خانه علم و تکنولوژی اخبار نرم افزار 5 قابلیت جدید رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ

5 قابلیت جدید رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
زهرا دوستی نسب
23 اردیهشت 1402 | 10:49
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سامسونگ همراه با اندروید ۱۳ از رابط کاربری جدید خود با نام One ui 5.1 هم رونمایی کرد. گوشی‌های واجد شرایط این شرکت می‌توانند با به روز رسانی رابط کاربری، از قابلیت‌های زیاد و جذاب One ui 5.1 ‌استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم 5 قابلیت جدید رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ را که برای شما تجربه‌های جدید به وجود می‌آورند را بررسی کنیم.

آیا گوشی شما به روزرسانی را دریافت می‌کند

برای دانستن نسخه فعلی رابط کاربری گوشی خود به قسمت About Phone در بخش تنظیمات بروید و گزینه Software Information را انتخاب کنید؛ در این قسمت می‌توانید نسخه رابط کاربری خود را مشاهده کنید.
اگر نمی‌دانید دستگاه شما به‌روزرسانی رابط کاربری One UI را دریافت کرده است یا خیر، وارد بخش تنظیمات (Settings) دستگاه شوید و به قسمت Software Update بروید. درصورتی که واجد دریافت به‌روزرسانی جدید باشید، در این قسمت می‌توانید آن را دریافت و نصب کنید.

قابلیت‌های جدید رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ

از جمله تغییراتی که در رابط کاربری‌One UI 5.1 سامسونگ مشاهده می‌کنیم می‌توان به تغییرات در بخش‌های گالری و دوربین، ویجت باتری جدید، ثبت آسان‌تر اسکرین‌شات‌ و غیره اشاره کرد. که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1- تغییرات در بخش‌های گالری و دوربین

پس از نصب One UI 5.1 ‌‌در بخش‌ More برنامه دوربین‌، میانبر Expert RAW را مشاهده می‌کنید. این میانبر در هنگام تصویربرداری با دستگاه، تنظیمات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، که در نهایت باعث خروجی حرفه‌ای‌تر می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های رابط کاربری جدید سامسونگ می‌توان به قابلیت Shared Family Album اشاره کرد. این قابلیت قادر است چهره افراد در تصاویر درون گالری را به طور خودکار تشخیص دهد. در این ویژگی برای حداکثر ۶ نفر از اعضای خانواده‌ی خود ۵ گیگابایت حافظه دریافت می‌کنید. همچنین با انتخاب چهره فرد موردنظرتان می‌توانید عکس‌های دیگر او در گالری را هم مشاهده کنید. علاوه بر این امکان تشخیص اشیا هم به رابط کاربری جدید اضافه شده است؛ در این قابلیت می‌توانید با انتخاب موارد اضافی در عکس‌ها، آن‌ها را حذف کنید و یا اینکه سوژه را از پس‌زمینه جدا کنید.

2- ثبت آسان‌تر اسکرین‌شات‌ها

در محصولات مختلف سامسونگ تاکنون روش‌های مختلفی برای ثبت اسکرین‌شات‌ مشاهده کرده‌ایم. در رابط کاربری One UI 5.1 می‌توانند مستقیماً از پنل تنظیمات سریع (Quick Settings) اسکرین‌شات ثبت کنید. برای استفاده از این قابلیت لازم است منوی تنظیمات سریع را شخصی‌سازی کنید و آیکن‌Take screenshot را به آن اضافه کنید. پس از اینکه کلید میانبر را اضافه کردید می‌توانید با لمس کردن آن اسکرین‌شات بگیرید. همچنین اگر انگشت خود را روی این آیکن نگه دارید می‌توانید تنظیمات اسکرین‌شات را تغییر دهید.

3- ویجت باتری جدید

به رابط کاربری‌ One UI 5.1 ویجت باتری جدیدی اضافه شده است؛ که قادر است میزان ظرفیت شارژ دستگاه و گجت‌های متصل به آن را به نمایش بگذارد. این قابلیت بسیار شبیه ویجت‌های لاک اسکرین آیفون است، و فقط در هوم اسکرین می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای بهره‌مندی از این قابلیت کافیست، روی قسمت خالی هوم اسکرین انگشت خود را برای چند لحظه نگه دارید و از قسمت Widgets گزینه Battery را انتخاب کنید. سپس battery status را لمس کنید تا ویجت موردنظر به صفحه اضافه شود. می‌توانید نمایش ویجت را در دو حالت لیست یا دایره انتخاب کنید. این ویجت به طور پیش‌فرض قادر است از ۴ دستگاه پشتیبانی کند؛ ولی اگر اندازه آن‌ها را تغییر دهید، قادر است وضعیت باتری ۸ دستگاه را هم به صورت هم‌زمان نمایش دهد.

4- بهبود مدها و روتین‌ها

مد‌ها و روتین‌ها در نسخه‌های اخیر رابط کاربری‌ One UI در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. اکنون در نسخه جدید رابط کاربری شاهده تغییرات مثبت زیادی در آن‌ها هستیم. در به‌روز‌رسانی جدید، شما می‌توانید برای هر مد لاک‌اسکرین اختصاصی و تصویر پس‌زمینه انتخاب کنید. مثلاً در مد مربوط به شب برای آزار کمتر چشم‌هایتان می‌توانید یک پس‌زمینه تاریک انتخاب کنید. این مد در هنگام رفتن به سینما بسیار کاربردی است.

روتین‌ها برای انجام عملکردهای خاص و یا تغییر تنظیمات در شرایط ازپیش‌تعریف‌شده کاربرد دارند. از قابلیت‌های جدید اضافه شده به بخش روتین می‌توان به کنترل حساسیت لمس دستگاه، آهنگ زنگ و فونت دستگاه اشاره کرد. همچنین در این قابلیت می‌توانید برای هر محیطی مثل محیط کار، منزل یا باشگاه یک تصویر زمینه جداگانه انتخاب کنید.

5- افزایش یکپارچگی و مالتی‌تسکینگ

سامسونگ در نسخه جدید رابط کاربری خود تمام تلاشش را کرده است تا در سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف یکپارچگی بیشتری به وجود آورد. این دست آورد سامسونگ استفاده از امکانات مختلف را برای شما آسان‌تر کرده است. مثلاً در برنامه یادداشت‌برداری (Notes) این امکان به وجود آمده است که به صورت مشترک با دوستانتان یادداشت‌ تهیه کنید؛ وهم‌زمان بتوانید آن‌ها را ویرایش کنید.

در این قابلیت پس از اینکه گلکسی بوک و گوشی سامسونگ خود را همگامسازی کردید، می‌توانید با استفاده از موس پد و کیبورد، متنی را در لپ تاپ انتخاب کنید و به گوشی همراه انتقال دهید؛ همچنین عکس این عملیات هم امکان پذیر است.

کلام آخر

سامسونگ با عرضه مرتب و با نظم آپدیت‌های نرم افزاری، خودش را در دل کاربران زیادی جا کرده است. ما در این مقاله 5 قابلیت جدید رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ را مورد بررسی قرار دادیم، که دسترسی شما به قسمت‌های مختلف گوشی را آسان‌تر کرده است.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه داراکالا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله داراکالا میباشد. © 2024 فروشگاه اینترنتی دارا کالا