خانه علم و تکنولوژی اخبار نرم افزار سیستم عامل شیائومی HyperOS به عنوان جایگزین MIUI معرفی شد

سیستم عامل شیائومی HyperOS به عنوان جایگزین MIUI معرفی شد

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
30 مهر 1402 | 17:04
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چند هفته پیش شایعات زیادی درباره معرفی یک سیستم‌عامل اختصاصی جدید، از طرف شرکت شیائومی منتشر شد. در چند روز گذشته این شرکت بالاخره سیستم‌عامل HyperOS را به طور رسمی معرفی کرد. این برند چینی تصمیم دارد سیستم‌عامل جدیدش را با گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ به بازار عرضه کند و پس از 13 سال، به طور کامل آن را جایگزین رابط کاربری MIUI کند.

سیستم‌عامل HyperOSجایگزین‌ MIUI خواهد شد

مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت شیائومی، در توییتی اعلام کرده است که توسعه‌ی این سیستم‌عامل، «یک لحظه‌ی تاریخی» برای این شرکت خواهد بود. به گفته یکی از مدیران ارشد این شرکت، سیستم‌عامل HyperOS مخصوص بازار چین نخواهد بود؛ و انتشار آن برای بازار جهانی طی سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. شیائومی قصد دارد پس از ۱۳ سال استفاده از رابط کاربری MIUI، از سیستم‌عامل اختصاصی استفاده کند.

گزارشات حاکی از آن است که شرکت شیائومی از سال ۲۰۱۷ توسعه‌ی این سیستم‌عامل را آغاز کرده است؛ و با توجه به تنوع محصولات اکوسیستمی، چنین نرم‌افزاری می‌تواند یک اکوسیستم جذاب‌تر به وجود آورد. با توجه به پستی که در شبکه اجتماعی Weibo توسط مدیرعامل شیائومی «لی جون» منتشر شد، این سیستم‌عامل ترکیبی از اندروید و سیستم‌ اختصاصی Vela است؛ که در آن از معماری‌های نرم‌افزاری کاملاً جدید و بازنویسی شده، استفاده شده است.

شیائومی می‌گوید هایپر او اس، تنها برای گوشی‌های هوشمند کاربرد ندارد؛ بلکه در تمام اکوسیستم این شرکت و محصولاتش در 200 دسته‌بندی مختلف ازجمله دستگاه‌های خانگی هوشمند و خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سیستم عامل HyperOS برای اولین‌بار در گوشی شیائومی ۱۴ ایفای نقش می‌کند. هنوز اطلاعات دقیقی درباره ویژگی‌های جدید این سیستم عامل منتشر نشده است. شیائومی اعلام کرده است اطلاعات جدید HyperOS را همزمان با عرضه شیائومی ۱۴ منتشر خواهد کرد.

اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهند که HyperOS روی شخصی‌سازی مخصوصاً در صفحه‌ی قفل تمرکز ویژه‌ای دارد. کنترل سنتر HyperOS طراحی ساده‌تر و شیک‌تری نسبت‌به MIUI دارد؛ و تا حد زیادی شبیه کنترل سنتر نسخه‌ی جدید iOS است. همچنین آیکون اپلیکیشن‌ها شبیه MIUI 14 هستند.
لازم به ذکر است که این اسکرین شات‌ها نسخه‌های بتای اولیه‌ی HyperOS هستند؛ و شیائومی در گذر زمان تغییرات بیشتری روی این سیستم‌عامل اعمال خواهد کرد.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا