خانه نقد و بررسی موبایل نقد و بررسی گوشی هوآوی نوا Y70

نقد و بررسی گوشی هوآوی نوا Y70

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
17 دی 1401 | 12:00
زمان مطالعه: 3 دقیقه

امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی و کم بود بوجه‌ی اکثر کاربران برای خرید گوشی‌های پرچم دار، بازار گوشی‌های اقتصادی داغ‌‌تر از قبل شده است. برند هوآوی هم با توجه به این موضوع، در تلاش است که با تولید گوشی‌های مقرون به صرفه، از دور رقابت تولید کنندگان گوشی همراه حذف نشود. یکی از محصولات جدید هوآوی نوا Y70نام دارد؛ که قابلیت‌های بسیار خوبی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با دارا کالا همراه باشید تا در ادامه به نقد و بررسی نوا Y70 بپردازیم.

طراحی گوشی نوا Y70

با توجه به اقتصادی بودن نواY70 ‍‌، هوآوی طراحی زیبا و کاربر پسندی برای آن در نظر گرفته است. پنل پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است ولی در نگاه اول، شیشه‌ای به نظر می‌رسد. در سمت چپ پنل پشتی، ماژول بیضی شکل دوربین مشاهده می‌شود؛ که میزبان سه سنسور دوربین با چیدمانی ستونی شده است. فلش LED‌و نوشته‌ی AI CAMERA هم در بیرون ماژول به چشم می خورند. در پنل پشتی همچنین لوگوی HUAWEI هم حک شده است.
فریمی از جنس پلاستیکِ براق، اطراف گوشی مشاهده می‌شود؛ که در لبه‌ی سمت راست خود میزبان دکمه‌های تنظیم صدا و پاور شده است. حسگر اثر انگشت در این محصول با دکمه پاور ادغام شده است. در لبه‌ی پایینی درگاه Type-c، میکروفون، جک ۳.۵ میلی متری صدا و اسپیکر قرار گرفته‌اند. در لبه‌ی سمت چپ جایگاه قرار گیری سیم‌کارت به تنهایی جا خوش کرده است. در لبه‌ی بالایی هم یک میکروفن قرار گرفته است.
در پنل جلویی این گوشی، صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی از نوع IPS LCD تعبیه شده است. که طراحی ناچ واتردراپ ( قطره‌ای) در وسط قسمت بالایی نمایشگر میزبان دوربین سلفی شده است. حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر باعث شده است که صفحه‌نمایش تقریباً 90 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد. این گوشی در ابعادی برابر 168.3 در 77.7 در 8.98 میلی‌متر و وزنی معادل 199 گرم به بازار عرضه شده است. وزن گوشی به نسبت زیاد است؛ ولی در استفاده‌های طولانی مدت باعث خستگی دستان کاربر نمی‌شود. هوآوی این محصول را در سه رنگ مشکی، آبی و سفید طراحی و تولید کرده است.

صفحه نمایش گوشی نوا Y70

همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، گوشی نواY70 به صفحه نمایشی ۶.۷۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ از نوع TFT مجهز شده است. این نمایشگر در هر اینچ 260 پیکسل را به نمایش می‌گذارد. این محصول نسبت به رقبای خود مانند ردمی نوت 11 در بخش نمایشگر، کیفیت پایین‌تری را ارائه می‌دهد.
نرخ تازه سازی 60 هرتز، برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. نمایشگر این محصول به قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای مجهز نشده است؛ ولی به خوبی از پس انجام کارهای روزمره بر می‌آید. این نمایشگر روشنایی متوسطی را ارائه می‌دهد؛ که زیر تابش مستقیم نور خورشید کار با گوشی را کمی سخت می‌کند.

اسپیکر گوشی نوا Y70

اسپیکر مونو برای نوا Y70 در نظر گرفته شده است. این اسپیکر بلندی صدای معمولی و کیفیت متوسطی را ارائه می‌دهد. هنگام قرار دادن صدا در بلندترین حالت، تفکیک صدا کاهش پیدا می‌کند و با افت کیفیت مواجه می‌شویم . جک ۳.۵ میلی متری صدا هم این محصول را همراهی می‌کند.

نرم افزار گوشی نوا Y70

گوشی نوا Y70 به سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری EMUI 12 ، که رابط کاربری اختصاصی هوآوی می‌باشد؛ مجهز شده است. رابط کاربری به کار رفته در این گوشی، قابلیت‌های شخصی سازی جذاب و محیط کاربری کاربر‌پسندی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول هم مانند سایر محصولات هوآوی، قادر به پشتیبانی از خدمات گوگل نیست. ولی به این معنی نیست که هیچ برنامه‌ای را نمی‌توانید روی آن اجرا کنید. زیرا این گوشی از جایگزین مناسبی برای گوگل به نام HMS (Huawei Mobile Services) پشتیبانی می‌کند. با این وجود کاربران جای خالی گوگل را احساس نمی‌کنند.

سخت افزار گوشی نوا Y70

در بخش مشخصات سخت افزاری، گوشی نوا Y70 به پردازنده میان‌رده و اختصاصی هوآوی یعنی Kirin 710A مجهز شده است. هشت هسته‌ی این پردازنده، از چهار هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده در نظر گرفته شده برای این گوشی بسیار مناسب است؛ ولی بی نقص نیست.
تراشه به کار رفته در این محصول، به راحتی از پس اجرای کارهای روزمره و بازی‌های سبک بر‌می‌آید. هنگام اجرای بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا مثل کال‌آف‌دیوتی، بهتر است گرافیک را روی حالت Normal قرار دهید. تا با لگ و باگ در اجرای بازی مواجه نشوید. در اجرای بازی‌های سنگین، با این محصول از افزایش دما و کاهش عملکرد گوشی خبری نیست.
متاسفانه هوآوی، گوشی نوا Y70 را فقط در یک نسخه با حافظه‌ داخلی 128 گیگابایت و حافظه رم 4 گیگابایت به بازار عرضه کرده است. این محصول از کارت حافظه‌ی خارجی هم پشتیبانی می‌کند. در نتیجه اگر این میزان از فضای ذخیره سازی پاسخ گوی نیاز کاربران نبود؛ می‌توانند آن را ارتقا دهند. در این گوشی جایگاه کارت‌حافظه با سیم‌کارت دوم مشترک است. بنابراین بین microSDXC و سیمکارت دوم باید یکی را انتخاب کنید.

باتری گوشی نوا Y70

در این بخش به یکی دیگر از نقاط قوت گوشی نوا Y70 ، یعنی باتری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت می‌رسیم. یکی از دلایل وزن تقریباً بالای این گوشی، همین باتری با ظرفیت بالا است. در استفاده‌های معمولی این باتری قادر است دو تا سه روز کاربر را همراهی کند. شارژر ۲۲.۵ واتی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است؛ که قادر است در مدت زمان تقریباً یک ساعت و نیم شارژ باتری را از صفر به صد درصد برساند.

دوربین گوشی نوا Y70

گوشی نوا Y70 به دوربین سه گانه‌ی کارآمدی متشکل از یک سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و یه سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده است.
دوربین اصلی دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل، گشودگی دریچه لنز f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر می‌باشد. این دوربین در نور مناسبِ روز، تصاویری با جزئیات قابل قبول، کنتراست خوب و داینامیک رنج نسبتاً گسترده به ثبت می‌رساند. در نور شب هم با توجه به گشودگی دریچه لنز مناسب، جذب نور بالایی رخ می‌دهد؛ در نتیجه تصاویری با کیفیت قابل قبول می‌توان به ثبت رساند. این سنسور در بخش فیلمبرداری قادر به ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است.
دوربین اولتراواید با رزولوشن ۵ مگاپیکسل، زاویه دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دریچه لنز f/2.2 کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد. این سنسور طرفداران زیادی در بین کاربران دارد. زاویه دید گسترده‌ی این سنسور، برای ثبت تصاویر در طبیعت و عکس‌های دسته‌جمعی کاربرد دارد. تصاویر ثبت شده با دوربین اولتراواید، دارای جزئیات بالایی در حد دوربین اصلی نمی‌باشند. زیرا با توجه به میزان رزولوشنی که برای این دوربین در نظر گرفته شده است، نمی توان توقع ثبت جزئیات بسیار بالایی از آن داشت.
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در ثبت تصاویر پرتره به سنسور دوربین اصلی کمک شایانی می‌کند. بیشتر اوقات در تصاویر پرتره‌ی ثبت شده، سوژه به درستی از پس زمینه جدا شده است و پس زمینه به درستی تار شده است. در کل این سنسور نسبت به میزان رزولوشنی که دارد؛ کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد.
یک لنز ۸ مگاپیکسلی هم برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. این سنسور در نور روز و در صورت ثابت بودن دوربین، عملکرد نسبتاً خوبی ارائه می‌دهد. ولی در شرایطی با نور کم و تکان خوردن دست هنگام عکاسی با تصاویر تار و بی کیفیتی مواجه می‌شویم.

جمع بندی

تا به اینجای مقاله دریافتیم که گوشی هواوی نوا‌ Y70 یک گوشی میان‌رده و معمولی با امکانات مناسب است؛ که نیاز‌های متنوع کاربران را در حد توان پاسخ می‌دهد. صفحه نمایشی نه چندان قدرتمند برای این محصول در نظر گرفته شده است. ولی در بخش باتری می‌توان روی آن حساب کرد؛ زیرا از ظرفیت بالا و عملکرد بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.
اگر اهل عکاسی حرفه‌ای با گوشی و انجام بازی‌های سنگین هستید؛ این محصول را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم. ولی اگر به یک گوشی برای استفاده‌ی روزانه نیاز دارید؛ هواوی نوا Y70 با قیمیتی مقرون به صرفه، بهترین امکانات را در اختیارتان قرار خواهد داد.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا