خانه نقد و بررسی موبایل نقد و بررسی مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A04s

نقد و بررسی مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A04s

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
5 دی 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در بازار گوشی‌های اقتصادی همیشه رقابت و تنوع زیادی در بین تولید کنندگان مشاهده می‌شود. شرکت‌های سامسونگ و شیائومی به عنوان دو ابرقدرت تولید گوشی‌های هوشمند، رقبای اصلی در این بازار محسوب می‌شوند. این دو برند در طی چند سال گذشته گوشی‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند.
یکی از جدیدترین محصولات اقتصادی برند سامسونگ که در اواخر سال 2022 به بازار عرضه شد، گلکسی A04s نام دارد. این گوشی نسبت به قیمتی که دارد، امکانات بسیار مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با دارا کالا همراه باشید؛ تا در ادامه به نقد و بررسی مشخصات گوشی گلکسی A04s بپردازیم.

طراحی گوشی گلکسی A04s

یکی از ویژگی‌های ثابت گوشی‌های اقتصادی، داشتن بدنه‌ای از جنس پلاستیک می‌باشد؛ گلکسی A04s هم از این قائده پیروی کرده است. بدنه‌ای از جنس پلاستیک با حالت مات و لبه‌های گرد با جذب اثر انگشت بالا برای این گوشی در نظر گرفته شده است. در سمت چپ قسمت بالایی پنل، سه سنسور دوربین به صورت مجزا و با برآمدگی کم تعبیه شده‌اند و در سمت راست آن‌ها فلشی LED به چشم می‌خورد. این گوشی در ابعادی برابر 164.7 در 76.7 در 9.1 میلی‌متر، وزنی معادل 195 گرم و در چهار رنگ مشکی، سفید، مسی و سبز در اختیار کاربران قرار گرفته است.
در پنل جلویی صفحه نمایشی 6.5 اینچی از نوع PLS قرار گرفته است. حاشیه‌های تقریباً زیادی مخصوصاً در قسمت پایینی، نمایشگر را در برگرفته‌اند؛ به همین دلیل ۸۰.۷ درصد از نمای جلویی را نمایشگر به خود اختصاص داده است. در مرکز صفحه نمایش ناچ V شکل میزبان دوربین سلفی این گوشی شده است.
پنل پشتی، حالت خمیده طراحی شده است و فریم میانی را هم تشکیل می‌دهد. در لبه سمت راست فریم دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا قرار گرفته‌اند. در این محصول دکمه پاور با حسگر اثر انگشت ادغام شده است و عملکرد مناسبی در باز کردن قفل نمایشگر ارائه می‌دهد. در لبه سمت چپ فریم محل قرار گیری سیمکارت (پشتیبانی ازدو سیم کارت و یک رم میکرو) مشاهده می‌شود. در لبه پایینی فریم اسپیکر، میکروفون، درگاه Type-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا تعبیه شده‌اند. در لبه بالایی فریم هم میکروفون دوم به تنهایی جا خوش کرده است.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A04s

صفحه نمایشی ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل از نوع PLS در پنل جلویی گوشی Galaxy A04s قرار گرفته است. این نمایشگر قادر است در هر اینچ 270 پیکسل را به نمایش بگذارد و از حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند. این میزان روشنایی برای استفاده‌ در محیط‌هایی سربسته بسیار مناسب است؛ ولی زیر تابش مستقیم نور خورشید، ممکن است کاربر در هنگام کار کردن با گوشی کمی دچار مشکل شود.
در قسمت بالایی نمایشگر دوربین سلفی درون ناچ قطره‌ای شکل قرار گرفته است؛ اسپیکر مکالمه هم در قسمت بالایی آن به چشم می خورد. برخورداری از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی برای یک گوشی اقتصادی امتیاز مثبتی محسوب می‌شود؛ زیرا نمایشگر نرم، روان و بدون لگی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اگر از صفحه‌نمایش استفاده نشود، نرخ تازه سازی به 60 هرتز کاهش می‌یابد و در صورت کار با گوشی، دوباره به 90 هرتز خواهد رسید. این مسئله در صرفه‌جویی مصرف باتری نقش بسیار مهمی دارد

دوربین گوشی گلکسی A04s

شرکت سامسونگ، برای این گوشی اقتصادی در بخش دوربین، تمام تلاش خود را کرده است. و گلکسی A04s را به دوربینی سه گانه متشکل از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو مجهز کرده است. در این مجموعه خبری از سنسور اولتراواید نیست؛ که ممکن است برای کاربران علاقه‌مند به این سنسور ناراحت کننده باشد.
دوربین اصلی با گشودگی دریچه لنز f/1.8 و پشتیبانی از فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز در جایگاه یک گوشی میان رده کیفیت بسیار خوبی ارائه می‌دهد. تصاویر ثبت شده با این دوربین در نور مناسب روز، دارای جزئیات دقیق، کنتراست مناسب و داینامیک رنج خوبی می‌باشند. در این تصاویر رنگ‌ها واقعی هستند و نویزی در آن‌ها وجود ندارد. این سنسور در بخش فیلمبرداری قادر است با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه ویدئو ضبط کند.

سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/2.4 برای تصویر برداری از فاصله نزدیکِ سوژه کاربرد دارد؛ به کمک این سنسور در فاصله 3 الی 4 سانتی متری سوژه، در شرایطی که نور محیط مناسب باشد و کاربر لرزش دست نداشته باشد، می‌توان تصاویر جذابی به ثبت رساند.
سنسور سنجش عمق۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/2.4 در ثبت تصاویر پرتره، به دوربین اصلی کمک زیادی می‌کند؛ این سنسور عملکرد بسیار مناسبی ارائه می‌دهد.
دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/2.2 در نور روز می‌تواند تصاویر قابل قبولی از کاربر به ثبت برساند. این سنسور قادر است با کیفیت 720p و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

اسپیکر گوشی گلکسی A04s

مطابق انتظار در گوشی اقتصادی گلکسی A04s، از اسپیکر استریو خبری نیست. سامسونگ این گوشی را به اسپیکر مونو در لبه پایینی فریم مجهز کرده است. این اسپیکر از نظر بلندی و کیفیت صدا، در حد قابل قبولی قرار دارد. جک 3.5 میلی‌متری صدا هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت از هندزفری و هدفون استفاده کنید.

نرم افزار و رابط کاربری گوشی گلکسی A04s

گلکسی A04s با رابط کاربری One UI 4 بر پایه اندروید 12 به بازار عرضه شده است. بنابراین، این گوشی در بخش مشخصات نرم افزاری، به ویژگی‌های جدید و به‌روزی مجهز شده است. این رابط کاربری قابلیت‌های شخصی سازی خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
از قابلیت‌های این رابط کاربری در نمایشگر، می‌توان به حضور دستیار صوتی بیکسبی، کروم، ساعت، تقویم و غیره اشاره کرد؛ که دسترسی آسان به این امکانات را برای کاربران به ارمغان می آورد. این رابط کاربری به منظور صرفه جویی در مصرف باتری، حالت تاریک (Dark Mode)را هم در اختیار کاربران قرار داده است. با فعال کردن این قابلیت، تم گوشی تیره می‌شود؛ درنتیجه مصرف باتری کاهش می‌یابد.

سخت افزار گوشی گلکسی A04s

در بخش مشخصات سخت افزاری گلکسی A04s‌، پردازنده اگزینوس 850 اختصاصی سامسونگ ایفای نقش می‌کند؛ که مخصوص گوشی‌های میان رده طراحی شده است و عملکرد متوسطی ارائه می‌دهد. هشت هسته‌ی این پردازنده 8 نانومتری در بهترین حالت ممکن فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز را ارائه می‌دهند.
پردازنده گرافیکی Mali-G52 هم پردازش امور گرافیکی در این محصول را برعهده دارد. با این تفاسیر گوشی گلکسی A04s به خوبی از پس اجرای بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی برمی‌آید. ولی در اجرای بازی‌های سنگینی همچون پابجی، ممکن است با لگ و باگ مواجه شوید. در نتیجه نمی‌توان برای اجرای بازی‎های سنگین روی آن حساب باز کرد. این گوشی در چهار نسخه با میزان حافظه داخلی‌های 32 ،64، 128 گیگابایتی و حافظه رم‌های 3 و 4 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. همچنین این محصول از کارت حافظه جانبی با درگاه اختصاصی هم پشتیبانی می‌کند.

باتری گوشی گلکسی A04s

سامسونگ، یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت برای گلکسی A04s در نظر گرفته است. این میزان ظرفیت باتری بسیار مناسب است و عملکرد شارژدهی رضایت بخشی را ارائه می‌دهد. در شرایط استفاده معمولی این باتری قادر است یک روز و نیم کاربر را همراهی کند.
شارژر استاندارد 15 واتی هم درون جعبه این محصول قرار گرفته است؛ که سرعت شارژ بالایی ندارد. شارژ 28 درصدی این باتری به 30 دقیقه زمان نیاز دارد؛ و شارژ کامل آن حدود 2 ساعت و 15 دقیقه به طول می‌انجامد.

جمع بندی

گوشی گلکسی A04s، در همین مدت زمان کوتاهی که به بازار عرضه شده است، سهم فروش تقریباً بالایی را به خود اختصاص داده است. زیرا این گوشی قابلیت‌های کاربری زیادی را با قیمت مقرون به صرفه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با توجه به نقد و بررسی مشخصات گوشی گلکسی A04s، در یک جمله می‌توان گفت سامسونگ تمام ویژگی‌هایی که از یک گوشی در این رنج قیمت انتظار می‌رود را، برای این گوشی در نظر گرفته است. بنابراین از همه لحاظ قادر است نیازهای کاربران را برآورده سازد.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا