خانه نقد و بررسی موبایل نقد و بررسی مشخصات گوشی گلکسی A53 5G

نقد و بررسی مشخصات گوشی گلکسی A53 5G

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
30 دی 1401 | 10:50
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سامسونگ مدت‌هاست محصولات سری A خود را فقط با به روزرسانی‌های جدید در اختیار کاربران قرار می‌دهد. زیرا نیازی به طراحی جدید ندارد و به کمک همان فرمولِ از قبل تثبیت شده، محصولات جدید زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مثلاً گلکسی‌A53 5G از نظر طراحی تفاوت زیادی با گلکسی A52 قبل از خود نکرده است. به نظر میرسد که کاربران هم با نظر سامسونگ در این زمینه موافق‌اند، زیرا محصولات میان رده‌ی سری A سامسونگ بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده‌اند. اصلی‌ترین به روزرسانی گلکسی A53 نسبت به نسل قبلی در بخش‌های تراشه و ظرفیت باتری مشاهده می‌شود. در ادامه همراه داراکالا باشید تا گلکسی A53 را به طوردقیق بررسی کنیم.

طراحی گوشی گلکسی A53

تفاوت محسوسی در بخش طراحی گلکسی A53 5G و گلکسی A52 5G مشاهده نمی‌شود. از جمله تفاوت‌های ظاهری بسیار کوچک این محصول با نسل قبل می‌توان به کاهش اندازه‌ی این مدل در ابعاد چند میلی‌متری اشاره کرد. ولی از نظر وزن تغییری با نسل قبل نکرده است. تغییر دیگری که در این محصول مشاهده می‌شود، حذف جک 3.5 میلی‌‌متری صدا است. گلکسی A53 در ابعاد 159.6 × 74.8 × 8.1 میلی‌متری و وزن 189 گرمی طراحی و تولید شده است.
گلکسی A53 همچون دیگر اعضای خانواده گلکسی A بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد. طراحی پنل پشتی مات و فریم اطراف گوشی حالت براق دارد. در پنل پشتی گلکسی A53 ماژول مستطیل شکلی مشاهده می‌شود؛ که میزبانِ چهار سنسور‌ دوربین شده است. این ماژول برخلاف بعضی محصولات میان رده‌ی دیگر، از برآمدگی مشکی رنگی تشکیل نشده است؛ و کاملا همرنگ پنل پشتی، با برآمدگی کم می‌باشد. در سمت چپ ماژول سه سنسور دوربین با چیدمانی ستونی زیر هم قرار گرفته‌اند؛ سنسور تکی ماکرو و فلش LED هم در مقابل آن ها جا خوش کرده‌اند. در پنل پشتی همچنین لوگوی سامسونگ هم به چشم می‌خورد؛ با این تفاسیر تشخیص این محصول از نسل قبلی آن کار دشواری است.

فریم اطراف گوشی، در لبه‌ سمت راست خود میزبان دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا شده است. در لبه سمت چپ هیچ دکمه و درگاهی مشاهده نمی‌شود. در لبه‌ بالایی فریم حفره میکروفون به تنهایی تعبیه شده‌ است. در لبه‌ پایینی فریم هم درگاه تایپ C، اسپیکر، میکروفون اول و جایگاه سیمکارت و کارت حافظه ( به صورت مشترک با سیمکارت دوم) جا خوش کرده‌اند؛ در این قسمت خبری از جک 3.5 میلی‌‌متری صدا نیست.
صفحه‌نمایشی ۶.۵ اینچی در پنل جلویی این تلفن همراه مشاهده می‌شود. که به لطف حاشیه‌های کمی که اطراف آن حضور دارند، 85.4 درصد از نمای جلویی را به خود اختصاص داده است. گوریلاگلس ۵ از این نمایشگر در برابر صدمات و خط و خش محافظت می‌کند. در زیر صفحه نمایش OLED به کار رفته در گلکسی A53، حسگر اپتیکال اثر انگشت قرار گرفته است؛ که عملکرد سریع و دقیقی در باز کردن قفل نمایشگر ارائه می‌دهد.
سامسونگ، گلکسی A53 را در چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و گلبهی به بازار عرضه کرده است. گواهی IP67 هم در این محصول حضور دارد، در نتیجه این تلفن همراه قادر است فشار یک متری آب را به مدت ۳۰ دقیقه تحمل کند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A53

صفحه نمایشی 6.5 اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ در پنل جلویی گلکسی A53 قرار گرفته است. این نمایشگر قادر است در هر اینچ 405 پیکسل را به نمایش بگذارد. همچنین برخورداری از نرخ تازه سازی 120 هرتزی نمایشگری نرم و روان را برای کاربران به ارمغان آورده است. ویژگی‌های نمایشگر این محصول تقریباً برایمان آشناست؛ زیرا شرکت کره‌ای آن‌ها را در گلکسی A52 5G هم به کار برده بود.
نرخ روشنایی 800 نیتی هم به قدرت این نمایشگر افزوده است. این میزان از روشنایی، باعث می‌شود کاربر در زیر نور مستقیم خورشید هم به راحتی از تلفن همراه خود استفاده کند. به لطف حضور حاشیه‌های کم، صفحه نمایش توانسته است 85.4 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص دهد. صفحه نمایش این محصول توسط نسل پنجم کورنینگ گوریلاگلس در برابر صدمات محافظت می‌شود.
دو پروفایل رنگیNatural و Vivid در تنظیمات این صفحه نمایش حضور دارند. پروقایل Natural رنگ‌ها را دقیق‌تر نشان می‌دهد و از فضای رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند. پروفایل رنگی Vividرنگ‌ها را اشباع شده نمایش می‌دهد و از فضای رنگی DCI P3 پشتیبانی می‌کند. پروفایل Vivid تمایل کمی به سردی و پروفایل Natural تمایل بسیار جزئی به گرمی دارد.

اسپیکر گوشی گلکسی A53

سامسونگ، گلکسی A53 را به اسپیکرهای استریو مجهز کرده است؛ بلندگوی اصلی در لبه‌ پایینی فریم و بلندگوی دیگر در قسمت بالایی صفحه نمایش قرار دارد. اسپیکر‌ها از نظر بلندی و کیفیت صدا در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اند. بنابراین هنگام بلند کردن صدا تا آخرین میزان، کیفیت و وضوح صدا کاهش پیدا نمی‌کند.

سخت افزار گوشی گلکسی A53

سامسونگ، گلکسی A53 را به پردازنده میان رده اختصاصی خودش به نام اگزینوس 1280 با معماری 5 نانومتری مجهز کرده است. که از نسل پنجم شبکه تلفن همراه هم پشتیبانی می‌کند. هشت هسته‌ی این پردازنده از ۲ هسته‌ی ۲٫۴۰ گیگاهرتزی Cortex A78 و ۶ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex A55 تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 هم پردازش امور گرافیکی را برعهده دارد.
گلکسی A53 به عنوان یک محصول میان رده از پس اجرای بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا برمی‌آید. مثلاً بازی‌های پابجی و کالاف دیوتی موبایل را با کیفیت خوب به اجرا درمی‌آورد. سامسونگ این محصول را در سه نسخه با حافظه‌های 128،6 و 128،8 و 256،8 گیگابایت به بازار عرضه کرده است. همچنین این میزان از حافظه‌ی ذخیره‌سازی را می‌توان ازطریق درگاه کارت حافظه (مشترک با سیمکارت دوم ) ارتقا داد.

نرم افزار و رابط کاربری گوشی گلکسی A53

گلکسی A53 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 به بازار عرضه شده است؛ که هر دو از جدید‌ترین‌های حال حاظر محسوب می‌شوند. رابط کاربری One UI 4.1 نسبت به One UI 4 از لحاظه ظاهری تفاوتی نکرده است. طبق گفته‌ی شرکت سازنده این گوشی تا حداقل 4 سال به روز رسانی اندروید را دریافت می‌کند. این رابط کاربری امکان شخصی‌سازی جذابی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در کل سخت‌افزار قوی، به همراه این رابط کاربری قدرتمند تجربه‌ی نرم و روانی از کار با گوشی گلکسی A53 را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

باتری گوشی گلکسی A53

یکی از پیشرفت‌های گلکسی A53 نسبت به نسل قبل، افزایش 500 میلی آمپری ظرفیت باتری است. سامسونگ این محصول جدید را به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم پلیمری مجهز کرده است. شارژ سریع 25 وات هم باتری این گوشی را همراهی می‌کند. البته سامسونگ این محصول را بدون شارژر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نتیجه کاربران باید شارژر را به صورت جداگانه تهیه کنند. این میزان از ظرفیت باتری، در استفاده‌های معمولی یک روز کامل دوام می‌آورد. بنابراین با خرید این گوشی، در طول روز استرسی بابت تمام شدن شارژ گوشیتان نخواهید داشت.

دوربین گوشی گلکسی A53

گوشی گلکسی A53 در بخش دوربین به چهار سنسور واید ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است. در پنل جلویی هم دوربین ۳۲ مگاپیکسلی، وظیفه دوربین سلفی را برعهده دارد. همان طور که مشاهده کردید، سنسور‌های دوربین هم هیچ تغییری نسبت به نسل قبل نکرده‌اند.
دوربین اصلی از یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.7 اینچی، پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری، لنز واید ۲۶ میلی‌متری و گشودگی دریچه لنز f/1.8 تشکیل شده است. لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز هم این دوربین را در ثبت تصاویر باکیفیت‌تر همراهی می‌کنند .در تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی جزئیات بالا، داینامیک بسیار خوب و نویز کمی مشاهده می‌شود. رنگ‌ها در این تصاویر شاید کمی اغراق آمیز باشند، یعنی کمی از دنیای واقعی پر رنگ‌تر هستند. این دوربین از حالتNight هم پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین در نور شب هم می‌توان تصاویر مناسبی به ثبت رساند.
دوربین اولتراواید از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری، گشودگی دریچه لنز f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه‌ تشکیل شده است. دوربین اولتراواید عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین دارای رنگ‌هایی طبیعی‌تر، گستره‌ی دینامیکی پایین‌تر، نویز بیشتر و جزئیات کم‌تری نسبت به دوربین اصلی هستند. حالت Nightبرای دوربین اولتراواید هم در نظر گرفته شده است؛ در نتیجه در نور شب هم می‌توان از جمع‌های دوستانه تصاویر قابل قبولی به ثبت رساند.

دوربین ماکرو از یک حسگر ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/2.4 تشکیل شده است، که برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک کاربرد دارد. در این سنسور لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار مشاهده نمی‌شود. در نور مناسب روز، تصاویر جذابی با این دوربین می‌توان به ثبت رساند. لازم به ذکر است که اگر هنگام عکاسی با این دوربین دقت بالا نداشته باشید، سوژه مورد نظر در فاصله مناسب قرار نگرفته باشد و نور کافی در دسترس نباشد، با تصاویر تاری مواجه می‌شوید.
سنسور سنجش عمق ۵ مگاپیکسلی کاربر را در ثبت تصاویر پرتره همراهی می‌کند. این سنسور زمانی که پس زمینه سوژه زیاد پیچیده نباشد و نور کافی در محیط حضور داشته باشد، پس زمینه را به خوبی بوکه می‌کند.
دوربین سلفی از یک سنسور۳۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری، لنز واید ۲۶ میلی‌متری و گشودگی دریچه لنز f/2.2 تشکیل شده است. این دوربین در نور مناسب روز می‌تواند تصاویری با جزئیات بالا، گستره‌ی دینامیکی وسیع و رنگ‌های شفاف به ثبت رساند. به کمک دوربین سلفی هم می‌توان تصاویر پرتره به ثبت رساند، ولی این تصاویر از نظر کیفیت، با تصاویر ثبت شده در حالت پرتره دوربین اصلی، بسیار متفاوت‌اند. زیرا به دلیل عدم حضور سنسور عمق سنج، سوژه و پس زمینه به صورت نرم‌افزاری از هم تفکیک می‌شوند.
دوربین‌های این گوشی، در بخش فیلمبرداری قادر به ضبط ویدئو با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در هر ثانیه هستند. لرزشگیر اپتیکال تصویر فقط قادر به پشتیبانی از کیفیت 1080 پیکسلی است و از کیفیت 4K را پشتیبانی نمی‌کند.

جمع بندی

گوشی‌های سری A سامسونگ در بین کاربران شناخته شده هستند؛ و ورود محصولات جدید این خانواده به بازار هیاهویی در بین کاربران به پا می‌کند. گلکسی A53 هم پس از عرضه به بازار در بین کاربران طرفداران زیادی پیدا کرده است. از قابلیت‌های این محصول که ارزش خرید آن را بالا می‌برند می‌توان به صفحه نمایش با نرخ تازه سازی 120 هرتز، دوربین چهارگانه با کیفیت، باتری 5000 میلی آمپری قوی، سخت افزار قدرتمند و نرم افزار به روز اشاره کرد. اگر قصد خرید یک گوشی با قابلیت‌هایی در حد و اندازه‌ی یک محصول پرچم دار، ولی با قیمتی منصفانه‌تر دارید؛ گلکسی A53 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا