خانه اخبار داراکالا 7 سبک عکس گرفتن برای اشنایی با روش های مختلف عکاسی

7 سبک عکس گرفتن برای اشنایی با روش های مختلف عکاسی

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
10 تیر 1400 | 00:00
زمان مطالعه: 5 دقیقه

7 سبک عکس گرفتن برای اشنایی با روش های مختلف عکاسی

در حالی که بیشتر عکاسان در یک یا دو نوع مختلف عکاسی تخصص دارند، آزمایش سبک های مختلف عکاسی می تواند به گسترش مجموعه مهارت های شما کمک کند. مهارت های فنی و خلاقانه مورد نیاز، اغلب از چندین ژانر عکاسی عبور می کند. این بدان معنی است که با پیشرفت در یک زمینه، می توانید درس ها و تکنیک های ارزشمندی بیاموزید که شما را در سایر سبک ها به عکاس بهتری تبدیل کند.

با یادگیری و تمرین هفت نوع مختلف عکاسی در زیر، می توانید پایه محکمی برای حرفه عکاسی خود ایجاد کنید.

1. عکاسی پرتره

یکی از رایج ترین سبک های عکاسی پرتره است، هدف از این نوع عکاسی جذب شخصیت و روحیه یک فرد یا گروه است. تصاویر ممکن است صریح یا منقوش، تمام بدن یا کلوزآپ باشند. در هر صورت، صورت و چشمِ سوژه به طور معمول در کانون توجه قرار می گیرند. نورپردازی و پس زمینه به انتقال لحن و احساسات کمک می کنند. انواع محبوب پرتره های عکاسی شامل پرتره های بزرگسالان، پرتره های خانوادگی، عکس های نامزدی و غیره است. بهترین عکاسان پرتره باعث می شوند مشتری کاملاً راحت باشد، به طوری که بیان و عمل آنها هنگام عکس گرفتن طبیعی و آرام است.

2. عکاسی خبری

عکاسی خبری روشی برای روایت داستان یک رویداد یا صحنه قابل خبر (شاید حتی تاریخی) از طریق عکس است. روزنامه نگاری عکاسی باید تا حد ممکن عینی و صادقانه باشد و ثبت لحظه های صریح مهمتر از گرفتن عکس های بی نقص است. عموماً، خبرنگاران عکاسی با امید به گرفتن لحظات بدون برنامه ریزی و یا برنامه ریزی شده در رویدادهای مختلف شرکت می کنند. کارهای آنها به طور معمول در مجلات و روزنامه ها منتشر می شود.
عکاسی خبری روند گفتن داستان با استفاده از رسانه عکاسی به عنوان دستگاه اصلی شما برای روایت داستان است. در حالی که یک روزنامه نگار از قلم و کاغذ خود برای گفتن داستان استفاده می کند، یک خبرنگار عکاسی با استفاده از دوربین، نمایش تصویری یک داستان را ثبت می کند.

بسیاری از ما با ضرب المثل قدیمی "یک عکس هزار کلمه ارزش دارد" آشنا هستیم. خوب این تئوری پشت روزنامه نگاری است. نشریات خبری حاضرند دلار بالایی را به آن عکاسانی که می توانند دراماتیک ترین تصاویر را روی فیلم یا تراشه CCD خود ثبت کنند، بپردازند.

رابرت کاپا نمونه بسیار خوبی از یک خبرنگار عکاسی است. او از بسیاری از جنگ ها عکاسی کرد و شعار "اگر تصاویر شما به اندازه کافی خوب نیستند ، به اندازه کافی نزدیک نیستید" داشت. متأسفانه این شعار منجر به مرگ وی شد زیرا او در جنگ هندوچین به شدت مجروح شد.

کارهای وی، به همراه بسیاری دیگر از خبرنگاران عکاسی، میلیون ها نفر را در مورد بی عدالتی های مختلف اجتماعی که در سراسر جهان اتفاق می افتد، آموزش داده است.

3. عکاسی مد

عکاسی مد لباس، کفش و لوازم جانبی مد را به نمایش می گذارد و جذابیت بیشتری برای جذابیت بیشتر آنها در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. معمولاً در مجلات و به صورت آنلاین منتشر می شود. مردم ممکن است این جایگاه را از انواع مختلف عکاسی انتخاب کنند، زیرا این فرصت را دارند که در ایجاد منظره چشم نواز و جذاب عکس بسیار خلاق باشند. عکاسان مد تعداد زیادی عکس از بدن کامل می گیرند و در مجموعه ای از مکان ها کار می کنند، از نمایش های مد گرفته تا استودیوهایی با تنظیم روشنایی کامل تا خیابان های شهر و زمین های باز. آنها از بسیاری از مهارت های مشابه عکاسان پرتره استفاده می کنند و هنگام کار با سبک های عکاسی، کارگردانانِ خلاق و مدل ها، باید کار تیمی و ارتباطیِ خوبی داشته باشند.

4. عکاسی ورزشی

با عکس گرفتن از ورزشکاران، مربیان و حتی هواداران در لحظه مناسب، عکسهای ورزشی می توانند شور، درام و احساسی را که به رویدادهای ورزشی دامن می زند، به تصویر بکشند. عکاسان ورزشی باید سریع هدف بگیرند و عکسبرداری کنند تا با عملکرد پیرامون خود مطابقت نداشته باشند و بهترین کار این است که برای گرفتن عکس با سرعت شاتر بالاتر از ISO بالاتر استفاده کنید. عکاسان ورزشی نیز معمولاً از لنزهای بلند و سنگین برای بزرگنمایی عمل استفاده می کنند. زوایای جالب می تواند به برجسته سازی آثار شما در این ژانر رقابتی کمک کند.

5. عکاسی از زندگی

همانطور که به نظر می رسد، عکاسی بی حرکت از اشیا بی جان - طبیعی یا ساخته شده توسط انسان برخوردار است. عکاسی هنوز هم می تواند هنری یا تجاری باشد. این ماده معمولاً در عکاسی با سهام و همچنین تبلیغات محصولات استفاده می شود. (به تصاویر محصول نشان داده شده در کاتالوگ ها ، مجلات و بیلبوردها فکر کنید.) برای عکاسانِ طبیعت بی جان، انتخاب اشیا، ، چیدمان و روشنایی، کلید اصلی گرفتن عکس است.

6. عکاسی تحریریه

عکاسی ویراستاری برای نشان دادن یک داستان یا مقاله، به طور معمول برای یک مجله یا روزنامه گرفته شده است. موضوع عکاسی ویراستاری می تواند بسیار متفاوت باشد و کاملاً به موضوع متنی که همراه آن است بستگی دارد. به طور کلی، برای عکاسی از ویرایشگر می خواهید عکس هایی بگیرید که برای انواع طرح ها از جمله ترکیبات افقی و عمودی کار می کنند. هنگام کار در عکاسی از تحریریه، احتمالاً از نزدیک با نویسندگان و مدیران هنری همکاری خواهید کرد، و نشان دادن مهارت های ارتباطی و حرفه ای خوب به موفقیت شما کمک می کند.

7. عکاسی معماری

هر دو طراحی داخلی و خارجی ساختمانها و سازه ها، موضوع عکاسی معماری هستند. این ژانر از انبارها گرفته تا پل های شهر تا انبارهای قدیمی کشور، ساختارهای متنوعی را در بر می گیرد. غالباً، این عکس از نظر زیبایی شناختی، مانند تیرآهن یا طاق نمای خاص سازه را به نمایش می گذارد. مواد و رنگهای جالب نیز ممکن است مورد تأکید قرار گیرند. نورپردازی می تواند در عکاسی معماری چالش برانگیز باشد و برای فضای خارجی ، عکاسان باید کار با نور طبیعی را بدانند. دنده هایی مانند لنز تغییر شیب، سه پایه و هد پانوراما اغلب مفید است. عکسهای معماری می توانند برای طراحان، معماران، شرکتهای لیزینگ و سرمایه گذاران ساختمان ارزش داشته باشند.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا