خانه اخبار داراکالا فیلمبرداری حرفه ای تر

فیلمبرداری حرفه ای تر

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
18 آذر 1400 | 12:00
زمان مطالعه: 4 دقیقه

چند توصیه برای فیلمبرداری حرفه ای تر

آیا می خواهید یک ویدیوی حرفه ای و اصولی ایجاد کنید که مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهد؟
ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.دستیابی به ظاهری حرفه ای بیشتر به تکنیک شما مربوط می شود تا ابزارهای شما، بنابراین نیازی به صرف هزینه های زیادی برای خرید تجهیزات گران قیمت ندارید . به احتمال زیاد می توانید با هر چیزی که در حال حاضر دارید، فقط با توجه به نکات، ویدیوهای عالی بسازید.

از نور زیاد استفاده کنید.

نورپردازی تفاوت زیادی در کیفیت یک ویدیوی حرفه ای تمام شده ایجاد می کند، بنابراین آن را به یکی از اولویت های اصلی خود در طول فیلم برداری تبدیل کنید. اگر به اندازه کافی از نور مناسب استفاده نکنید، ویدیوی شما احتمالا آماتور به نظر می رسد، حتی اگر از هر نظر عالی باشد.
خورشید یکی از بهترین منابع نور برای ویدئو است. اگر در نور طبیعی فیلم‌برداری می‌کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا فیلم خود را در صبح یا عصر، زمانی که نور ملایم‌تر است، دریافت کنید. نور ظهر که از بالای سر مستقیم می‌آید می‌تواند سایه‌های خشنی روی سوژه‌های شما ایجاد کند، در حالی که نور صبح و عصر جذاب‌تر است. اگر مجبورید در وسط روز فیلم بگیرید، سعی کنید این کار را در یک روز ابری انجام دهید یا یک منطقه سایه دار برای نور ملایم تر پیدا کنید.
اگر در داخل خانه فیلمبرداری می‌کنید، باید در مورد انواع چراغ‌هایی که استفاده می‌کنید و محل قرارگیری آنها دقت بیشتری داشته باشید. یکی از مواردی که باید از آن اجتناب کنید نورپردازی بالای سر است - می تواند سایه های نامطلوب بر روی صورت سوژه های شما ایجاد کند. پنجره ها منبع نور طبیعی خوبی هستند. همچنین می توانید از یک یا دو لامپ بزرگ برای پخش نور مورد نظر خود استفاده کنید.
استفاده از سایه‌های زیاد چشمگیر به نظر می‌رسد و در ویدیوهای حرفه‌ای که درام اثر مورد نظر نیست، می‌تواند حواس‌تان را پرت کند. استفاده از سایه کم یا بدون سایه، فضای بازتر و ساده‌تری ایجاد می‌کند، که معمولاً برای ویدیوهای تجاری و بازاریابی بهتر است.

اگر می خواهید از نور صاف در ویدیوی خود استفاده کنید، دو منبع نور را در دو طرف دوربین متعادل کنید. می توانید آنها را پشت دوربین یا درست در مقابل آن قرار دهید.

قبل از اینکه منابع نور خود را تنظیم کنید، افکتی را که می خواهید در ویدیوی تمام شده خود ایجاد کنید، در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید صورت سوژه‌تان کاملاً روشن باشد (نور «نرم» یا «مسطح»)، یا کمی سایه (نور «سخت») می‌خواهید؟

از یک پس زمینه تمیز استفاده کنید.

در مورد پس‌زمینه‌ای که برای فیلم‌برداری استفاده می‌کنید، سنجیده فکر کنید. هیچ چیز غیر حرفه ای تر از یک پس زمینه آشفته یا حواس پرت کننده به نظر نمی رسد.
یکی از راه های آسان برای به دست آوردن ظاهری حرفه ای برای ویدیوی خود استفاده از پس زمینه تک رنگ است. یک دیوار، یک ملحفه یا یک ورق بزرگ کاغذ پس زمینه همه گزینه های خوبی هستند. اطمینان حاصل کنید که سوژه شما چندین فوت از پس زمینه فاصله دارد تا از ایجاد سایه روی آن جلوگیری کنید.
همچنین فیلمبرداری در یک محیط «حرفه‌ای» ایده خوبی است: مکانی که واقعاً در آن کار می‌کنید یا زمانی را سپری می‌کنید
مراقب باشید که با پنجره یا سطح بازتابنده دیگری در پس‌زمینه عکس فیلم‌برداری نکنید. شما می توانید به طور ناخواسته دوربین را در انعکاس بگیرید. علاوه بر این، داشتن یک منبع نور مانند یک پنجره در پشت سوژه می تواند سوژه را تاریک و سایه دار به نظر برساند.

از یک برنامه ویرایش ویدیو خوب انتخاب کنید.

نرم افزار خوب ویرایش ویدیو می تواند به شما کمک کند فیلم خام خود را به فیلمی عالی تبدیل کنید. ابزارهای ساده تری مانند Wave.video، Camtasia یا iMovie وجود دارد. گزینه های حرفه ای تر عبارتند از Final Cut Pro و Adobe Premiere Pro
در اینجا ویژگی های کلیدی وجود دارد که هنگام انتخاب ویرایشگر ویدیو باید به آنها توجه کنید:
امکان افزودن متن به ویدئو؛
امکان برش و برش ویدیوها؛
انتقال صحنه؛
امکان تغییر نسبت تصویر؛
افزودن فیلترها و روکش ها؛
کتابخانه ای از فیلم ها و صداها.

ویرایش خود را ساده نگه دارید.

امتحان کردن جلوه‌های مختلف می‌تواند در طول فرآیند ویرایش ویدیو سرگرم‌کننده باشد، اما خیلی دیوانه نشوید. یک سبک ویرایش ساده و تمیز به طور کلی حرفه ای ترین به نظر می رسد.
چند کار که باید حتما در مرحله ویرایش انجام دهید عبارتند از:
استفاده از حذف نویز برای پاک کردن هرگونه نویز پس زمینه.
در صورت نیاز نور را کمی تنظیم کنید.
قطع مکث ها و سکوت های ناخوشایند.
اضافه کردن موسیقی پس زمینه و انتقال.
نکته دیگری برای ویرایش: اگر در ویدیوی حرفه‌ای خود از یک صحنه به صحنه دیگر برش می‌دهید، زمانی که حرکت در هر دو بخش وجود دارد، پرش کنید. این نرم‌تر و طبیعی‌تر از پریدن از صحنه‌ای است که در آن هیچ اتفاقی برای صحنه دیگر نمی‌افتد.

صدای واضح و شفاف را در اولویت قرار دهید.

کیفیت صدای شما در واقع مهمتر از کیفیت فیلم حرفه ای شما است. اکثر مردم مایلند ویدیویی را تماشا کنند که با کیفیت HD گرفته نشده یا حتی کمی دانه‌دار است، تا زمانی که همه چیز در مورد آن خوب باشد. اما صدای مبهم و نامشخص معمولاً کافی است تا هر کسی را وادار کند تا چند ثانیه پس از شروع پخش یک ویدیو، دکمه «بازگشت» را بزند.

از آنجایی که صدا بسیار اهمیت دارد، یک میکروفون خوب اولین وسیله ای است که باید روی آن سرمایه گذاری کنید. بهترین وسیله ای را که می توانید بخرید، تهیه کنید. با صرف مقداری پول می‌توانید میکروفونی تهیه کنید که عملکرد خوبی داشته باشد و برای مدت طولانی دوام بیاورد. همچنین اگر بودجه کمی دارید، گزینه های مناسب زیر 100 دلار نیز وجود دارد. حتی یک میکروفون لایو هم این کار را می کند!
با قرار دادن میکروفون خود تا حد امکان به سوژه، صدای واضحی ضبط کنید. ممکن است بخواهید از یک فیلتر پاپ برای از بین بردن لرزش ها و ترقه های ضبط تمام شده استفاده کنید. از هر گونه نویز پس زمینه ای که میکروفون شما ممکن است دریافت کند نیز آگاه باشید.
تنظیم چیزهایی مانند ترافیک، پرندگان و حتی سر و صدای باد آسان است، اما همه این صداها در ضبط شما بسیار واضح خواهند بود.
هرچه ویدیوهای شما حرفه ای تر به نظر برسند، برند شما از آنها سود بیشتری خواهد برد. و در حالی که ساختن ویدیوهایی با ظاهری حرفه ای به تمرین و دانش نیاز دارد، اما جادو نیست یا چیزی نیست که شما برای سال ها مطالعه کنید. فقط با استفاده از تکنیک های اساسی فهرست شده در این مقاله می توانید کیفیت ویدیوی بعدی خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا