خانه نقد و بررسی موبایل نقد و بررسی مشخصات گوشی گلکسی A52s

نقد و بررسی مشخصات گوشی گلکسی A52s

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
23 بهمن 1401 | 11:55
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بی شک می‌توان گفت گوشی‌های سری A سامسونگ حکم ستون را در محصولات این شرکت دارند؛ زیرا این سری امکانات بسیار خوبی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند؛ و در بازار فروش بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

 سامسونگ در سال‌های گذشته، بهای زیادی به طراحی و تولید گوشی‌های میان رده داده است؛ مدتی پس از معرفیA52 5G  و استقبال زیاد کاربران، سامسونگ نسخه‌ی جدید آن را با تراشه‌ی قدرتمندتر با نام A52s 5G به بازار عرضه کرد. گوشی A52s  هم از قاعده‌ی محصولات سری A مستثنی نیست؛ و قابلیت‌های گوناگون را با پرداخت هزینه‌ای مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه به نقد و بررسی کامل مشخصات گوشی گلکسی A52sمی‌پردازیم.

طراحی گوشی گلکسی A52s

در این گوشی سامسونگ، طراحی متفاوت و جذابی را برای گلکسی A52sخلق نکرده است؛ و شاهد همان طراحی به کار رفته در مدل قبلی هستیم. مانند دیگر محصولات سری A قابی از جنس پلاستیکِ مات با کیفیت بالا برای این محصول در نظر گرفته شده است؛ که جذب اثر انگشت کمی دارد. سامسونگ این تازه‌وارد را در ابعادی برابر ۸٫۴ × ۷۵٫۱ × ۱۵۹٫۹ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۸۹ گرم در اختیار کاربران قرار داده است؛ در کل می‌توان گفت با گوشی خوش دستی سروکار داریم.
پنل پشتی، همان طراحی آشنای محصولات قبلی را یدک می‌کشد؛ در این قسمت ماژول مستطیل شکلی، همرنگ با بدنه و با برآمدگی کمی مشاهده می‌کنیم؛ که میزبان چهار سنسور دوربین و یک فلش LED شده است. در سمت چپ ماژول سه سنسور دوربین با چیدمانی ستونی زیر هم قرار گرفته‌اند؛ سنسور تکی ماکرو و فلش LED هم در مقابل آن‌ها جا خوش کرده‌اند. در پنل پشتی همچنین لوگوی سامسونگ هم به چشم می‌خورد.

فریم پلاستیکی و براقِ اطراف گوشی در لبه‌ سمت راست خود میزبان دکمه‌های تنظیم صدا و پاور شده است. در لبه‌ سمت چپ هیچ دکمه و درگاهی دیده نمی‌شود. لبه‌ بالایی فریم محل قرار گیری جایگاه سیم‌کارت و کارت حافظه (مشترک با سیمکارت دوم) و یک میکروفن است. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، میکروفن، اسپیکر و پورت تایپ C در لبه‌ بالایی فریم دیده می‌شوند.
پنل جلویی گلکسی A52s را صفحه‌نمایشی ۶٫۵ اینچی احاطه کرده است؛ که توسط Corning Gorilla Glass 5 در برابر صدمات و خط و‌خش محافظت می‌شود. طراحی ناچ اینفینیتی O در وسط قسمت بالایی نمایشگر میزبان دوبین سلفی این محصول شده است. شرکت سازنده حسگر اثر انگشت این گوشی را زیر صفحه‌نمایش تعبیه کرده است.
خبر خوش اینکه این گوشی مجهز به گواهی IP67 شده است؛ بنابراین گلکسی A52s در برابر نفوذ گردوغبار و آب مقاوم است؛ در نتیجه قادر است عمق یک متری آب را به مدت 30 دقیقه تحمل کند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A52s

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم صفحه نمایشی ۶٫۵ اینچی از نوع AMOLED با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل در پنل جلویی گلکسی 5G A52s قرار گرفته است. این نمایشگر در هر اینچ ۴۰۵ پیکسل‌ را به نمایش می‌گذارد؛ و از نرخ تازه سازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. در قسمت تنظیمات صفحه نمایش، می‌توانید بین دو حالت ۶۰ و ۱۲۰ هرتز یکی را انتخاب کنید. با تنظیم کردن نمایشگر روی حالت نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، تجربه‌ی هیجان‌انگیزی از بازی کردن و تماشای ویدئو با این گوشی را تجربه می‌کنید.لازم به ذکر است که در این حالت با افزایش مصرف باتری روبه‌رو می‌شویم.

حداکثر میزان روشنایی ۸۰۰ نیت برای این محصول در نظر گرفته شده است؛ در نتیجه زیر تابش مستقیم نور خورشید به راحتی می‌توانید با گوشی کار کنید. دو پروفایل رنگی Vivid و Natural در تنظیمات صفحه نمایش دیده می‌شود؛ حالت اول فضای رنگی DCI P3 را با دقت قابل قبولی پوشش می‌دهد و رنگ‌ها نسبتا خنثی هستند. حالت دوم فضای رنگی sRGB را با دقت خوب پوشش می‌دهد و رنگ ها گرمتر نمایش داده می‌شوند. استانداردهای HDR10 و HDR10+ هم در این نمایشگر حضور دارند. محافظ Gorilla Glass 5 از نمایشگر گلکسی A52s در برابر صدمات محافظت می‌کند.

اسپیکر گوشی گلکسی A52s

اسپیکر استریو در گلکسی A52s به صورت یک اسپیکر اختصاصی در فریم پایین و یک اسپیکر دوم درون اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. این اسپیکرها بلندی صدای خوبی دارند؛ ولی در حالتی که صدا را در بلند‌ترین حالت قرار دهید، ممکن است کمی افت کیفیت احساس ‌شود. همچنین این اسپیکر از قابلیت Dolby Atmosهم پشتیبانی می‌کند.

سخت افزار گوشی گلکسی A52s

سامسونگ، در قسمت سخت افزار نسبت به نسخه اصلی تغییر و تحولی ایجاد کرده است. تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 750G 5G به کار رفته در گلکسی A52 5G را به تراشه‌ی ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G 5G کوالکام در گلکسی A52s 5G تبدیل کرده است. در این صورت در نسخه جدید با قدرت بیشتر و مصرف باتری کمتری مواجه هستیم.
هشت هسته‌ی پردازنده‌ به کار رفته در این محصول، از چهار هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز تشکیل شده است. این پردازنده علاوه بر پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه از وای‌فای 6E و بلوتوث ۵٫۲ هم پشتیبانی می‌کند.
پردازنده گرافیکی Adreno 642L هم در این محصول ایفای نقش می‌کند. در کل می‌توان گفت این گوشی میان‌رده از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی روز دنیا به خوبی برمی‌آید. شرکت سازنده، گلکسی A52s 5G را در چهار نسخه با ظرفیت‌های 128،6 و 128،8 و 256،6 و 256،8 گیگابایت در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین این گوشی از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار گوشی گلکسی A52s

گوشی گلکسی A52s 5G به سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ مجهز شده است. این رابط کاربری یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری اندروید به حساب می‌آید؛ که امکانات شخصی سازی گسترده‌ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. رابط کاربری One UI 3.1 ظاهر جذابی دارد و قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد؛ همچنین با سرعت خوبی اجرا می‌شود و در آن هیچ کندی سرعتی دیده نمی‌شود. همچنین سامسونگ برای گلکسی A52s تا 3 سال بروزرسانی نرم‌افزاری در نظر گرفته است.

باتری گوشی گلکسی A52s

گلکسی A52s در بخش تامین انرژی، نسبت به نسخه اصلی با افزایش ظرفیت باتری مواجه نشده است. سامسونگ همچون نسخه اصلی، یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی در نظر گرفته شده است. شارژ سریع ۲۵ وات هم باتری این گوشی را همراهی می‌کند.
این شارژر قادر است در مدت زمان کوتاه ۳۰ دقیقه شارژ باتری را از 0 به 50 برساند. در کل این گوشی عملکرد شارژدهی خوبی دارد و می تواند شما را راضی نگه دارد. این باتری در شرایط استفاده معمولی، قادر است یک روز کامل گوشی را روشن نگه دارد؛ بنابراین در طول روز استرسی بابت تمام شدن شارژ گوشیتان نخواهید داشت.

دوربین گوشی گلکسی A52s

سامسونگ دوربین چهارگانه و کارآمدی برای گلکسی A52s در نظر گرفته است. مجموعه دوربین‌ها در این محصول از یک سنسور دوربین اصلی‌ 64 مگاپیکسلی، سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید، سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 5 مگاپیکسلی سنجش عمق تشکیل شده است.

دوربین اصلی از یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل ۰٫۸ میکرومتر، فاصله‌ی کانونی ۲۶ میلی‌متر و گشودگی دریچه لنز f/1.8  تشکیل شده است. فیلتر رنگی  Quad Bayerموجود در این دوربین به‌صورت پیش‌فرض هر ۴ پیکسل مجاور را در یک پیکسل ادغام می‌کند، بنابراین تصاویری با وضوح ۱۶ مگاپیکسل به ثبت می‌رساند. همچنین با رفتن به بخش تنظیمات می‌توانید تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی هم به ثبت برساند. قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر  OISهم در این دوربین ایفای نقش می‌کند.

حالت پیش‌فرض دوربین اصلی، در نور مناسب روز تصاویری با کیفیت مناسب، جزییات خوب و داینامیک رنج قابل قبول به ثبت می‌رساند. همچنین رنگ‌ها از کیفیت و شفافیت خوبی برخوردار شده‌اند. دوربین اصلی مجهز به قابلیت فعال‌سازی خودکار HDR هم می‌باشد؛ در نتیجه با فعال کردن آن، می‌توانید تصاویری با گستره‌ی دینامیکی خوبی به ثبت برسانید. این دوربین از حالت شب هم پشتیبانی می‌کند؛ تصاویر ثبت شده در نور شب در این حالت، دارای جزئیات مناسب و نویز کمی هستند.

دوربین اولتراواید از حسگری ۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دریچه لنز f/2.2  تشکیل شده است. فوکوس خودکار یا لرزش‌گیر اپتیکال در این سنسور به کار نرفته است. تصاویر ثبت شده به وسیله‌ی این دوربین جزئیات تقریباً خوبی دارند؛ ولی در مقایسه با تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی جزئیات و رنگ‌ها از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. قابلیت‌های فعال‌سازی خودکار HDR  و حالت شب هم برای این دوربین در نظر گرفته شده است.

دوربین ماکرو از یک حسگر ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/2.4 تشکیل شده است؛ که برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک کاربرد دارد. در این سنسور لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار مشاهده نمی‌شود. در نور مناسب روز، به کمک دوربین ماکرو می توانید تصاویری جذابی به ثبت برساند.

 دوربین سنجش‌عمق هم حسگری 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/2.4 است. این سنسور در ثبت تصاویر پرتره به دوربین اصلی کمک شایانی می‌کند.

دوربین سلفی، از یک سنسور 32 مگاپیکسلی با لنز واید 26 میلی‌متری، ابعاد پیکسل 0.8 میکرومتری و گشودگی دریچه لنز f/2.2 تشکیل شده است. به لطف پشتیبانی از قابلیت HDR  دوربین سلفی قادر است تصاویری با گستره‌ی دینامیکی بالا و کیفیت بسیار مناسب به ثبت رساند. قابلیت عکاسی حالت پرتره در این دوربین به خوبی سوژه‌ را از پس‌زمینه تشخیص می‌دهد؛ و تصاویر با‌کیفیتی به ثبت می‌رساند. 

در بخش فیلمبرداری هر دو دوربین اصلی و سلفی قادر به ضبط ویدئوهایی باکیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه هستند.

جمع بندی

بی‌شک می‌توان گفت در بازار گوشی‌های میان‌رده گلکسی A52s 5G در جایگاه خوبی قرار گرفته است؛ زیرا قابلیت‌های متنوعی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از ویژگی‌هایی که ارزش خرید این محصول را بالا می‌برند می‌توان به صفحه نمایش 120هرتزی، پردازنده‌ای قدرتمند، باتری قوی و دوربین کارآمد اشاره کرد. دریافت گواهی IP67 نشان دهنده‌ی این است که سامسونگ برای این محصول میان‌رده‌ی خود سنگِ تمام گذاشته است.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا