خانه ترفندهای موبایل 7 قابلیت کیبورد ایفون که تایپ کردن را برای شما راحت‌تر می‌کند

7 قابلیت کیبورد ایفون که تایپ کردن را برای شما راحت‌تر می‌کند

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
25 اردیهشت 1402 | 17:32
زمان مطالعه: 3 دقیقه

همه‌ی ما در طول روز زمان زیادی از کیبورد گوشی خود استفاده می‌کنیم، ولی هنوز بسیاری از قابلیت‌های آن را کشف نکرده‌ایم. برای مثال کیبورد گوشی آیفون به قابلیت‌های زیادی مجهز شده است؛ که تایپ کردن با گوشی را بسیار آسان‌تر و جذاب‌تر کرده است. اکثر کاربران با این قابلیت‌ها آشنایی ندارند. در این مقاله به بررسی 7 ‌قابلیت کیبورد آیفون می‌پردازیم.

1) سوایپ روی کیبورد

در سال ۲۰۱۳ اپل استفاده از کیبورد‌های ارائه شده توسط سازندگان دیگر را برای iOS امکان‌پذیر کرد. قابلیت سوایپ برای تایپ کردن یکی از قابلیت‌های این کیبوردها بود که در iOS 13، به کیبورد آیفون اضافه شد. در این قابلیت شما می‌توانید با سوایپ کردن روی کیبورد، به راحتی تایپ کنید. اوایل کار کردن با این قابلیت کمی برایتان سخت است؛ ولی پس از اینکه به آن عادت کردید تایپ کردن با گوشی برایتان بسیار راحت می‌شود.

2) غیرفعال کردن تصحیح خودکار (Autocorrect)

قابلیت تصحیح خودکار قصد دارد کاربران را در تایپ سریع و بی‌غلط کمک کند. ولی بعضی کاربران این قابلیت را یک ویژگی آزاردهنده می‌دانند که سرعت تایپ آن‌ها را کند کرده است. خوشبختانه اگر با این قابلیت میانه خوبی ندارید، می‌توانید در بخش تنظیمات کیبورد ایفون آن را غیرفعال کنید.

3) کوچک کردن سایز کیبورد

آیفون‌های امروزی همگی دارای صفحه نمایش‌های بزرگی هستند؛ بنابراین برای تایپ کردن با آن‌ها به دو دست نیاز دارید. ایفون برای حل این مشکل قابلیت کوچک کردن اندازه‌ی کیبورد را در نظر گرفته است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تایپ با یک دست را هم تجربه کنید.

اگر کیبوردتان از یک زبان پشتیبانی می‌کند، انگشتتان را روی کلید ایموجی نگه دارید، تا گزینه‌ی مربوطه نمایان شود. ولی اگر از کیبورد چند زبانه استفاده می‌کنید، روی آیکونی که به شکل کره زمین است انگشتتان را نگه دارید.

4) ساخت میان‌بر برای جملات

اگر تایپ کردن متن‌های تکراری، شما را هم آزار می‌دهد، خبر خوشی برایتان دارم. در کیبورد آیفون می‌توانید برای متن‌های تکراری میان‌برهایی مشخص کنید. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید:

- در قسمت تنظیمات گزینه General را انتخاب کنید.
- سپس وارد Keyboard شوید و گزینه‌ی Text Replacement را انتخاب کنید.
- اکنون روی آیکون مثبت در بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید.
- در صفحه‌ی جدید، متن موردنظرتان را در قسمت‌ Phrase بنویسید و در قسمت Shortcut عبارت کوتاهی که وظیفه میان‌بر را برعهده دارد تایپ کنید.

پس از اتمام مراحل بالا با نوشتن فقط همان عبارت کوتاه میان‌بر در کیبورد، متن کامل در بالای کیبورد به شما نشان داده می‌شود و می‌توانید آن را انتخاب کنید.

5) تایپ سریع .com

کیبورد آیفون کار شما در هنگام تایپ آدرس سایت را راحت کرده است. در این قابلیت هنگامی که درحال وارد کردن آدرس یک سایت هستید، می‌توانید با نگه داشتن کلید نقطه از بین .com .net .edu .org .us یکی را انتخاب کنید. این کار می‌تواند در افزایش سرعت تایپ شما تاثیر کوچکی بگذارد.

6) تایپ سریع نقطه

در چیدمان پیش‌فرض صفحه کلید آیفون، دکمه‌ی نقطه وجود ندارد و برای استفاده از آن لازم است روی دکمه‌ی ۱۲۳ ‌ضربه بزنید تا چیدمان کیبورد تغییر کند. ولی برای این کار کافیست روی کلید Space دو بار ضربه بزنید تا نقطه تایپ شود.

7) قابلیت‌Undo و Redo

در کیبورد آیفون می توانید وقتی به اشتباه متنی را پاک می‌کنید با عمل Undo ‌به قبل از فرایند پاک کردن بازگردید. یا اینکه پس از انجام Undo اگر بخواهید دوباره همان کار قبل صورت گیرد، از قابلیت Redo باید استفاده کنید. برای استفاده از قابلیت‌های Undo و Redo ‌چند فرمان حرکتی در کیبورد آیفون وجود دارد.
برای Undo کردن یا همان برگشت به قبل تایپ کردن، با سه انگشت به سمت چپ سوایپ کنید. از سوی دیگر برای Redo کردن با سه انگشت روی کیبورد به سمت راست سوایپ کنید.

در روش دوم باید گوشی را تکان دهید، فرقی نمی‌کند گوشی را به شکل چپ و راست یا بالا و پایین تکان دهید. زمانی که دستگاه، تکان را تشخیص دهد، پیغامی برایتان می‌فرستند که آیا مطمئن هستید می‌خواهید نوشته‌ی خود را Undo کنید یا خیر. در صورتی که فرایند Undo را انجام داده‌اید، ولی قصد بازگشت دوباره‌ی آن را دارید، باید با تکان دادن مجد گوشی عملیات Redo ‌را انجام دهید.

در پایان باید بگوییم اگر به کیبورد پیش‌فرض آیفون زیاد علاقه‌مند نیستید، می‌توانید هر کیبوردی را که می‌خواهید نصب کنید. برای مثال کیبوردهای، Gboard گوگل و SwiftKey مایکروسافت از پرطرفدارترین کیبورد‌ها محسوب می‌شوند. بنابراین به راحتی می‌توانید بین این کیبورد‌های مختلف سوئیچ کنید. با خواند مقاله آموزش تنظیمات اس ام اس در آیفون (تک سیم و دو سیم کارت) می‌توانید به راحتی در گوشی آیفون خود تایپ کرده و ارسال کنید.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا