خانه علم و تکنولوژی معرفی بهترین برنامه‌های انتقال فایل بین ایفون و اندروید

معرفی بهترین برنامه‌های انتقال فایل بین ایفون و اندروید

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
13 اردیهشت 1402 | 14:19
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار ایران، به سیستم عامل‌های اندروید و آیفون مجهز شده‌اند. متاسفانه انتقال فایل بین این دو سیستم عامل کار آسانی نیست. در حال حاضر اکثر کاربران یا از گوشی اندروید به آیفون مهاجرت می‌کنند یا آیفون قدیمی خود را با اندروید عوض می‌کنند. با این وجود مسئله انتقال فایل از ایفون به اندروید، یا برعکس از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود. در کل این دو سیستم عامل از لحاظ پلتفرم، رابطه خیلی خوبی با یکدیگر ندارند و انتقال فایل بین آن دو نیاز به برنامه‌های خاصی دارد. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین برنامه‌های انتقال فایل بین ایفون واندروید بپردازیم.

برنامه‌های انتقال فایل بین اندروید و آیفون

به کمک برنامه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانید عکس، فایل صوتی، ویدیو و هر فایلی که می‌خواهید را با بین سیستم عامل‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

1) انتقال فایل با FEEM V4

نرم افزار Feem v4 یکی از ساده‌ترین برنامه‌ها در زمینه انتقال فایل بین اندروید و ایفون محسوب می‌شود. این اپلیکیشن به اینترنت نیازی ندارد؛ فقط لازم است جهت انتقال فایل، هر دو دستگاه به طور همزمان به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل شده باشند. پس از اتصال، وارد برنامه شوید و از بین نام دستگاهایی که همراه شما به یک شبکه وای‌فای متصل شده‌اند، دستگاه مقصد را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید فایل‌های موردنظرتان را به اشتراک بگذارید.

محیط این برنامه، شبیه برنامه‌های پیام‌رسان است؛ بنابراین پیام‌ متنی هم می‌توانید ارسال کنید. این پیام‌ها بعد از حداکثر ۴۸ ساعت به طور خودکار پاک می‌شوند. کار کردن با نرم افزار Feem بسیار ساده است. بنابراین می‌توانید بدون دشواری تمام فایل‌های تصویری، صوتی، ویدیویی و پرونده‌های متنی با فرمت‌های مختلف را برای دستگاه‌های دیگر ارسال کنید.

2) انتقال فایل با SHAREit

یکی از معروف‌ترین برنامه‌های انتقال فایل، که بی شک نام آن را شنیده‌اید SHAREitاست. این نرم افزار محبوب قادر است بدون نیاز به اینترنت و با ایجاد یک هات اسپات، هر نوع فایلی را انتقال دهد. همچنین می‌توانید در این برنامه با ایجاد شبکه‌ی انتقال فایل‌های گروهی، فایل‌ها را همزمان برای چند نفر ارسال کنید. در این روش فقط کافیست در هر دو گوشی آیفون و اندروید برنامه شیریت را نصب کنید. و مراحل زیر را انجام دهید.

مراحل انتقال فایل از اندروید به آیفون با شیریت

- در مرحله اول باید در هر دو دستگاه از طریق گوگل پلی و اپ استور برنامه Shareit را دانلود و نصب کنید.
- اکنون در گوشی که می‌خواهید فایل ارسال کنید گزینه ارسال (Send) و در گوشی که می‌خواهید فایل دریافت کنید گزینه دریافت (Receive) را انتخاب کنید.
- سپس از شما خواسته می‌شود که GPS و Bluetooth را فعال کنید.
- در این مرحله می‌توانید فایل‌هایتان را بررسی و ارزیابی کنید؛ و پس از انتخاب فایل‌های موردنظرتان، گزینه Send را انتخاب و آن‌ها را ارسال کنید.

تقطه ضعف این برنامه SHAREit تعداد زیاد تبلیغات است. ولی در کل می‌توان گفت این برنامه از بهترین برنامه‌های انتقال فایل در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

3) انتقال فایل با Xender

یکی دیگر از برنامه‌های خوب انتقال فایلXender نام دارد؛ که از پس ارسال هر نوع فایلی بین دستگاه‌های مختلف مثل اندروید، آیفون و ویندوز برمی‌آید. این برنامه تمام فایل‌ها را باهم و در دسته بندی‌های مختلف به شما نمایش می‌دهد. این برنامه هم مانند شیریت به اینترنت نیازی ندارد و برای انتقال فایل‌ لازم است هر دو دستگاه به یک شبکه‌ی بی‌سیم متصل شوند.

در این برنامه می‌توانید فایل‌های ویدیویی، صوتی، تصویری و پرونده‌ها با فرمت‌های مختلف، را به راحتی انتقال دهید. همچنین این برنامه به یک Player هم مجهز شده است؛ که بتوانید فایل‌های دریافتی را داخل برنامه تماشا کنید. خوشبختانه Xender تبلیغات درون برنامه‌ای ندارد؛ ولی بنر‌های تبلیغاتی و دکمه‌هایی با هدف تبلیغ وبسایت‌های مختلف در این اپلیکیشن یافت می‌شوند.

4) انتقال فایل با AirDroid

اپلیکیشن AirDoid از دیگر برنامه‌های پرطرفدار برای انتقال فایل بین اندروید و آیفون محسوب می‌شود؛ که به صورت مستقل برای هر دو سیستم عامل در دسترس قرار گرفته است. این برنامه محیط کاربری بسیار زیبایی دارد و بهره‌مندی از امکانات آن بسیار آسان است. از مزیت‌های این نرم افزار می‌توان به عدم نیاز به اتصال اینترنت و داشتن نسخه تحت وب اشاره کرد. بنابراین به راحتی می‌توان برای انتقال اطلاعات به کامپیوتر از این برنامه استفاده کرد.

5) انتقال فایل با Send Anywhere

از بین چندین اپلیکیشن انتقال فایل بین اندروید و آیفون برنامه Send Anywhere امتیاز بالایی را از سوی کاربران در گوگل پلی و اپ استور دریافت کرده است. مکانیسم عمل آن برای اشتراک گذاری فایل‌ها بر پایه P2P است؛ و برای انتقال موارد با حجم بالا بسیار کاربرد دارد. برای استفاده از این برنامه مراحل زیر را انجام دهید.

مراحل انتقال فایل از اندروید به آیفون با Send Anywhere

- در گوشی که می‌خواهید فایل‌ها را انتقال دهید گزینه Send را انتخاب کنید، سپس فایل‌های موردنظرتان را انتخاب کنید و روی گزینه Send کلیک کنید.
- اکنون کدی 6 رقمی با مدت اعتبار 10 دقیقه برای گوشی فرستنده ارسال می‌شود.
- در گوشی گیرنده گزینه Receive را انتخاب کنید.
- در ادامه کد ارسال شده را در گوشی گیرنده وارد کنید تا انتقال فایل‌ها صورت گیرد.

6) انتقال فایل با Zapya

یکی دیگر از برنامه‌های انتقال فایل محبوب که تاکنون بارها نام آن را شنیده‌اید Zapya است؛ می‌توان گفت این برنامه ادغامی از دو برنامه Xender و Shareitاست. این نرم افزار با روش‌های مختلفی به انتقال فایل بین دو دستگاه ایفون و اندروید می‌پردازد. شما می‌توانید با تکان دادن همزمان دو دستگاه، آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید و یا از طریق اسکن کد QR اتصال بین دو دستگاه را برقرار کنید.

در این برنامه هم می‌توانید برای انتقال همزمان فایل، گروه‌های مختلف ایجاد کنید. برای انتقال فایل کافیست پس از انتخاب فایل‌های مورد‌نظرتان گزینه Send را انتخاب کنید. برنامه زاپیا رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که کار با آن را برای شما راحت کرده است.

7) انتقال فایل با Smart Transfer

اپلیکیشن Smart Transfer عملکردی مشابه SHAREit دارد. با این تفاوت که این برنامه کمی قدرتمندتر است و قادر است داده‌های بیشتری همچون داده‌های تقویم و مخاطبین را بین دو گوشی به اشتراک بگذارد. از نقاط ضعف این برنامه می‌توان به عدم دسترسی به انتخاب تکی فایل‌ها اشاره کرد. مثلاً در زمان ارسال عکس‌ بین دو گوشی اندروید و آیفون، مجبور می‌شوید تمام عکس‌ها را انتقال دهید. متاسفانه نسخه رایگان این برنامه دارای تبلیغات زیادی است که ممکن است برای بعضی از کاربران آزار دهنده باشد.

کلام آخر

در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنلوژی، هزاران روش برای انتقال فایل از آیفون به اندروید در دسترس قرار گرفته است؛ بنابراین همچون گذشته انتقال فایل بین این دو سیستم عامل دغدغه بزرگی نیست. ما در این مقاله ساده‌ترین و بی دردسرترین برنامه‌ها در این زمینه را به شما معرفی کردیم؛ که به راحتی در گوگل پلی و اپ استور قابل دسترسی هستند.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا