خانه علم و تکنولوژی اخبار نرم افزار جدیدترین قابلیت‌های سیستم عامل iOS 16

جدیدترین قابلیت‌های سیستم عامل iOS 16

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
25 بهمن 1401 | 12:51
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بالاخره انتظارها به پایان رسید و اپل از سیستم عامل ios 16 ، جانشین بر حقِ iOS 15. رونمایی کرد. اپل در مراسم WWDC 2022‌، کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل، قابلیت‌های جدید  iOS 16را معرفی کرد. در این به روز رسانی همچون سال‌های گذشته، با انبوهی از قابلیت‌های جدید سروکار داریم.  با دارا کالا همراه باشید؛ تا به بررسی قابلیت‌های جدید سیستم عامل اپل بپردازیم.

جدیدترین تغییرات iOS 16

عرضه نسخه جدید سیستم عامل iOS، برای طرفداران اپل بسیار خوش حال کننده است؛ زیرا این نسخه جدید، بسیار پیشرفته‌تر از نسخه‌ی قبلی است و قابلیت‌های هیجان اگیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از تغییرات جذاب این نسخه می‌توان به شخصی‌سازی صفحه قفل، شناسایی متن درون عکس‌ها، قابلیت حریم خصوصی و غیره اشاره کرد که در ادامه چند مورد از جدیدترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

Lock Screen

مهم‌ترین ویژگی جدید iOS 16، که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، قابلیت شخصی‌سازی صفحه قفل با تصاویر پس‌زمینه چند لایه، ویجت‌ها، فونت‌های سفارشی است. در این قابلیت همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌های دلخواهتان را انتخاب کنید تا به صورت تصادفی در طول روز در صفحه قفل نمایش داده شوند.
در کل می‌توان گفت اپل در قابلیت سفارش سازی نسخه جدید، سنگِ تمام گذاشته است؛ و شما را قادر می‌سازد‌ لاک اسکرین (صفحه قفل)را خودتان طراحی کنید. شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود رنگ و بک گراند را انتخاب کنید؛ یا widgetهای مختلف را به صفحه بیفزایید.

iMessage

اگر شما هم از طرفداران اپل هستید؛ بی شک با مسنجر محبوب آیفون آشنایی دارید. لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت باید حتماً مخاطبتان هم از گوشی اپل استفاده کند. این قابلیت امکان ویرایش پیام‌ها بعد از ارسال را به شما می‌دهد. در محدوده زمانی 15 دقیقه شما می‌توانید پیام ارسال شده را ویرایش کنید. دقت کنید که پس از گذشت این مدت زمان دیگر قادر به انجام این کار نخواهید بود. در این قابلیت می‌توانید هر پیام را حداکثر پنج بار ویرایش کنید. علاوه براین ایموجی‌های کاربردی و جذابی هم به صفحه کلید اضافه شده است.

Live Text

قابلیت Live Text برای کاربران قدیمی اپل بسیار آشنا است؛ به کمک این قابلیت می‌توانید متن روی عکس‌ها را در هر قسمتی که بخواهید کپی کنید. این قابلیت در نسخه جدید سیستم عامل پیشرفت کرده است؛ و علاوه بر تصاویر، می‌توانید متن‌های درون فیلم‌ها را هم کپی کنید.

Apple News

به کمک ویژگی Apple News در ورژن iOS16 می‌توانید اخبار مورد علاقه خود را دسته‌بندی کنید. مثلاً اگر به اخبار روز سینما علاقه دارید؛ می‌توانید آن را در تیتر خبرهای خود قرار دهید تا از جدیدترین اخبار این موضوع در بخش اعلانات خود مطلع شوید.

Apple Health

نسخه iOS 16، برنامه تناسب اندام را با بهبودهای زیادی دراختیار تمام کاربران آیفون قرار داده است. این برنامه محدودیت‌های زیادی در ایران دارد و به طور کامل نمی‌توانید از آن استفاده کنید.‌ این برنامه بدون نیاز به اپل واچ، با استفاده از حسگرهای حرکتی آیفون، میزان کالری سوزانده شده و قدم‌های روزانه شما را هم اندازه‌گیری می‌کند. همچنین می‌توانید در این برنامه زمان خوردن داروهای خود را تنظیم کنید؛ تا سر ساعت به شما یادآوری کند.

Family Sharing

تغییرات iOS 16 در بخش دسترسی‌ و قابلیت‌هایFamily Sharing بسیار جذاب شده است. در این قابلیت شما می‌توانید به همراه خانواده‌یتان یک حساب کاربری مشترک داشته باشید. مثلاً در آن عکس‌ها و ویدیوهایتان را مشاهده کنید؛ همچنین والدین می‌توانند خریدهای کودکان را تأیید کنند. در نسخه جدید سیستم عامل، محدودیت‌های بسیار کاربردی متناسب با سن کودکان برای والدین در نظر گرفته شده است.

Apple Maps

در‌iOS 16 ، برنامه مسیریابی Maps هم پیشرفت‌های زیادی کرده است. از مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه شده به این قسمت می‌توان به قابلیت توقف چند منطقه‌ای اشاره کرد. در این برنامه شما می‌توانید در یک مسیر، تمام محل‌های توقف خود را علامت بزنید؛ تا بعد از رسیدن به مقصد اول، بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد دوم به شما نشان داده شود. همچنین محیط ۳بعدی نقشه هم بسیار پیشرفته‌تر شده است؛ و جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

قابلیت‌های جدید حریم خصوصی

ابزار حریم خصوصی جدیدی به نام Safety Check به نسخه جدید سیستم عامل اپل اضافه شده است. این قابلیت برای کاربرانی که در معرض خطر خشونت یا آزار و اذیت هستند، بسیار کاربردی است. این برنامه به شما را در جهت مدیریت بر برنامه‌ها، گذرواژه‌ها و سایر اطلاعات بسیار کمک می‌کند. برای مثال شما می‌توانید تمام دسترسی‌ پیام‌ها و حساب‌هایی را که به شخص دیگری داده بودید را لغو کنید. و یا اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را متوقف کنند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم کاربردی‌ترین تغییرات iOS 16 را به صورت ساده برای شما بیان کنیم. بعضی از قابلیت‌های جدید این سیستم عامل در ایران کاربرد ندارند و نمی‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. ولی قابلیت‌های جذاب زیادی هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید. اگر قادر به آپدیت iOS 16 شده‌اید، خوشحال می‌شویم نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا