 500 پیکسل در هر اینچ برای این نمایشگر در نظر گرفته شده است. حدود 92 درصد از پنل جلویی را نمایشگر احاطه کرده است.
نرخ تازه سازی در این صفحه نمایش را می‌توان بین 1 تا 120 هرتز تغییر داد. در حالت 120 هرتزی با صفحه نمایشی بسیار نرم وروان سرو کار داریم. ولی در این حالت مصرف باتری افزایش می‌یابد. نرخ تازه سازی تطبیق‌پذیراز دیگر قابلیت‌های این نمایشگر محسوب می‌شود. با این وجود در مواقعی که نیاز نباشد، نرخ تازه سازی کاهش پیدا می‌کند؛ در نتیجه در مصرف باتری صرفه جویی زیادی می شود. نمایشگر این محصول پرچمدار، روشنایی خارق‌العاده ی 1750 نیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با توجه به این ویژگی کاربر به راحتی می‌تواند زیر تابش مستقیم نور خورشید با گوشی کار کند.
دو پروفایل‌های رنگی Natural و Vivid در تنظیمات صفحه نمایش گلکسی اس ۲۲ اولترا دیده می‌شوند. پروفایل Natural فضاهای رنگی sRGB و پروفایل Vividفضای رنگی DCI P3را کامل پوشش می‌دهند. در حالت اول رنگ‌ها بسیار دقیق و خنثی و در حالت دوم، رنگ‌ها تقریباً دقیق و متمایل به سردی تولید می‌شوند. این محصول جدید هر دو پروفایل را با دقت بیشتری نسبت به نسل قبل ‌نمایش می‌دهد.

اسپیکر گوشی گلکسی S22 اولترا

مطابق انتظار اسپیکر‌های استریو در گلکسی اس ۲۲ اولترا حضور دارند. یک اسپیکر در لبه‌ی پایینی فریم و دیگری در لبه‌ی بالایی فریم قرار گرفته است. اسپیکر دوم همان اسپیکر مکالمه می‌باشد. این اسپیکرها بلندی صدا و کیفیت بسیار عالی را ارائه می‌دهند. صدای استریو با قابلیت دالبی اتموس پخش می‌شود. کیفیت فوق العاده‌ی این اسپیکرها تماشای ویدئو و بازی کردن با گوشی را برای کاربران بسیار لذت بخش کرده‌اند.

عملکرد گوشی گلکسی S22 اولترا

شرکت سامسونگ در بخش سخت افزاری، گلکسی S22 اولترا را در دو نسخه‌ی Exynos و Snapdragon طراحی و تولید کرده است. در حال حاضر ما نسخه‌ی اسنپدراگون با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را در اختیار داریم. که یکی از بهترین پردازنده‌های حال حاضر بازار محسوب می‌شود. هشت هسته‌ی این تراشه ۴ نانومتری، از یک هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۴۰ گیگاهرتز و چهار هسته با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 قادر به پشتیبانی از اتصال 5G در هر دو نوع Sub-6 و mmWave می‌باشد.
پردازنده گرافیکی Adreno 730 هم در این محصول ایفای نقش می‌کند. به طور خلاصه باید بگویم تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد که طی چند سال آینده، بازی یا برنامه ای به بازار عرضه شود که این ترکیب سخت‌افزاری از پس اجرای آن بر نیاید. این گوشی سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی را به راحتی اجرا می‌کند.
گلکسی S22 اولترا در ۴ نسخه‌ با میزان حافظه‌های 128،8 و 256،12 و 512،12 و 1024،12 گیگابایت در اختیار کاربران قرار گرفته است. این محصول از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. اما در حافظه‌هایی با ظرفیت بالا به بازار عرضه شده است؛ بنابراین با انتخاب درست با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه نمی شوید. پیشنهاد می‌کنم با انتخاب محصولی با 12 گیگابایت رم سال‌ها از اجرای به‌روزترین و بهترین بازی‌های دنیا نهایت لذت را ببرید.

نرم افزار گوشی گلکسی S22 اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا همان طور که انتظار می‌رفت، به آخرین نسخه سیستم‌عامل، یعنی اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 مجهز شده است. طبق گفته‌ی شرکت سازنده این گوشی تا 4 سال از آپدیت اندروید برخوردار می‌باشد. حضور رابط کاربری پر قدرت و صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی، کار با این محصول را بسیار لذت بخش کرده است.
قابلیت RAM Plus در نسخه قبلی رابط کاربری یعنی One UI 4.0 به کاربر اجازه می‌داد تا از ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به‌عنوان رم مازاد استفاده کند. ولی کاربر قادر است در نسخه One UI 4.1 مقدار رم مازاد را از بین ۲، ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت انتخاب کند که پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

قلم گوشی گلکسی S22 اولترا

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم سامسونگ برای گلکسی اس ۲۲ اولترا دقیقاً مانند سری نوت، درگاه اختصاصی قلم S-Pen در نظر گرفته است. قلم در سری قبلی یعنی Note 20 ۹ میلی ثانیه تاخیر داشت. ولی این شرکت کره‌ای برای پرچمدار جدیدش سنگ تمام گذاشته است؛ و تاخیر را به ۲.۸ میلی ثانیه کاهش داده است. بنابراین این قلم عملکرد نرم و روان و تجربه‌ی لذت بخش از طراحی و کار با این گوشی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
در قلم به کار رفته در این محصول همه‌ی قابلیت‌های قلم‌ خانواده‌ی گلکسی نوت مانند دکمه‌ی شاتر روی قلم، ترجمه‌ی یادداشت‌ها، ایجاد تصویر متحرک، تبدیل کردن دست‌نوشته به متن تایپی و یادداشت‌برداری سریع دیده می‌شود. همچنین به قابلیت‌های جدید دیگری همچون اضافه کردن صفحات وب به یادداشت‌ها هم مجهز شده است.

باتری گوشی گلکسی S22 اولترا

خوشبختانه برخورداری از محل قرار‌گیری قلم در گلکسی S22 Ultra باعث کاهش ظرفیت باتری در این محصول نشده است. در نتیجه این پرچم‌دار جدید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسل قبل مجهز شده است. شارژ سریع ۴۵ واتی مبتنی‌بر USB Power Delivery 3.0 باتری این گوشی را همراهی می‌کند. این شارژر، شارژ صفر تا صد درصدی باتری را در مدت زمان 40 دقیقه انجام می‌دهد.
این گوشی پرچم دار از شارژ بی سیم با فناوری شارژ سریع 15 وات و شارژ معکوس با فناوری شارژ سریع 4.5 وات هم پشتیبانی می کند. در نتیجه می‌توانید هدفون و ساعت هوشمند خود را با سرعت زیادی شارژ کنید؛ یا به کمک شارژرهای بی سیم، با سرعت بالایی گوشی خود را شارژ کنید.

دوربین گوشی گلکسی S22 اولترا

گلکسی اس 22 اولترا به دوربین چهارگانه‌ی قدرتمندی مجهز شده است؛ که در اکثر موارد مشابه مدل سال قبل می‌باشد. این مجموعه چهارتایی از یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو و دوربین 10 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو تشکیل شده است.
دوربین اصلی از یک حسگر 1/1.33 اینچی HM3 سامسونگ، پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری و گشودگی دریچه لنز f/1.8 تشکیل شده است. فیلتر Nonacell در این لنز حضور دارد؛ در نتیجه هر ۹ پیکسل مجاور را با هم ترکیب می‌کند و به‌صورت پیش‌فرض تصاویری با وضوح ۱۲ مگاپیکسل به ثبت می‌رساند. ولی با رفتن به بخش تنظیمات دوربین می‌توانید، وضوح 108 مگاپیکسلی را هم انتخاب کنید. در این صورت تصاویری با سایز بزرگ‌تر، کیفیت‌ و جزئیات بیشر و جحم بسیار بیشتری نسبت به حالت 12 مگاپیکسلی می‌توان به ثبت رساند. این سنسور به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است که طبق گفته‌ی شرکت سازنده تا ۵۸ درصد فضای بیشتری برای حرکت دارد؛ بنابراین لرزش‌های شدیدتری را مهار می‌کند.
رزولوشن دوربین اصلی این محصول نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است؛ ولی قادر به ثبت تصاویر با کیفیت‌تری می‌باشد. زیرا این دوربین به سنسور بزرگ‌تر، تراشه جدیدتر و هوش مصنوعی دقیق‌تری مجهز شده است. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی از گستره‌ی داینامیکی فوق العاده، جزئیات بسیار عالی و رنگ‌های زنده و شادابی برخوردار می‌باشند. گلکسی اس ۲۲ اولترا حالت Night را برای تمام دوربین‌هایش در نظر گرفته است. دوربین اصلی در شب فوق العاده عمل می‌کند؛ و با حذف نویز و بازیابی جزئیات محیط‌های تاریک تصاویر بی نقصی را ثبت می‌کند.

دوربین اولتراواید از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX563 ، ابعاد 1/2.55 اینچی و گشودگی دریچه لنز f/2.2 تشکیل شده است. این سنسور میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای را پوشش می‌دهد. فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel هم برای این سنسور در نظر گرفته شده است. در نتیجه می‌توان تصاویر ماکروی جذابی از فاصله بسیار نزدیک سوژه به ثبت رساند. دوربین اولتراواید از رزولوشن و زاویه دید بسیار خوبی بهره‌مند می‌باشد که در نور روز عملکرد شگفت انگیزی را ارائه می‌دهد.
دوربین تله فوتو پریسکوپ 10 مگاپیکسلی از حسگر‌IMX754 سونی، سایز سنسور 1/3.52 اینچی، پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری، لنز پریسکوپی 230 میلی‌متری تله‌فوتو و گشودگی دریچه لنز f/4.9 تشکیل شده است. این سنسور قادر به زوم اپتیکال 10 برابری می‌باشد. بنابراین می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ جذابی از سوژه‌هایی که در فاصله ی زیاد قرار دارند، ثبت کنید.
دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی یک حسگر IMX754 سونی، سایز سنسور 1/3.52 اینچی، پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری، لنز تله فوتو 70 میلی‌متری و گشودگی دریچه لنز f/2.4 می‌باشد. این سنسور قادر به زوم اپتیکال 3 برابری می‌باشد. این سنسور عکاس‌های پرتره را بدون افت کیفیت ثبت می‌کند. همچنین با این زوم می‌توان از فاصله نزدیک یک سوژه بسیار کوچک، عکاسی ماکرو کرد.
دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با سایز سنسور 1/2.8 اینچی، پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری و گشودگی دریچه لنز f/2.2 در پنل جلویی این محصول قرار گرفته است. فیلتر رنگی Tetrapixel در این سنسور هر ۴ پیکسل مجاور را با هم ترکیب می‌کند و به‌صورت پیش‌فرض تصاویری با وضوح ۶٫۵ مگاپیکسل به ثبت می‌رساند. به منظور ثبت تصاویر با وضوح بالا و میدان دید وسیع، باید به بخش تنظیمات بروید. در عکس‌های ثبت شده توسط دوربین سلفی شاهد گستره‌ی دینامیکی وسیع، جزئیات بسیار زیاد و رنگ‌‌های زنده‌ای هستیم.
در بخش فیلمبرداری گلکسی S22 اولترا با همه‌ی دوربین‌هایش قادر به ضبط ویدئوهای 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه می‌باشد. علاوه براین دوربین اصلی قادر به ضبط ویدئو 8K با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه هم می‌باشد.

جمع بندی

با ادغام سری Note و S سامسونگ، بی شک محصول هیجان انگیزی به دست می‌آید. گلکسی S22 Ultra حاصل این ترکیب است و با امکانات خارق العاده‌ای که دارد توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. از پیشرفت‌های این تازه وارد نسبت به نسل قبلی می‌توان به صفحه‌نمایش روشن‌تر و جذاب‌تر، دوربین بی نقص‌تر و تراشه‌ی بهینه‌تر اشاره کرد.
قابلیت‌های زیادی برای این گوشی در نظر گرفته شده است که ارزش خرید آن را بالا می برند. مثلاً اگر اهل عکاسی با دوربین هستید؛ دوربین فوق العاده‌ی این محصول شما را به وجد خواهد آورد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی قادر است یک روز شما را از شارژ مجدد بی نیاز کند.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا